fbpx

Testy rozgrzewkowe na Sepang – tzw. Shakedown – trwają w najlepsze, a drugiego dnia na malezyjski tor wyjechali nie tylko zawodnicy testowi, ale też etatowi reprezentanci Yamahy i Hondy. Ponownie zachwycił debiutant Pedro Acosta, który był minimalnie wolniejszy od mistrza świata Fabio Quartararo.

Zgodnie z przewidywaniami, drugiego dnia tzw. testów rozgrzewkowych w Malezji, na tor Sepang wyjechali nie tylko zawodnicy testowi. Do testerów oraz debiutanta Pedro Acosty dołączyli też etatowi kierowcy Yamahy i Hondy. Wszystko dzięki nowym przepisom dotyczących koncesji w MotoGP, na mocy których najsłabsi producenci mogą testować w zasadzie bez ograniczeń.

Drugiego dnia prób najszybszy był Pol Espargaro, który pomału odnajduje się w nowej roli – testera KTM-a. Co ciekawe Hiszpan potwierdził, że w tym roku wystartuje z jedną lub dwoma dzikimi kartami, a częściej będzie skupiał się na pomocy młodym zawodnikom oraz oczywiście testach. Ostatecznie Espargaro zatrzymał stoper na wyniku 1’58.241, co jest rezultatem tylko o osiem dziesiątych gorszym od rekordu pole position Pecco Bagnaii z ubiegłego sezonu.

Zobacz też:

Pol Espargaro najszybszy drugiego dnia testów rozgrzewkowych w Malezji.

Dani Pedrosa na Sepang.

Niecałe trzy dziesiąte wolniej pojechał od niego Fabio Quartararo, dla którego ten sezon ma być decydujący – czy zostanie w Yamasze, czy jednak będzie szukał innego pracodawcy. Francuz był tylko o 0,007 sekundy szybszy od Pedro Acosty, który ma za sobą trzeci dzień na motocyklu MotoGP. Biorąc pod uwagę wyniki Hiszpana, wcale nie dziwi, że KTM już dał mu do testowania kilka nowych rozwiązań, w tym także nową ramę. Co ciekawe, rezultat urzędującego mistrza świata Moto2 jest o zaledwie 0,4 sekundy gorszym od czasu, jaki w ubiegłorocznych kwalifikacjach na Sepang ustanowił jego nowy team-partner Augusto Fernandez.

Czwarty był tester KTM-a Dani Pedrosa (najszybszy pierwszego dnia shakedownu), a piątkę zamknął debiutujący na Yamasze Alex Rins. Bardzo wyrównane wyniki zanotowali z kolei czterej etatowi zawodnicy Hondy, których od lidera dzieliło od ośmiu dziesiątych do sekundy. Najszybszym z nich był Joan Mir, który w tym roku zmienił całą swoją ekipę i teraz pracuje z dawnym teamem Marca Marqueza. Zaraz za Hiszpanem uplasował się Johann Zarco, który przesiada się z Ducati na Hondę w barwach LCR-a, a także Luca Marini oraz mający największe doświadczenie na RC213V spośród całej czwórki – Takaaki Nakagami.

Johann Zarco w akcji na Hondzie RC213V.

Pedro Acosta i Stefan Bradl podczas shakedownu w Malezji.

Jako że testy są zamknięte na dziennikarzy, niewiele wiemy o tym, jakie nowinki przywieźli poszczególni producenci. Na pierwszy rzut oka widać, że Aprilia, Ducati, KTM i Honda przywiozły do sprawdzania nowe pakiety aero. Poza tym producenci nie zamierzają pokazywać – na razie – zbyt wielu nowinek i używają w tym celu maskującego malowania. 

Shakedown na Sepang zakończy się w sobotę 3 lutego. Cała stawka MotoGP będzie testowała w Malezji w dniach 6-8 lutego 2024. Niewiadomą pozostaje jedynie udział Franco Morbidellego, który kilka dni temu zaliczył potężny upadek podczas prywatnych prób w Portimao i trafił przez to do szpitala. Co prawda Włoch nie nabawił się poważnych urazów, ale jego forma pozostaje niewiadomą.

Testy MotoGP 2024 – Sepang Shakedown – dzień 2:

  ZAWODNIK KRAJ TEAM CZAS/STRATA
1 Pol Espargaro SPA KTM Test Rider (RC16) 1m 58.241s
2 Fabio Quartararo FRA Monster Yamaha (YZR-M1) +0.283s
3 Pedro Acosta SPA Red Bull GASGAS Tech3 (RC16)* +0.290s
4 Dani Pedrosa SPA KTM Test Rider (RC16) +0.431s
5 Alex Rins SPA Monster Yamaha (YZR-M1) +0.524s
6 Joan Mir SPA Repsol Honda (RC213V) +0.846s
7 Johann Zarco FRA LCR Honda (RC213V) +0.850s
8 Luca Marini ITA Repsol Honda (RC213V) +0.971s
9 Takaaki Nakagami JPN LCR Honda (RC213V) +1.028s
10 Stefan Bradl GER Honda Test Rider (RC213V) +1.529s
11 Michele Pirro ITA Ducati Lenovo (GP24) +1.915s
12 Cal Crutchlow GBR Yamaha Test Rider (YZR-M1) +2.184s
13 Lorenzo Savadori ITA Aprilia Test Rider (RS-GP24) +2.579s

Najlepsze okrążenie: Francesco Bagnaia (Ducati Lenovo) 1m 57.491s (2023)

Najlepsze okrążenie w wyścigu: Alex Marquez (Gresini Ducati) 1m 58.979s (2022)


Zdjęcia: Red Bull Content Pool

KOMENTARZE