fbpx

Jaki motocykl kupić, gdy mamy prawo jazdy kategorii A2? Spośród dość sporej oferty motocykli nowych i używanych wybraliśmy 10 motocykli, które spełniają wymagania kategorii A2 i przy okazji są sprzętami, które dają całą masę frajdy z jazdy!

Kategoria A2. O co w tym wszystkim chodzi?

Wprowadzona do życia kategoria A2 dotyczy głównie motocyklistów od 18 do 24 roku życia. Jeśli staniemy się posiadaczami kategorii A2 od razu po ukończeniu osiemnastu lat, to po kolejnych dwóch latach możemy stanąć do egzaminu na kat. A, uprawniającego do kierowania wszystkimi motocyklami. Jeśli nie posiadamy prawa jazdy kat. A2, to o uprawnienia kat. A możemy się starać dopiero po ukończeniu 24 roku życia. Z prawem jazdy A2 możemy jeździć motocyklami o mocy do 35 kW (47,59 KM), a ich stosunek mocy do masy nie może być wyższy niż 0,2 kW na 1 kg. Oznacza to, że motocykl o mocy 35 kW musi ważyć co najmniej 175 kg.

Prezentowana dziesiątka to nasz subiektywny wybór spośród oferty motocykli używanych oraz salonów motocyklowych.

Obecnie Honda jest jednym z producentów, który posiada największą ofertę maszynrtę dla motocyklistów z prawem jazdy kat. A2. Na uwagę zasługują trzy nowe pięćsetki tej marki: sportowa CBR500R, naked CB500 oraz CB500X.

MOTOCYKLE DLA POCZĄTKUJĄCYCH? TESTUJEMY HONDY CB 500 / CB 500X / CBR 500R

Musimy oficjalnie przyznać, że Honda przyłożyła się do odrabiania lekcji i zaprojektowała motocykle, które doskonale łączą ogień i wodę. Z jednej strony to sprzęty, które są proste w prowadzeniu, nie są drogie, a ich walory jezdne sprawiają, że nawet bardziej zaawansowani motocykliści nie będą się na nich nudzić. W serii pt. „CB 500” znajdziemy oczywiście model CB 500, który jest swoistym ukłonem w stronę motocyklistów poszukujących motocykla do miasta, CB 500X, dla wszystkich którzy z tego miasta lubią się wyrwać oraz CBR 500R, a więc sprzęt, który uruchomi w Twoim organizmie fabrykę adrenaliny i pozwoli na postawienie pierwszych, sportowych kroków. Stąd już krótka droga do motocykli posiadających więcej literek „R” w nazwie.

Recenzja Honda CB 500 / CB 500X / CBR 500R

Yamaha MT-03

Oto propozycja Yamahy na kategorię A, przed wami model MT-03. Sprzęt otrzymał silnik o pojemności 321 ccm, generujący 42 KM. Żaden początkujący kierowca nie powinien narzekać na brak mocy i słabą dynamikę. Jednostka ta została zaprojektowana z myślą o sprawnym i łatwym poruszaniu się po mieście i tak w rzeczywistości jest. Jest lekka, ekonomiczna, ale nadal ma w sobie ostry pazur, który sprawi, że jazda będzie ekscytująca.

Yamaha MT-125 2020 - premiera

Nie jest to co prawda najtańszy sprzęt tej klasy na rynku (kosztuje: 23 990 zł), ale jego wyposażenie, wygląd i możliwości są spore. Do tego dochodzi solidność wykonania japońskiego producenta. Musimy również pamiętać, że w ramie tego modelu znajdziemy dwucylindrowy silnik, a to bez wątpienia jest ogromny atut, szczególnie dla osób, które lubią wyjechać poza rogatki miasta.

Bajaj Dominar 400

Absolutny hit. Wystarczy zacząć od tego, że ten motocykl kosztuje 15 999 zł, a w ofercie promocyjnej możemy go dorwać za 14 999 zł. Jeśli zestawimy to z faktem, że tak naprawdę to KTM Duke 390, to szybko zorientujemy się, że ciężko będzie znaleźć na rynku pojazdów nowych coś tańszego, z podobnymi parametrami i sprawdzonego.

W ramie tego motocykla znajduje się jednocylindrowa jednostka napędowa, generująca moc na poziomie 35 KM przy 6500 obr./min i pozwala na rozpędzenie tego motocykla do zdecydowanie zakazanych prędkości. Niska masa, świetna zwrotność również sprawiają, że jazda po mieście jest prosta i przyjemna. Co prawda w trasie lepiej sprawdzi się Yamaha, ale temu modelowi naprawdę niczego nie brakuje. No i ta cena…

BMW G 310 R oraz G 310 GS

W tym zestawieniu nie mogło zabraknąć motocykli BMW. Niemiecki producet oferuje nam zarówno miejskie G 310 R oraz bardziej terenowe i stworzone do podróży G 310 GS. Oba motocykle posiadają ten sam, generujący 34 KM silnik, całkiem niezłe wyposażenie i wygląd, który spodoba się fanom BMW.

Przy zakopie motocykli BMW na pewno docenicie świetny system finansowania, niskie raty i całą masę korzyści z zakupu tych motocykli. Obecnie małą Beemkę dorwiesz już za 18 900 zł brutto. W cenie otrzymasz kask BMW lub voucher na szkolenie w lokalnej szkole jazdy motocyklowej w kwocie do 1700 PLN brutto. Wzięcie w takim szkoleniu wydaje się całkiem rozsądne, tym bardziej jeśli dopiero rozpoczynasz swoją przygodę z motocyklami.

Suzuki V-Strom 650

Suzuki proponuje młodym motocyklistom kilka ciekawych maszyn. Jedną z nich jest Suzuki V-Strom, jeden z najsłynniejszych motocykli turystycznych w klasie turystycznej. Nowy V-Strom 650ABS zapewnia lepszą ochronę przed wiatrem dzięki bardziej aerodynamicznemu ukształtowaniu osłon oraz zastosowaniu turystycznej szyby

Motocykl wyposażony jest w układ zapobiegający blokowaniu kół w przypadku hamowania awaryjnego (ABS). V-Strom 650 ABS posiada jedną z większych w swojej klasie pojemność zbiornika paliwa wynoszącą 20 litrów. Moc 35 kW (47,5 KM). Warto dodatkowo zaznaczyć, że tego turystyka możemy dorwać w dwóch wersjach: klasycznej oraz XT, przygotowanej do szeroko pojętych wypraw motocyklowych.

Kawasaki. Ninja 650 oraz Ninja 400

Tym razem proponujemy dwa modele zielonych: Ninje 650 oraz mniejszą, 400. Oba motocykle, to typowo sportowe, ale ucywilizowane bestie, które dadzą całą masę frajdy w codziennej eksploatacji, jak i podczas wyjazdów na tor. Wygląd i osiągi to niewątpliwe zalety obu sprzętów.

KAWASAKI ZXR 400 VS NINJA 400. CZY SPORTOWA RÓŻNICA POKOLEŃ JEST AŻ TAK DUŻA?

Kawasaki Ninja 400 Vs ZXR 400

Z drugiej strony decydując się na jednoślady „Zielonych”, możemy pomyśleć o golasach, które zdecydowanie lepiej sprawdzą się w mieście: to modele Z 650 oraz Z 400. A jeżeli poszukujesz prawdziwego sportowego demona, który spełnia wymogi kategorii A2, to takim motocyklem może być ZX-R 400. Co prawda w przypadku tego jednośladu nie ma mowy o ucywilizowaniu i uniwersalności, ale jeśli poszukujesz torowej adrenaliny z możliwością jazdy po ulicach, to ten sprzęt zdecydowanie spełni Twoje oczekiwania. Niestety znalezienie ładnej sztuki na rynku motocykli używanych nie należy do najprostszych zadań.

SPORT DO 5 TYSIĘCY? KAWASAKI ZX-R 400! | MOTOCYKL UŻYWANY

Kawasaki W 800

Jeszcze na chwilę zostaniemy przy Kawasaki, ale tym razem przeniesiemy się do zupełnie innego świata, do świata motocykli klasycznych. 

W800 to naked nawiązujący do klasycznych motocykli z lat 70. i 80. Czy będzie podobał się młodym motocyklistom? Konstruktorzy postawili na elegancję i staranne dopracowanie detali. Nawet konstrukcja silnika podporządkowana została względom estetycznym. Tablica przyrządów, mimo że wyposażona jest w wyświetlacz LCD, wygląda bardzo tradycyjnie. Tam, gdzie tylko się dało unikano plastików, zastępując je metalowymi częściami. Silnik generuje dokładnie 35 kW mocy, więc spełnia wymagania kategorii A2. 

A może motocykl używany?

Honda VT750C Shadow

Honda VT750C Shadow

Honda proponuje młodym motocyklistom również cruisera VT750C Shadow. Jego długa i niska sylwetka, elegancka lampa, chromy, masywne opony robią wrażenie na jezdni i na parkingu.     Ma nisko umieszczone siedzenie, dzięki któremu dobrze się na nim czują niezbyt rośli motocykliści. Widlasty dwucylindrowy silnik o pojemności 750 ccm generuje 46 KM, spełnia więc wymagania kategorii A2.

 

BMW G 650GS

bmw g 650gs

BMW G 650 GS to jeden z dwóch modeli tej marki (obok bliźniaczego G 650 GS Sertao), który fabrycznie spełnia wymagania prawa jazdy kat. A2. To enduro, który jednak równie dobrze czuje się w mieście, jak na terenowych drogach. Jednocylindrowy silnik generuje dokładnie 35 kW, a moment obrotowy to 60 Nm przy 5000 obr/min, a przy tym jest bardzo oszczędny, według producenta średnio spala tylko 3,2 l/100 km.

 

Kawasaki Ninja 300

Ninja 300

Kawasaki nie dysponuje szeroką gamą motocykli, którymi mogą jeździć posiadacze prawa jazdy kat. A2. Ma za to dwie bardzo ciekawe propozycje. Jedna z nich to ubiegłoroczna nowość Ninja 300. Testowaliśmy ten motocykl i opisaliśmy go szczegółowo.

Zobacz: Dojrzewanie Ninja

Ninja 300 rozwija moc 29 kW (39 KM).

 

Suzuki Inazuma

Suzuki Inazuma

Nazwa tego motocykla pochodzi od japońskiego słowa oznaczającego błyskawicę. Napędzana dwucylindrowym, rzędowym chłodzonym cieczą silnikiem o pojemności 250 ccm, konstrukcja Inazumy jest lekka i zwarta. Hydrauliczne hamulce tarczowe z przodu i z tyłu zapewniają skuteczne i kontrolowane hamowanie bez względu na to, czy poruszamy się ulicami miast czy podróżujemy po drogach szybkiego ruchu. Silnik Inazuma generuje moc 18 kW (24,5 KM).

Yamaha XJ6

Yamaha XJ6

Yamaha XJ6 to naked, który robi wrażenie swą muskularną sylwetką. „Sercem motocykla XJ6 jest czterocylindrowa, rzędowa sześćsetka. Jednostka napędowa jest w stanie wygenerować 78 KM. Te konie nie są zbyt narowiste, jednak z drugiej strony Diversion F nie można zarzucić ospałości. Yamaha oddaje moc w sposób spokojny i wyczuwalny. Dzięki temu doskonale nadaje się do jazdy dla początkujących motocyklistów oraz osób, które nie marzą o tym, żeby przy każdym dotknięciu roll-gazu wyrywało im kierownicę z dłoni” – pisze Katarzyna Bąk w numerze 3/2013 Świata Motocykli (w kioskach do 14 marca). Yamaha sprzedaje ten model także w wersji z ograniczoną mocą spełniającej wymagania prawa jazdy kat. A2.

Yamaha XT660Z Ténéré

Yamaha XT660Z Ténéré

Yamaha XT660Z Ténéré to turystyczne enduro, którym można przemierzać zarówno dalekie szosowe trasy, jak też trudne piaszczyste terenowe szlaki. Nadwozie nawiązuje do terenowych rajdówek, stalowe podwozie jest odporne i wytrzymałe. To motocykl dla podróżników i poszukiwaczy przygód. Chłodzony cieczą, czterozaworowy, czterosuwowy, jednocylindrowy silnik generuje dokładnie 35 kW mocy.

KOMENTARZE