fbpx
A password will be e-mailed to you.

Sylwek i jego Habeta REKLAMA Ta ekstrawagancka maszyna należy do Sylwestra Iwańczuka. Sylwek, zwany przez przyjaciół Nochalem lub Noniem, wraz z podobnie zakręconymi kumplami prowadzi w Szczecinie motocyklową stajnię o nazwie Habeta (www.habeta.pl). Można tu kupić „żelazo z Milwaukee” w dowolnym kolorze i gatunku, a także zlecić przebudowę posiadanego Harleya. Pod jednym względem Habeta wyróżnia […]

Sylwek i jego Habeta

Elvis


REKLAMA

Ta ekstrawagancka maszyna należy do Sylwestra Iwańczuka. Sylwek, zwany przez przyjaciół Nochalem lub Noniem, wraz z podobnie zakręconymi kumplami prowadzi w Szczecinie motocyklową stajnię o nazwie Habeta (www.habeta.pl). Można tu kupić „żelazo z Milwaukee” w dowolnym kolorze i gatunku, a także zlecić przebudowę posiadanego Harleya.

Elvis

Pod jednym względem Habeta wyróżnia się na tle podobnych firm w kraju. Jeśli przekroczysz progi tego miejsca, nie będzie już odwrotu. Od tej chwili zapomnisz, że w ogóle istnieje coś takiego jak motocykl seryjny. Entuzjazm do customizingu, jaki jest siłą napędową Habety, szybko udziela się klientom. Zaprzyjaźniają się z załogą, jeżdżą razem i wspólnie czerpią przyjemność, jaką daje jazda za sterami odjazdowej, customowej maszyny.

Moc i komfort

Elvis

Budowa motocykla, który prezentujemy na zdjęciach, została zakończona w 2008 roku, a wiele jego elementów wykonano w polskich warsztatach według projektu Sylwka. Zespół napędowy został wyszarpnięty z rozbitego Harleya i poddany kuracji wzmacniającej. Silnik Evolution o standardowej pojemności 1340 ccm kryje w swych wnętrznościach ostry wałek rozrządu Andrews. Zasysa mieszankę przez dwa sprzężone gaźniki Edelbrock, a za odpowiednią energię iskry zapłonowej w cylindrach odpowiada zapłon Hi 4 amerykańskiej firmy Compufire.

Jak Jesse James

Elvis

Rama i karoseria, czyli tylny błotnik, zbiornik paliwa i oleju zostały wykonane w Inowrocławiu przez Grześka Kochmańskiego. Sylwetka choppera zdradza fascynację Sylwka customowymi dokonaniami Jessego Jamesa (założyciela West Coast Choppers, znanego z programu „Monster Garage” na Discovery Channel). Kształt ramy i zbiornika paliwa świadczą o tym dobitnie.

Z softailową ramą Single Down Tube współpracują amortyzatory tylne od H-D Softaila oraz widelec teleskopowy amerykańskiej firmy Ultima. Główka ramy znajduje się o 4 cale wyżej niż w seryjnej ramie Harleya, a przedni widelec jest o 6 cali dłuższy.

Ręczna robota

Elvis

Motocykl toczy się na aluminiowych kołach. Pełne obręcze przypłynęły zza wielkiej wody, po czym w Polsce, na maszynach CNC w każdej z nich wycięto 20 szprych. Własnej roboty są również tarcze hamulcowe. Ich środkowa, współpracująca z piastą część została wyfrezowana z aluminium i kształtem przypomina wzór zastosowanych w motocyklu felg. Robocza cześć tarcz została wycięta ze stali i połączona z aluminiową za pomocą śrub. Tarcze współpracują z czterotłoczkowymi zaciskami Ultima.

Elvis

Kierownica jest dziełem Sylwka, a jej armatura pochodzi z Harleya.

Klimat lat 70.

Elvis

W pierwszej wersji motocykl został pomalowany lakierem dającym efekt kameleona. W 2009 roku, wkrótce po zmontowaniu choppera do kupy, przeszedł on próbę ogniową. Sylwek wraz kilkoma kolegami postanowili spełnić marzenie chyba każdego miłośnika amerykańskich motocykli. Wspólnie odbyli długą podróż po USA. Chopper spisywał się bardzo dzielnie. Po powrocie do kraju maszyna została przemalowana, by w 2010 roku wziąć udział w Custom Festivalu w Sosnowcu.

Elvis

Autorem malowania jest Amal i ma ono odzwierciedlać klimat lat 70.


REKLAMA



REKLAMA


Elvis

Szczegóły i detale

Elvis

Siodło jest dziełem Sylwka i Krzysztofa Ulachy.

Elvis

Reflektor to dzieło firmy Ultima, a błotnik przedni pochodzi z Harleya-Davidsona.

Elvis

Podnóżki i dźwignie: Habeta/Ultima.

To jeszcze nie koniec

Elvis

Sylwek jest bardzo przywiązany do swojego choppera i raczej nie zdecyduje się na jego sprzedaż. Niewykluczone jednak, że jeszcze to i owo się w tej maszynie zmieni.

Publikacja w numerze 4/2012 Świata Motocykli.

ZOBACZ TAKŻE:

Motocykl Sokół – reaktywacja?

Motocykl Sokół – reaktywacja?

Sokół

Harley-Davidson XL 1200V Seventy-Two kontra XL 1200X Forty-Eight

Harley-Davidson XL 1200V Seventy-Two kontra XL 1200X Forty-Eight

Harleye dwa



KOMENTARZE


REKLAMA