fbpx

Używane

Używane BMW R 1200 GS. GS królem jest!

BMW R 1200 GS jest ikoną klasy adventure. Nikomu nie przeszkadza, że jest on ciężki, niezbyt piękny, a w terenie radzi sobie raczej słabo. Jest uwielbiany przez motocyklistów i doceniany w testach porównawczych, które masowo wygrywa. Czy technicznie jest równie dobry jak krążące o nim opinie? Która jego wersja jest najbardziej łakomym kąskiem na rynku motocykli używanych?... Czytaj cały...

Z archiwum ŚM: Kawasaki GPZ 1100. Numer 8/1995

Kiedy w 1980 r., podczas wystawy IFMA w Kolo­nii, odbyła się europejska premiera nowego modelu Kawasaki klasy wyższej, fachowcy z prasy motocyklowej i fani jednośladów po­dzielili się na dwa obozy. Jedni podziwiali tak modną wówczas kanciastą styliza­cję następcy modelu Z 1 R, podkreśloną prostokątnym reflektorem, inni z zapałem krytykowali nowy produkt koncernu z Akashi, zarzu­cając jego twórcom brak koncepcji ogólnej linii po­jazdu i brzydotę niektórych detali motocykla. ... Czytaj cały...

Moto Guzzi Stelvio. Moto d’avventura

Moto Guzzi modelem Stelvio próbowało zająć część miejsca, w którym na dobre rozsiadło się BMW R 1200 GS. Dzisiaj jest ciekawą propozycją dla wielbicieli ciężkich motocykli adventure, dla których oprócz właściwości jezdnych liczy się włoski styl.... Czytaj cały...

Używana Yamaha FZS 1000 Fazer. „Kilofazer”

Yamahę FZS Fazer z litrowym silnikiem można śmiało nazwać protoplastą dzisiejszych powernakedów. W przeciwieństwie do nich fakt zastosowania owiewki sprawił, że oprócz osiągów Fazer doskonale sprawdza się jako motocykl uniwersalny, a nawet znoszący długie wyjazdy turystyk. Yamaha zaprezentowała dwie generacje tego modelu, a każda z nich ma swoich zagorzałych zwolenników. Co ciekawe, więcej sympatii i pozytywnych opinii zbiera pierwszy model, który jest tematem poniższego artykułu.... Czytaj cały...

Harley-Davidson Sportster. Długa droga do perfekcji

Sportster jest jednym z najdłużej produkowanych motocykli na świecie. Jego historia zaczęła się w 1957 roku. Początkowo nie był on traktowany z powagą przez prawdziwych Harleyowców. Czasy jednak się zmieniają – w dobie modelu na prąd i nowych silników zrywających z tradycją klasyczny Sportster staje się tradycyjnym Harleyem kontynuującym nurt „good vibration”.... Czytaj cały...

Ducati 1199 / 1299 Panigale. Nowa jakość

Wprowadzając w 2012 roku model 1199 Panigale, Ducati pokazało, że wydajność i osiągi są ważniejsze niż przywiązanie do konkretnych rozwiązań konstrukcyjnych. Z typowych cech motocykli z Bolonii pozostał tylko układ L-twin oraz desmodromiczny napęd zaworów. Reszta była całkowicie nowa. Śmiało można powiedzieć, że tym modelem Ducati uratowało klasę superbike nie tylko w ramach swojej firmy, ale również globalnie.... Czytaj cały...

Używane BMW S 1000 RR. Nowe rozdanie

Przed pojawieniem się S 1000 RR motocykle BMW nie miały wiele wspólnego z profesjonalnym sportem. Owszem, ścigano się na S 1200 R, ale przycierające osłonami głowic boksery można uznać za taką samą egzotykę jak torowe baggery z kuframi znane z USA. Niemiecki producent postanowił w końcu powalczyć w klasie Superbike – na torze i w statystykach sprzedaży. Projekt S 1000 RR zaczął się od pustej kartki, a efekty przerosły oczekiwania.... Czytaj cały...

Triumph Tiger 800. Mniej znaczy więcej

Pojawienie się Tigera 800 zrobiło niezłe zamieszanie na rynku motocykli adventure. Podczas gdy konkurenci wprowadzali coraz cięższe i bardziej toporne modele tego typu, Triumph zdecydował się na kurację odchudzającą. Tiger 800 okazał się sprzętem na tyle udanym, że przetrwał niemal 10 lat bez znaczących zmian w podstawowych założeniach konstrukcyjnych. Sprawdźmy, jak osiemsetka sprawuje się jako motocykl używany.... Czytaj cały...