fbpx

Jeśli myślisz, że niewielki wzrost wyklucza realizację marzenia o motocyklu, to nasze TOP 20 wyprowadzi Cię z tego błędu. Zobacz listę motocykli dla niskich osób i wybierz coś dla siebie!

Jeśli masz ponad 170 cm wzrostu, to podczas wyboru wymarzonego motocykla nie musisz martwić się o wysokość kanapy. Poza nielicznymi modelami, których siedziska są umieszczone bardzo wysoko, masz do dyspozycji cały rynek jednośladów, zarówno nowych, jak i używanych. Co mają jednak zrobić osoby, dla których wymarzony model jest poza zasięgiem właśnie przez dystans, jaki dzieli siodło z podłożem? Rozwiązań jest kilka: od zmiany kanapy, przez obniżenie zawieszenia, po wybór motocykla fabrycznie przygotowanego dla osób poniżej 170 cm wzrostu. Jeśli takie rozwiązanie cię nie interesuje, to koniecznie zapoznaj się z poniższym zestawieniem. Mamy dla ciebie 20 motocykli, na których poczujesz się pewnie i bezpiecznie.

Bezpieczeństwo przede wszystkim!

Zanim przejdziemy do motocykli i sposobów, aby przystosować dany jednoślad pod siebie, warto zadać sobie pytanie: Dlaczego wybór motocykla dopasowanego do wzrostu jest tak istotny? Jak zwykle chodzi o bezpieczeństwo na drodze, na które składa się nie tylko odpowiednia odzież motocyklowa, dobry kask, sprawny sprzęt i koncentracja. Równie istotnym czynnikiem jest prawidłowa wysokość kanapy, dzięki której w każdej sytuacji będziemy w stanie oprzeć pełną stopę na podłożu. Jeśli wybierzemy zbyt duży motocykl nie tylko będzie to możliwe, ale również wykluczymy prawidłową pozycję za kierownicą, która uniemożliwi swobodę ruchów.

Motocykl dopasowany do naszego wzrostu zapewnia stabilność na postoju, pewność podczas powolnych manewrów i cofania oraz poczucie pełnej kontroli nad maszyną. Jeśli wybierzemy motocykl ze zbyt wysoko osadzoną kanapą pozbawimy się tego wszystkiego. O ile podczas jazdy ten problem będzie niezauważalny, to zatrzymując się przed każdymi światłami będziemy zadawać sobie pytanie, czy tym razem się wywrócimy. Każda dziura w asfalcie, nierówność czy koleina może spowodować, że odpowiedź będzie niestety twierdząca.

Wymarzony motocykl poza zasięgiem? Są sposoby, by nim jeździć! 

Na przestrzeni ostatnich czterech dekad średni dystans dzielący kanapę i podłoże znacznie się zwiększył. W 1985 standardowa wysokość siedziska wynosiła 750-800 mm, a dziś ta wartość zazwyczaj zaczyna się na 800, a kończy na 850 mm. W motocyklach sportowych i Adventure kanapa powędrowała jeszcze wyżej, na co ma oczywiście wpływ zawieszenie o dużym skoku, wysoko umieszczony środek ciężkości czy duży silnik.

Jest kilka sposobów, aby urwać kilka centymetrów z wysokości kanapy. Zanim przejdziemy do listy motocykli dla niskich osób warto się z nimi zapoznać. Być może zastosujesz to w swoim wymarzonym motocyklu i sprawisz, że zacznie być w twoim zasięgu.

Wielu producentów (m.in. BMW i Triumph) oferuje fabrycznie obniżone wersje topowych modeli. Jest to zabieg szczególnie popularny w klasie turystycznych enduro. Motocykle, którym jeszcze na linii produkcyjnej obniżono zawieszenie i zamontowano niższą kanapę to m.in. BMW R1200GS i Triumph Tiger 800 XRx Low. Co więcej, w ofercie wielu producentów znajdziemy podobne zestawy osobno. Umożliwia to zakup motocykla używanego, a następnie obniżenie go według własnego zapotrzebowania.

BMW R 1250GS

Korzystając z oryginalnych zestawów będziemy mieli pewność, że nie zmieni się geometria motocykla i wszystko będzie działać poprawnie. Możemy również zdecydować się na zakup nieoryginalnych zestawów, ale pamiętajmy że koniecznie muszą mieć one homologację i być wykonane z wytrzymałych materiałów. Jeśli zdecydujemy się na dorabianie kanapy na zamówienie warto zachować umiar. Obniżenie kanapy powyżej wartości, z jaką mamy do czynienia w oryginalnych zestawach, może zaburzyć pozycję za kierownicą i sprawić, że jazda będzie niekomfortowa. Pamiętaj również, że nie mniej istotna jest szerokość kanapy. W niektórych przypadkach samo zwężenie kanapy pozwala na uzyskanie lepszego oparcia dla stóp.

Obniżenie kanapy wpłynie również na środek ciężkości, a jej wysokość na etapie projektowania jest również dopasowywana do rozmiaru kół oraz wymiarów i kształtu kierownicy.

Weź pod uwagę także ułożenie nóg, ponieważ wysokość kanapy się zmienia, a podnóżki zostają na starym miejscu. Obniżając zawieszenie nie możemy zapomnieć o stopce bocznej, która będzie zbyt długa po montażu zestawu. Stabilne oparcie motocykla może być wtedy utrudnione, a w niektórych przypadkach niemożliwe.

Ostatnim sposobem, aby zapewnić sobie lepsze podparcie dla stóp są specjalne wkładki do butów motocyklowych.

Zbyt duży motocykl, czyli jaki?

Nie da się jednoznacznie stwierdzić, jakie motocykle dla osób o wzroście do 170 cm będą zbyt duże. Na to, czy na danym motocyklu będziemy czuli się pewnie, ma wpływ szereg czynników: konstrukcja pojazdu, szerokość kanapy, długość rąk i nóg, wyprofilowanie i rozmiary kierownicy itd. Przyjęło się jednak, że dla osób mierzących 170 cm wzrostu i niższych wysokość kanapy nie może przekraczać 800 mm. Podobnie przyjęło się, że osoby poniżej 170 cm powinny brać pod uwagę swój wzrost podczas wybierania motocykla.Honda GL1800 GoldWing vs BMW K 1600GTL

Przygotujcie się na propozycje, które was zaskoczą!

Patrząc na niektóre motocykle z naszej listy pewnie część z was pomyśli: to chyba jakiś żart! W zestawieniu pojawiły się motocykle, które na pierwszy rzut oka nie nadają się dla osób niskich, ponieważ są ciężkie i „wielkie”. Są to m.in. Honda Goldwing i BMW R1200GS. Jednak mimo swoich gabarytów i masy posiadają nisko umieszczone kanapy, a w internecie pełno opinii niskich osób, które pozytywnie mówią o eksploatacji tych modeli. Jasne, duża masa i wymiary nie ułatwiają powolnych manewrów i zatrzymywania się na światłach, ale według właścicieli przyzwyczajenie się do nich jest tylko kwestią czasu.

Motocykle sportowe dla niskich osób

Zestawienie topowych motocykli dla osób poniżej 170 cm wzrostu otwieramy propozycjami z klasy, która zapewnia najwięcej emocji za kierownicą. Wybór wśród motocykli sportowych jest mocno ograniczony, ponieważ konstrukcja maszyn z tego segmentu kładzie nacisk na wysoko umieszczony środek ciężkości, który pozwala na dynamiczne pokonywanie zakrętów, precyzyjne prowadzenie i szybką zmianę kierunku pochylenia. Sportowe emocje płyną zazwyczaj z silnika o konkretnych rozmiarach, który również nie pozwala na niskie osadzenie kanapy. Nie mniej jednak pokonując wszystkie przeciwności prezentujemy wam trzy motocykle sportowe, na których odnajdą się niskie osoby.

Kawasaki Ninja 300/400

Kawasaki Ninja 300 Motocykl dla niskich osób

Kawasaki Ninja 300/400 to idealny kompromis pomiędzy motocyklem do codziennej jazdy po mieście, a torowym sprzętem dla początkujących. Gdy testowaliśmy na torze model Ninja 400 urzekła nas skuteczność hamulców i przyspieszenie, jakie zapewnia niewielki silnik o mocy 49 KM. Na minus oceniliśmy zawieszenie, któremu brakowało odpowiedniego tłumienia i twardszych amortyzatorów. W mieście ta wada zmienia się w zaletę, bo zapewnia większy komfort jazdy. Kanapa została umieszczona na wysokości 785 mm zarówno w modelu 300, jak i 400. Więcej o Kawasaki Ninja 400 dowiecie się z artykułu, w którym porównujemy ją z Yamahą R3.

Yamaha R3

Yamaha R3 Motocykl dla niskich osób

Yamaha R3 to prawdziwy motocykl sportowy, który pozwala na naprawdę szybką jazdę. W redakcji jest kilka osób, które nie kryją się z miłością do tego sprzętu. Fenomenalne prowadzenie, zawieszenie umożliwiające dynamiczne pokonywanie zakrętów i silnik, który mimo skromnej pojemności skokowej potrafi zaskoczyć. Jeśli szukasz sportowego motocykla na początek i nie możesz się zdecydować, co wybrać z tej klasy pojemnościowej koniecznie zobacz porównanie z Kawasaki Ninja 400. Dystans, jaki dzieli siedzenie z kanapą to 780 mm.

Honda CBR500R

Honda CBR500R Motocykl dla niskich osób

Honda CBR500R to jeden z najciekawszych motocykli sportowych na prawo jazdy kat. A2. Dynamiczny wygląd, nowoczesna konstrukcja, przystępna cena i moc 48 KM, która dostarczy odpowiedniej dawki emocji. Gdy w 2019 roku Student testował nowości z serii 500 stwierdził, że prowadzi się najlepiej z całej trójki (w porównaniu do CB500X i CB500F). Gdy spytaliśmy go o silnik powiedział coś, czego nigdy byśmy się po nim nie spodziewali: „pół litra wystarczy”. Kanapa znajduje się na wysokości 785 mm. Więcej o modelu CBR500R dowiecie się z pierwszych wrażeń i artykułu podsumowującego gamę CB500.

Motocykle Adventure dla niskiej osoby

Turystyczne enduro to klasa motocykli przeznaczona dla prawdziwych łowców przygód. Sprzęty z segmentu ADV zapewniają komfort jazdy niezależnie od obranej drogi. Jeśli podczas podróżowania lubisz zjechać z asfaltowych, utartych szlaków i zapuścić się w lekki teren te motocykle są właśnie dla ciebie. Jednocześnie motocykle Adventure ze względu na konstrukcję przygotowaną do jazdy w ciężkich warunkach i zawieszenie o długim skoku w większości posiadają kanapę na dużej wysokości. Poniżej znajdziesz modele, którymi osoby poniżej 170 cm bez problemu oddadzą się przygodzie.

Triumph Tiger 800 XRx Low

Triumph Tiger 800 XRx Low

Model Tiger 800 XRx Low pokazuje, że Triumph bierze pod uwagę wszystkich podróżników, także tych o wzroście nie przekraczającym 170 cm. Specjalna wersja Low posiada kanapę umieszczoną na wysokości 780 mm, której regulacja pozwala na obniżenie do aż 760 mm. To aż 80 mm różnicy z wersją bazową. Wersja Low posiada mniejszy skok zawieszenia w porównaniu do modelu bazowego (ze 180 mm do 140 mm z przodu i ze 170 mm do 151 mm z tyłu), więc poznawanie bezdroży ustąpiło miejsca wycieczkom po asfalcie. Nie mniej jednak to nadal przedstawiciel gamy Tiger, która zachęca do jazdy po wertepach. Musimy się jednak nastawić, że w wersji Low to będzie jazda powolna, bez szaleństw. Poza tym to silnik o mocy 95 KM, zawieszenie Showa i wygląd, który zachęca do wyruszenia w trasę.

BMW R1200/1250GS

Tego motocykla nie mogło zabraknąć w tym zestawieniu. BMW R1200GS i R1250GS to legenda klasy Adventure, która była na rynku zanim wymyślono tę klasę. Przez jednych nienawidzone, przez innych uwielbiane, także element wiecznego sporu o „najlepszy motocykl ADV”, gdzie w dyskusjach toczy boje z KTM-em. Co najważniejsze jego obniżona wersja posiada kanapę na wysokości 800 mm, czyli jeszcze mieści się pod górną granicą naszego zestawienia. To zdecydowanie pozycja kontrowersyjna w naszym zestawieniu, ale wiemy o niskich motocyklistach, którzy na „GS-ie” pokonują naprawdę duże dystanse. I właśnie dlatego znalazł się na tej liście. Więcej o BMW R1250GS dowiecie się z testu i opinii Simpsona (wideo powyżej).

BMW F650GS i F750GS

Kolejne motocykle z Bawarii w naszym zestawieniu. Modele F650GS i F750GS to dobra propozycja jeśli szukacie lżejszego odpowiednika dużego GS-a lub zwyczajnie chcecie jeździć na wszechstronnym motocyklu klasy Adventure. Model F650GS to konkretna propozycja z rynku wtórnego, dziś do dostania za nieduże pieniądze. Więcej o F750GS dowiedzie się w opinii Tobiasza, który zabrał BMW w teren i sprawdził na co go stać. Oba modele do niskich nie należą, ale w wersji z obniżoną kanapą znajduje się ona na wysokości 770 mm.

Motocykle turystyczne dla niskiej osoby

Jazda torowa pozwala uwolnić całą adrenalinę zawartą w dwóch kołach. Natomiast turystyka motocyklowa to te oblicze naszej pasji, która wyraża wolność. I właśnie do tego zostały stworzone motocykle z naszej listy – do pokonywania dużych dystansów i do eskalowania swobody płynącej z jazdy za horyzont. Zawodnicy na liście motocykli turystycznych to waga ciężka, ale przystosowana do kierowców o wzroście nieprzekraczającym 170 cm. Mimo dużych gabarytów i masy pozwalają na pewne oparcie stóp o podłoże.

Honda Goldwing

Honda Goldwing to kolejny motocykl z naszego zestawienia, którego nie trzeba nikomu przedstawiać. Kultowy krążownik, wyposażenie porównywalne z samochodem klasy premium i rozwiązania, których na próżno szukać u konkurencji (m.in. wsteczny bieg). Co nas najbardziej interesuje jednak biorąc pod uwagę temat to wysokość kanapy, a ta spoczywa na poziomie 740 mm. Tak, wiemy że Goldwing jest ciężki i ogromny jak na motocykl, ale nisko umieszczona kanapa pozwala na pewne podparcie stóp osobom poniżej 170 cm wzrostu. Więcej o najnowszej generacji opowie wam Simpson, którego relację znajdziecie powyżej.

BMW R1200RT i R1250RT

BMW R1250RT Motocykl dla niskich osób

Kolejny gigant w naszym zestawieniu. Kanapa na wysokości 780 mm umożliwia bezpieczną jazdę osobom poniżej 170 cm wzrostu. Student testując najnowszą wersję R1250RT był zachwycony. Urzekły go duże osiągi (136 KM i 143 Nm), wygoda i zwinność, jakiej nie spodziewał się po tak dużym motocyklu. Więcej o R1250RT przeczytacie w teście Studenta, a o R1200RT w artykule poświęconemu poprzednim generacjom serii RT.

 

Motocykle klasy naked/scrambler/retro dla niskich osób

Rozglądasz się za motocyklem uniwersalnym, który jednak zapewni Ci smak prawdziwych emocji? Lubisz oldschoolowy wygląd w nowoczesnym wydaniu? A może szukasz czegoś, co pozwoli Ci nieco poupalać na torze? Jeśli tak, to zapoznaj się z naszymi propozycjami z klas naked, scrambler i retro.

Ducati Scrambler Icon

Ducati Scrambler Icon Motocykl dla niskich osób

Scrambler to „submarka” Ducati, którą zaprezentowano światu w 2015 roku. Seria motocykli stworzonych dla początkujących motocyklistów i motocyklistek, wyposażonych we wszystko, co potrzebne do jazdy po mieście i krótkich wycieczek. Simpson testując Scramblera stwierdził, że to jednoślad „do wszystkiego”, który idealnie wpasowuje się w social mediowe życie XXI wieku i będzie pięknie wyglądał na każdym Instagramie. Przechodząc od uszczypliwości redaktora naczelnego do zalet Ducati, to na pokładzie Scramblera znajdziemy m.in. skuteczny układ hamulcowy, silnik o mocy 75 KM pozwalający na jazdę z prędkością 200 km/h i kanapę osadzoną na wysokości 770 mm (w wersji podstawowej Icon). Dużym plusem włoskiego scramblera jest możliwość customizacji, a minusem cena. Za bazową wersję Icon zapłacimy 41 500 zł, a za najbardziej wypasione wersje Cafe Racer i Deserd Sled aż 51 900 zł.

Kawasaki Z400

Kawasaki Z400 Motocykl dla niskich osób

Kawasaki Z400 to małolitrażowy supernaked zaprezentowany w 2019 roku. Kusi drapieżnym wyglądem, atrakcyjną ceną (od 25 000 zł) i silnikiem o mocy 45 KM, który przy masie niecałych 170 kilogramów dostarczy solidną dawkę emocji. Na pokładzie znajdziemy m.in. światła w technologii LED, system ABS, sprzęgło antyhoppingowe i system Ergo-Fit, który umożliwia dostosowanie pozycji za kierownicą pod danego kierowcę. Co więcej, kanapa supernakeda została umieszczona na wysokości tylko 785 mm, więc niscy kierowcy nie będą mieli problemu z oparciem całej stopy na drodze.

Ducati Monster 821/696

Ducati Monster 821 Motocykl dla niskich osób

Student w swoim teście, gdy już skończył narzekać na słabą jakość przełączników na kierownicy, przyznał, że dźwięk Ducati mógłby go budzić każdego ranka. Głośny, donośny i ciężki, czyli taki, jaki być powinien. Rasowy wygląd, muskularna sylwetka oplatająca silnik o mocy 112 KM i wygodna pozycja za kierownicą to tylko początek listy zalet Monstera 821. Ducati ma kanapę na wysokości 785 mm. Za pewne oparcie stóp w tym przypadku trzeba zapłacić niemal 50 000 zł. Jeśli chcielibyście mieć Monstera, ale nie możecie pozwolić sobie na taki wydatek, to dobrą alternatywą jest starszy model Monster 696, którego Ducati zaprezentowało światu w 2008 roku. Wersja 696 ma jeszcze niżej umieszczoną kanapę (770 mm), jego ceny na rynku wtórnym wahają się pomiędzy 15 000 – 20 000 zł, a my przetestowaliśmy go kiedyś w konfrontacji z Volvo.

Motocykle klasy 125 dla niskich osób

Motocykle klasy 125 to najpopularniejsze jednoślady w naszym kraju, ba, nawet zaryzykujemy stwierdzenie, że na całym świecie. Niewielka waga ułatwiająca manewrowanie, ograniczona moc pozwalająca na zasmakowanie pierwszych emocji za kierownicą jednośladu i ogromny wybór, jakiego nie uświadczymy w żadnej innej klasie pojemnościowej. „125-tki” to maszyny przygotowane z myślą o wprowadzeniu początkujących do świata motocykli, ale również sprzęty, dzięki którym tanio będziemy mogli poruszać się na co dzień po mieście i poza nim. Więcej motocykli klasy 125 na początek znajdziecie w tym zestawieniu.

Honda Monkey 125

Honda Monkey 125 to motocykl, w którym zakochała się cała redakcja. Szczególne miejsce znalazła w sercach rodziny Simpsonów, dlatego to właśnie Monika postanowiła go dla was przetestować. Monkey 125 to motocykl zwinny, lekki i niespodziewanie… mocny! Z silnika o pojemności 125 ccm japońscy konstruktorzy wykrzesali 9,4 KM i 11 Nm, co pozwala się rozpędzić do zawrotnej prędkości 110 km/h. Do tego dostajemy skuteczny układ hamulcowy z ABS, wygląd budzący sensację na mieście i kanapę na wysokości 776 mm. Honda Monkey 125 to motocykl wyjątkowy – Monika nie chciała go oddać po testach, a Simpson co chwilę sprawdzał zdolność kredytową i liczył raty kredytu. To o czymś świadczy.

Suzuki GSX-R 125

Suzuki GSX-R 125 Motocykl dla niskich osób

Sportowa maszyna na początek motocyklowej przygody? Bez chwili namyślenia odradzamy realizację takich pomysłów. Jednak model GSX-R 125 stanowi wyjątek. Małolitrażowy „sport” od Suzuki posiada wszystko, czego oczekiwalibyśmy od motocykla tej klasy. Dynamiczna linia nadwozia inspirowana większymi przedstawicielami gamy GSX-R, wydajny układ hamulcowy z systemem ABS i silnik o mocy 15 KM, który przy masie 133 kilogramów potrafi dostarczyć odpowiedniej dawki adrenaliny. Do tego kanapa na wysokości 785 mm i wygodna pozycja za kierownicą.

Yamaha YBR 125

Yamaha YBR 125 Motocykl dla niskich osób

Nie będziemy ukrywać, że tworząc te zestawienie nisko umieszczona kanapa nie była jedynym kryterium. Bo motocykle dla niskich osób muszą być przede wszystkim fajne i cieszyć swoich nabywców, a wysokość siedziska to tylko cecha współtowarzysząca. W takim razie co u licha na liście TOP robi osiołek od Yamahy? Dla YBR 125 zrobiliśmy wyjątek, choć to nie oznacza wcale, że uważamy ją za motocykl zły. YBR 125 być może nie urzeka wyglądem, ani mocą, nie zapewnia też wyjątkowych wrażeń z jazdy. Ona jest fajna pod innymi względami, świat polubił ją za m.in. wszechstronność, niezniszczalną konstrukcję i ponadczasowy wygląd. Być może nie jest to motocykl, o którym marzą nastolatkowie, ale na pewno YBR 125 zasługuje na uwagę. No i ma kanapę na wysokości 780 mm.

Motocykle klasy 600/650 dla niskich osób

Mając za sobą pierwsze doświadczenia na motocyklach klasy 125 często wybierając drugi motocykl rozglądamy się za przedstawicielami klasy 600/650. W naszym zestawieniu mogliście już znaleźć propozycje z takimi jednostkami, a tutaj umieściliśmy kolejne kilka propozycji, aby zapoznać was z jeszcze większą ilością sprzętów z tej klasy pojemnościowej.

Suzuki SV650

Suzuki SV650 Motocykl dla niskich osób

Suzuki SV650 przez lata dorobił się motocykla kultowego i każdy, kto choć raz zasiadł za jego kierownicą nie będzie miał wątpliwości dlaczego tak się stało. Fenomenalne wrażenia z jazdy, satysfakcjonujące osiągi silnika V2, trwała konstrukcja wykonana zgodnie z japońskimi standardami, niskie koszty eksploatacji i zakupu – czy od motocykla tej klasy oczekuje się czegoś więcej? Sukces modelu SV650 pokazuje, że nie. Więcej o Suzuki, w której kanapa dzieli z podłożem dystans 800 mm, znajdziecie w artykule Studenta.

Yamaha XVS 650 Drag Star

Yamaha XVS 650 Drag Star Motocykl dla niskich osób

Yamaha XVS 650 Drag Star to kolejny motocykl w naszym zestawieniu, który ma status kultowego. Wystarczy tylko na niego spojrzeć, aby poznać część odpowiedzi na pytanie dlaczego tak się stało. Wzorowy wygląd, masywny układ wydechowy „dual shotgun”, pięknie bulgoczący silnik V2 i „sztywne zawieszenie” z tyłu, które tak naprawdę jest skrzętnie ukrytą centralną kolumną resorująco-tłumiącą. Do tego przestronna kanapa Yamahy wisi nad ziemią na wysokości zaledwie 695 mm, co czyni ją dostępną dla motocyklistów o dowolnym wzroście. Więcej o modelu XVS 650 Drag Star przeczytacie w artykule Dariusza.

Yamaha XJ6 Diversion F

Yamaha XJ6 Diversion Motocykl dla niskich osób

Yamaha XJ6 Diversion F to motocykl stworzony do spokojnej jazdy, więc nie dajcie się zwieść dynamicznej linii nadwozia. To nie jest sprzęt do dzikich szaleństw. Wygodna pozycja za kierownicą, szeroka kanapa znajdująca się na wysokości 785 mm, wysoka jakość wykonania i czterocylindrowy silnik o mocy 78 KM, który całą parę przekazuje na tylne koło w sposób spokojny i wyczuwalny. Katarzyna, która testowała XJ6 Diversion F, wychwala Yamahę za sposób oddawania mocy i twierdzi, że to idealny sprzęt dla początkujących i osób, które nie marzą o paraliżującej adrenalinie za każdym ruchem manetki „gazu”.

Motocykle chopper/cruiser dla niskich osób

Lubisz powolną jazdę po wieczornych bulwarach swojego miasta? Marzy ci się stworzenie jedynego w swoim rodzaju choppera? A może chciałbyś się oddać podróży „w stronę zachodzącego słońca” jak w amerykańskich filmach? Jeśli tak, to motocykl klasy chopper lub cruiser jest właśnie dla Ciebie. W tym segmencie masz bardzo duży wybór, bo z reguły te motocykle posiadają nisko osadzone siedzisko, a my mamy dla ciebie trzy propozycje.

Indian Scout

Lech tyle czekał na Scouta, że powoli kończyły mu się pokłady cierpliwości. Przez to, gdy już zasiadł za sterami Indiana oczekiwania miał spore i… nie zawiódł się! Z jego testu dowiemy się, że to motocykl dopracowany, wykonany ascetycznie i nowatorski. Tak, to ostatnie na pierwszy rzut oka nie pasuje do najstarszej marki motocyklowej. Lech też był zdziwiony. Później do redakcji trafiła wersja Bobber Twenty i Simpson pojechał na miasto trochę popalić gumę. Kto by się spodziewał…

Harley-Davidson Sportster 883

Harley-Davidson Sportster Motocykl dla niskich osób

Harley-Davidson Sportster 883 to motocykl, którego nikomu nie trzeba przedstawiać. Najtańsza propozycja z Milwaukee zapewnia wrażenia z jazdy nie odstające od pozostałych maszyn ze stajni H-D, dzięki czemu za relatywnie niewielkie pieniądze możemy wejść do świata „amerykańskiej wolności” i w pełni z niego korzystać. Najnowsza generacja Sportstera 883 to połączenie 60. letniej tradycji i nowoczesnych rozwiązań, które dbają o bezpieczeństwo i komfort użytkownika. Jeśli nie możemy sobie pozwolić na motocykl z salonu, to rynek wtórny pełen jest używanych 883, które mimo upływu lat nadal mają „to coś”. Wysokości kanapy zleży od roku produkcji i wersji, ale w prawie każdym przypadku nie przekracza ona 700 mm. Więcej o historii tego modelu przeczytacie w artykule Dariusza.

Kawasaki Vulcan S

Kawasaki Vulcan S Motocykl dla niskich osób

Kawasaki Vulcan S to motocykl ze sprawdzonym silnikiem o przystępnej pojemności skokowej i łagodnym charakterze, który nie powinien przestraszyć początkujących motocyklistów. Prosta konstrukcja o nienagannym wyglądzie klasycznego cruisera kryje w sobie kilka nowoczesnych smaczków. Bezpieczeństwo podnosi system ABS (w opcji), wtrysk paliwa i niewysilona jednostka zapewnia niskie – jak na tę klasę pojemnościową – zużycie paliwa, a rozbudowany zegar dostarcza multum przydatnych informacji. Warto zaznaczyć, że wersja bez ABS-u to prawdopodobnie najtańszy cruiser na polskim rynku. Kanapa na wysokości 705 mm pozwoli na pewne oparcie stóp na postoju. Więcej o Kawasaki Vulcan S dowiecie się z testu Lecha.

To nie koniec twoich możliwości!

W zestawieniu staraliśmy się zawrzeć te motocykle, które podczas testów zrobiły na nas najlepsze wrażenia. Kilka z nich niestety nie mieliśmy okazji przetestować, ale z opinii użytkowników wiemy, że przynoszą prawdziwą radość z jazdy. Oczywiście topowa lista nie obejmuje wszystkich motocykli dostępnych na polskim rynku, którymi bezpiecznie i komfortowo mogą poruszać się osoby do 170 cm wzrostu. W zestawieniu nie zawarliśmy takich perełek jak Moto Guzzi V9 Roamer/Bobber (wysokość kanapy 785 mm i 780 mm), Triumph Bonneville Speedmaster (705 mm), Yamaha XV950R ( mm), Honda CMX500 Rebel ( mm) i wielu, wielu innych motocykli, które zasługują na uwagę. Powód jest prosty – jeśli mielibyśmy zawrzeć wszystkie ciekawe motocykle o wysokości kanapy do 800 mm, to ta lista nie miałaby końca. Mamy jednak nadzieję, że któryś z przedstawionych sprzętów wam się spodobał i wiecie już, jaki będzie wasz następny – a może pierwszy – motocykl!


Tekst: Wiktor Karczewski

Zdjęcia: Materiały prasowe

KOMENTARZE