fbpx
A password will be e-mailed to you.

Cudowne są początki każdego miesiąca, bo właśnie wtedy w wasze ręce możemy oddać kolejny owoc naszej pracy. Jak co miesiąc zabieramy was w podróż dookoła świata motocykli i piszemy o tematach wszystkich. W tym miesiącu dokładniej o…

Honda CBR 1000RR-R/SP Fireblade

Niektórzy wierzą, że ślub powinno się brać tylko w miesiącach mających w nazwie literkę „R”. Simpson wierzy natomiast, że im więcej „R” w nazwie motocykla, tym jest bardziej emocjonujący. Ręce zaczęły mu się więc pocić, gdy dostał zaproszenie na testy nowej Hondy CBR1000RR-R/SP Fireblade. Ale podejrzewamy, że chodziło nie tylko o „teorię R”, ale o to, że to pierwszy Fireblade stworzony według nowej filozofii. W końcu nie odbiega mocą od konkurentów, ba, jego 217 KM nawet biję większość superbike’ów na rynku. Do tego wszystkiego fakt, że po Hondzie można spodziewać się genialnego podwozia, rozpalał jego i naszą ciekawość. Ostatecznie jednak wyszło, że to „blady” inny niż wszystkie dotychczasowe, ale o tym czy to zaleta, najlepiej przeczytać samemu.


REKLAMA

BMW F900R

BMW zazwyczaj gdy wkracza do jakiegoś segmentu, to można być niemal pewnym, że znajdzie sporą rzeszę klientów. Niestety, w klasie nagich średniaków nie potrafili się odnaleźć. Mówi się jednak, że do trzech razy sztuka, więc BMW postanowiło się przyłożyć i za trzecim podejściem stworzyć motocykl zrywający z poprzednikami. Bawarczycy stworzyli więc nakeda o agresywnym wyglądzie, bogatym wyposażeniu i jak się okazało na testach – całkiem charakternym silniku. Tym ruchem, BMW jednocześnie podniosło rękę na bardzo mocną konkurencję jaką jest KTM 790 Duke czy Yamaha MT-09. O tym czy to dobry ruch, przekonacie się z naszego testu.

Porównanie Triumph Tiger 800 XCa vs 1200XCa

Wybranie motocykla klasy Adventure nie jest łatwą sztuką. Wszystkiemu winny jest ogromny wybór modeli na rynku. A żeby było trudniej, właściwie każdy jest udany. Nie potrafimy odpowiedzieć na pytanie, który ADV będzie najlepszy, ale przynajmniej możemy pomóc wam zawęzić pole poszukiwań do konkretnej klasy pojemnościowej. W tym celu Tobiasz i Tomek zabrali dwa Tigery i ruszyli w Polskę!

Kymco New Downtown 125i

Jest wielki, wygodny i wygodny. W głębi duszy to jednak mały skuter napędzany silniczkiem o pojemności 125 ccm. Jest więc w nim trochę sprzeczności, dlatego też Lechu rozsiadł się wygodnie i zadał pytanie, czy połączenie kanapowej sylwetki i małolitrażowego silnika ma sens. A waszym zdaniem ma?

Od Hondy Transalp po Enduro Rally 24

Tomek Staniszewski, nasz bohater Świata Motocyklistów, kupił kiedyś przypadkowo Hondę Transalp i jakoś tak wyszło, że samotnie ruszył z Paryża szlakiem pierwszego Rajdu Dakar. Teren co prawda nie był mu obcy, bo wcześniej taplał się tam w błocie samochodami, ale wyjazd Transalpem kompletnie odmienił jego świat off-roadu. Fiksacja na punkcie motocykli enduro i turystyki terenowej rozwinęła się na tyle, że dziś Tomek jest pomysłodawcą i organizatorem jednej z najfajniejszych imprez w Polsce, czyli Enduro Rally 24.

Sześciocylindrowe Kawasaki KZ 1300

Patrząc na historię sześciocylindrowych motocykli, chciałoby się zacytować „jaka piękna katastrofa”. Z perspektywy czasu, oczywiste było, że ten pomysł nie przetrwa próby czasu, ale trudno zaprzeczyć, że było ciekawie, a motocykle robiły piorunujące wrażenie swoim dźwiękiem, gabarytami, ceną i zaawansowaniem technologicznym. Wśród nich, prawdopodobnie najjaśniej świeciło właśnie Kawasaki KZ1300, które Lechowi udało się dorwać i opisać w dziale zabytków. 

Inspirujące motocyklistki

W branży zdominowanej przez facetów pokazują kobiece pazurki. Są konsekwentne i odnoszą sukcesy. Czym się różnią od swoich kolegów „po fachu”? Żeby odpowiedzieć na to pytanie, Żaneta w dziale Speed Ladies przygotowała subiektywny przegląd inspirujących kobiet, z okazji Dnia Kobiet!

Customowe BMW R nineT „Nostalgia” z NMoto Studio


REKLAMA



REKLAMA


Smok postarał się w tym numerze wyjątkowo i wygrzebał dla was naprawdę imponującego Customa. Zbudowano go na bazie BMW R nineT, natomiast za inspirację posłużył prototypowy model R7 z 1934 roku. Przepiękne połączenie klasycznego wzornictwa z nowoczesną technologią. My nie możemy się napatrzeć, a ponoć nie jest to tylko mebel, tylko całkiem nieźle jeżdżący motocykl. Na ziemię sprowadza nas jednak jego cena…

Używane Kawasaki Ninja 250R i 300

Jeszcze 15 lat temu „Ćwiartka” czy trzysetka (o ile nie były dwusuwowe) nie były traktowane w Europie z szacunkiem. Na szczęście równouprawnienie dotarło także do sfery motocyklowej i dziś zaczynamy inaczej postrzegać małolitrażowe maszyny, za co należy podziękować między innymi Kawasaki. Tomek wziął więc pod lupę dwa modele, które zmieniły postrzeganie małolitrażowych sprzętów. Jak sprawują się po latach? o tym przekonacie się z artykułu w dziale „używki”

Tuning głowic DOHC

Tuning głowicy nie jest prostą sprawą. Wymaga nie tylko bardzo precyzyjnych narzędzi i pomiarów, ale i ogromnego doświadczenia od tunera. Tak się złożyło, że jeden z najlepszych specjalistów w tej dziedzinie w kraju – Marcin „Kosa” Kolanowski z Kosamotocykle, wpuścił nas do swojego warsztatu i opowiedział jak przeprowadza się „operacje na otwartym mózgu motocykla”. Jeśli więc jesteście ciekawi ile można zyskać na przeróbkach głowicy, czy sportowe wałki rozrządu mają sens oraz jakie zabiegi wykonuje się w głowicy, koniecznie zajrzyjcie do działu „jak to działa”.

Co nowego w MotoGP w sezonie 2020?

Co prawda pierwsze dwie rundy tegorocznego MotoGP nie odbędą się w planowanym terminie, ale sezon MotoGP nie jest zagrożony. Całe szczęście, bo jak co roku szykuje się wspaniałe widowisko. Żeby umilić wam czekanie i uprzyjemnić śledzenie zmagań najszybszych zawodników świata, zawarliśmy w tym artykule wszystkie informacje o aktualnych składach, sytuacjach w zespołach, a to okrasiliśmy skromnymi prognostykami.

Lidka szyje

Większość motocyklistów można podzielić na dwa typy – tych co lubią mieć zawsze świeże, niezłachane ciuchy i tych co najchętniej jeździliby w jednym zestawie przez całe życie, bez względu na to jak wygląda. W końcu jest najwygodniejszy na świecie i mimo zużycia, próbują go ratować ile się da. Bohaterka wywiadu – Lidka Maciejewska-Leżanko ułatwia właśnie życie tym drugim i wyspecjalizowała się w przeróbkach i naprawach odzieży motocyklowej. Przy okazji jest także wybitnie aktywną motocyklistką, która zjeździła pół świata na dwóch kółkach, a także ma „licencję na mechanikowanie” i nierzadko można ją spotkać upapraną w smarze.

Opolszczyzna zimą na motocyklu

Zimy co prawda w tym roku nie mamy surowej, ale zdarzały się dni niezachęcające do jazdy na motocyklu. Nadal jednak nie jest to wystarczający argument do siedzenia w domu, więc Tobiasz pomimo niesprzyjającej aury obrał azymut na Opolszczyznę, dokładniej Biskupiec i tamtejszy gród.

Dream Catchers w Laosie i Tajlandii

Nasza ukochana para podróżników – Marta i Łukasz Jastrząb czyli Dreamcatchers, mieli to szczęście, że zdążyli objechać Laos i Tajlandię jeszcze zanim dotarł tam nieszczęsny wirus. Miejmy nadzieję, że szybko stamtąd ucieknie, bo po lekturze relacji z ich wyprawy, jak zawsze zapragniecie podążyć śladami Dream Catchers! Egzotyka, bogata i pokręcona historia oraz nieziemskie widoki to tylko kilka z argumentów zachęcających do podróży w te rejony.

Świat Motocykli dostępny w najlepszych punktach sprzedaży:

 

Zamówienie prenumeraty: sklep.swiatmotocykli.pl

KOMENTARZE


REKLAMA