fbpx

Zakończyły się ostatnie przed rozpoczęciem sezonu testy motocyklowego Grand Prix. Zawodnicy klas Moto2, Moto3 i MotoGP przez tydzień trenowali na hiszpańskim torze Jerez.

Na początku kwietnia motocyklowe Grand Prix rozpocznie swoje tegoroczne zmagania od nocnego wyścigu w Doha. Treningi w Jerez były ostatnią szansą, żeby przetestować nowe motocykle i rozwiązania techniczne. W klasie Moto3 najlepszy był Maverick Vinales (Avintia Racing- FTR Honda), który na czterosuwowej „ćwiartce” pojechał szybciej niż wynosił oficjalny rekord hiszpańskiego toru dla motocykli 125ccm. Drugi czas trzydniowych testów należał do Danny Kenta, a czwarty do Sandro Cortese, którzy reprezentują fabryczny zespół KTM. Z dobrej strony pokazali się też zawodnicy, na których wcześniej nikt nie stawiał. Trzeci czas uzyskał Romano Fenati, piąty Zulfahmi Khairuddin, a szósty Niccolo Antonelli. Takie wyniki pozwalają oczekiwać zaciętej walki w trakcie sezonu i wielu nieprzewidzianych rozstrzygnięć w poszczególnych wyścigach.


REKLAMA

W Moto2 ostatniego dnia najlepszym czasem popisał Claudio Corti (Italtrans Racing Team- Kalex), który nie tylko pobił oficjalny rekord toru, ale i zeszłoroczny najlepszy czas kwalifikacji. Takim osiągnięciem może się zresztą pochwalić aż ośmiu zawodników, a pobiciem rekordu z wyścigu 30! Duży wpływ na wyniki może mieć nowa przednia opona, którą na ten sezon przygotował Dunlop. Drugi czas testów należał do Thomasa Luthi, który widniał na czele wyników przez pierwsze dwa dni. Podobnie jak w Moto3 i w Moto2 możemy spodziewać się zaciętej walki o tytuł, szczególnie, że Marc Marquez (piąty czas w Jerez) jeszcze nie wrócił do zeszłorocznej formy po kontuzji.

Po mniejszych klasach torem w Jerez zawładnęły motocykle królewskiej klasy MotoGP. Było to pierwsze spotkanie zawodników dosiadających prototypów i CRT w pełnym składzie. Wyniki tych drugich mogły zaskakiwać. Jeszcze pierwszego dnia Randy De Puniet był szybszy niż niektóre prototypy! Ostatecznie pierwsze dwanaście miejsc przypadło zawodnikom na faworyzowanych konstrukcjach, ale najlepsze CRT nie są daleko i mogą się zdążyć w tym roku niespodzianki. Najlepszy wśród CRT, Randy De Puniet określił swój motocykl dużą dwieście pięćdziesiątką, która wspaniale prowadzi się po zakrętach i od prototypów odstaje tylko mocą. Ostatnie testy wygrał Casey Stoner, który w samej końcówce wyprzedził Jorge Lorenzo. Słabo zawodnicy Ducati, którzy chyba bardziej powinni obawiać się CRT niż marzyć o walce o zwycięstwa.

 

MotoGP

1. Casey Stoner Repsol Honda (RC213V) 1m 38.780s 2. Jorge Lorenzo Yamaha Factory (YZR-M1) 1m 38.953s 3. Dani Pedrosa Repsol Honda (RC213V) 1m 39.157s 4. Ben Spies Yamaha Factory (YZR-M1) 1m 39.495s 5. Cal Crutchlow Monster Yamaha Tech3 (YZR-M1) 1m 39.585s 6. Valentino Rossi ITA Ducati Team (GP12) 1m 39.733s 7. Andrea Dovizioso Monster Yamaha Tech3 (YZR-M1) 1m 39.860s 8. Nicky Hayden Ducati Team (GP12) 1m 39.919s 9. Alvaro Bautista San Carlo Honda Gresini (RC213V) 1m 40.017s 10. Stefan Bradl LCR Honda (RC213V) 1m 40.098s 11. Hector Barbera Pramac Racing (GP12) 1m 40.287s 12. Karel Abraham Cardion AB Motoracing (GP12) 1m 40.579s 13. Randy De Puniet Power Electronics Aspar (ART) 1m 40.601s CRT 14. Aleix Espargaro Power Electronics Aspar (ART) 1m 41.645s CRT 15. Danilo Petrucci Came Iodaracing (Ioda-Aprilia) 1m 41.926s CRT 16. Franco Battaini Ducati Test Rider (GP12) 1m 42.057s 17. Colin Edwards NGM Forward Racing (Suter-BMW) 1m 42.073s CRT 18. Mattia Pasini Speed Master (ART) 1m 42.184s CRT 19. Michele Pirro San Carlo Honda Gresini (FTR-Honda) 1m 42.212s CRT 20. James Ellison PBM (ART) 1m 42.437s CRT 21. Ivan Silva Avintia (FTR-Kawasaki) 1m 42.446s CRT 22. Yonny Hernandez Avintia (FTR-Kawasaki) 1m 42.906s CRT

 

Moto3

1. Maverick Vinales Avintia Racing Moto3 (FTR Honda) 1m 46.838s 2. Danny Kent Red Bull KTM Ajo (KTM) 1m 47.262s 3. Romano Fenati Team Italia FMI (FTR Honda) 1m 47.408s 4. Sandro Cortese Red Bull KTM Ajo (KTM) 1m 47.437s 5. Zulfahmi Khairuddin AirAsia-SIC-Ajo (KTM) 1m 47.491s 6. Niccolo Antonelli San Carlo Gresini Moto3 (Honda) 1m 47.759s 7. Alberto Moncayo Bankia Aspar Team (Kalex KTM) 1m 48.045s 8. Miguel Oliveira Estrella Galicia 0´0 (Honda) 1m 48.245s 9. Alex Rins Estrella Galicia 0´0 (Honda) 1m 48.350s 10. Louis Rossi Racing Team Germany (FTR Honda) 1m 48.369s 11. Hector Faubel Bankia Aspar Team (Kalex KTM) 1m 48.483s 12. Luis Salom RW Racing GP (Kalex KTM) 1m 48.488s 13. Alexis Masbou Caretta Technology (Honda) 1m 48.556s 14. Arthur Sissis Red Bull KTM Ajo (KTM) 1m 48.675s 15. Jakub Kornfeil Redox-Ongetta-Centro Seta (FTR Honda) 1m 48.937s 16. Efren Vazquez JHK Laglisse (Honda) 1m 49.139s 17. Alan Techer Technomag-CIP-TSR (Honda) 1m 49.155s 18. Brad Binder RW Racing GP (Kalex KTM) 1m 49.317s 19. Adrian Martin JHK Laglisse (Honda) 1m 49.397s 20. Jack Miller Caretta Technology (Honda) 1m 49.546s 21. Alessandro Tonucci Team Italia FMI (FTR Honda) 1m 49.553s 22. Danny Webb Mahindra Racing (Mahindra) 1m 49.739s 23. Marcel Schrotter Mahindra Racing (Mahindra) 1m 49.751s 24. Toni Finsterbusch Cresto Guide MZ Racing (MZ-RE Honda) 1m 50.119s 25. Kenta Fujii Technomag-CIP-TSR (Honda) 1m 50.268s 26. Ivan Moreno Andalucia JHK Laglisse (FTR Honda) 1m 50.285s 27. Isaac Vi?ales Ongetta-Centro Seta (FTR Honda) 1m 50.425s 28. Jasper Iwema Moto FGR (FGR Honda) 1m 50.878s 29. Jonas Folger IodaRacing Project (Ioda) 1m 51.401s 30. Simone Grotzkyj Ambrogio Next Racing (Oral) 1m 52.320s 31. Luigi Morciano Ioda Team Italia (Ioda) 1m 52.344s
Najlepsze okrążenie toru Jerez w klasyfikacjach 125ccm Marc Marquez Derbi 1m 46.829s (2010) Rekord toru 125ccm (najlepsze okrążenie z wyścigu) Julian Simon Aprilia 1m 47.057s (2009)

 

Moto2

1. Claudio Corti Italtrans Racing Team (Kalex) 1m 41.983s 2. Thomas Luthi Interwetten Paddock (Suter) 1m 41.987s 3. Pol Espargaro Pons 40 HP Tuenti (Kalex) 1m 42.149s 4. Mika Kallio Marc VDS Racing Team (Kalex) 1m 42.301s 5. Marc Marquez Team Catalunyacaixa Repsol (Suter) 1m 42.430s 6. Andrea Iannone Speed Master (Speed Up) 1m 42.534s 7. Toni Elias Mapfre Aspar Team (Suter) 1m 42.670s 8. Julian Simon Avintia Racing Moto2 (FTR) 1m 42.680s 9. Alex De Angelis NGM Mobile Forward Racing (Suter) 1m 42.741s 10. Scott Redding Marc VDS Racing Team (Kalex) 1m 42.794s 11. Takaaki Nakagami Italtrans Racing Team (Kalex) 1m 42.825s 12. Esteve Rabat Pons 40 HP Tuenti (Kalex) 1m 42.908s 13. Mike Di Meglio S/Master Speed Up (Speed Up) 1m 42.948s 14. Bradley Smith Tech 3 Racing (Tech 3) 1m 42.978s 15. Dominique Aegerter Technomag-CIP (Suter) 1m 42.995s 16. Johann Zarco JIR Moto2 (MotoBI) 1m 43.067s 17. Nico Terol Mapfre Aspar Team (Suter) 1m 43.129s 18. Yuki Takahashi NGM Mobile Forward Racing (Suter) 1m 43.191s 19. Xavier Simeon Tech 3 Racing (Tech 3) 1m 43.259s 20. Angel Rodriguez Desguaces La Torre SAG (FTR) 1m 43.279s 21. Simone Corsi Ioda Racing Project (Ioda) 1m 43.437s 22. Axel Pons Pons 40 HP Tuenti (Kalex) 1m 43.537s 23. Max Neukirchner Kiefer Racing (Kalex) 1m 43.550s 24. Ratthapark Wilairot Thai Honda Gresini Moto2 (Moriwaki) 1m 43.621s 25. Gino Rea Federal Oil Gresini Moto2 (Moriwaki) 1m 43.636s 26. Roberto Rolfo Italian Technomag-CIP (Suter) 1m 43.726s 27. Eric Granado JIR Moto2 (MotoBI) 1m 44.338s 28. Ricky Cardus Argui?ano Racing Team (AJR) 1m 44.360s 29. Randy Krummenacher GP Team Switzerland (Kalex) 1m 44.374s 30. Marco Colandrea SAG Team (FTR) 1m 44.445s 31. Damian Cudlin QMMF Racing Team (Moriwaki) 1m 44.827s 32. Alexander Lundh Cresto Guide MZ Racing (MZ-RE Honda) 1m 44.996s

Najlepsze okrążenie toru Jerez w klasyfikacjach Moto2 Stefan Bradl Kalex 1m 42.706s (2011) Rekord toru Moto2 (najlepsze okrążenie z wyścigu) Toni Elias Moriwaki 1m 44.710s (2010)

 

Tekst Łukasz Świderek | Zdjęcia Agencja Świderek

KOMENTARZE

REKLAMA