fbpx

Yamaha, wprowadzając na rynek model Tricity, pokazała, że trzykołowy skuter nie musi być kosztowny i ciężki jak dostawczak.

Tricity – wygoda na trzech kołach

Yamaha Tricity 125 - miejski skuter dobry dla każdego

Krzesełkowa pozycja za kierownicą doskonale sprawdza się w mieście. Zarówno niscy, jak i wysocy mogą wygodnie zasiąść i nie mają problemów z podparciem się o ziemię. Płaski podest jest tak obszerny, że zmieszczą tam stopy nawet ci, którzy noszą buty o rozmiarze kajaka. Kierownica ma wygodny kształt i właściwie dostosowaną wysokość, dzięki czemu dłuższa jazda nie powoduje bólu nadgarstków czy kręgosłupa. Wszelkiego rodzaju dźwignie i przełączniki są rozmieszczone standardowo, wiec ich obsługa jest intuicyjna.

Yamaha Tricity 125 - tył

Możliwości załadunkowe definiuje obszerny schowek pod kanapą. To, co się tam nie zmieściło, można przewieźć na płaskim podeście.

W odróżnieniu od europejskich trzykołowców w Tricity nie ma blokady zawieszenia. Po prostu używamy go, jak normalnego skutera. Tym, którzy obawiają się dwóch kół z przodu, wyjaśniam, że należy o nich zapomnieć.

Skuter na trzech kołach – czysta przyjemność?

Yamaha Tricity 125 - stabilnie i wygodnie

Jazda Tricity to sama przyjemność. Zawieszenie przednie, obsługujące dwa koła, tylko „wygładza drogę” jakby to była luksusowa limuzyna. Lekkość prowadzenia i komfort są na najwyższym poziomie. Dwa koła z przodu gwarantują też lepszą przyczepność niż jedno.

Yamaha Tricity 125 - prezentuje się bardzo dobrze

Nad bezpieczeństwem czuwa zunifikowany system hamulcowy UBS: gdy wciskamy lewą dźwignię, oddziałuje na tylne i przednie koła, gdy prawą – jedynie na przednie. Gdy użyjemy obu dźwigni, UBS rozdzieli siłę hamowania na wszystkie koła, zmniejszając nacisk potrzebny do operowania hamulcami. W zasadzie, podczas jazdy można używać prawej dłoni do przyspieszania, lewej do wytracania prędkości.

Tricity to pojazd niezwykle prosty w obsłudze. Przydałaby mu się może trochę wyższa szyba.

Dane techniczne Yamaha 125 Tricity

Yamaha Tricity 125 - dwa koła z przodu to zaleta

SILNIK

Typ: czterosuwowy, chłodzony cieczą

Układ: jednocylindrowy

Rozrząd: SOHC, 2 zawory na cylinder

Pojemność skokowa: 124,8 ccm

Średnica i skok tłoka: 52,4 i 57,9 mm

Stopień sprężania: 10,9: 1

Moc maksymalna: 8,1 kW (11 KM) przy 9000 obr./min

Moment obrotowy: 10,4 Nm przy 5500 obr./min

Zasilanie: wtrysk paliwa

Smarowanie: mokra miska olejowa

PRZENIESIENIE NAPĘDU

Silnik-sprzęgło: pas klinowy

Sprzęgło: odśrodkowe

Skrzynia biegów: automatyczna bezstopniowa

Napęd tylnego koła: bezpośredni

PODWOZIE

Rama: rurowa stalowa

Zawieszenie przednie: teleskopowe

Zawieszenie tylne: wahacz wleczony, dwa elementy resorująco-tłumiące

Hamulec przedni: jedna tarcza przy każdym kole, śr. 220 mm

Hamulec tylny: tarczowy, śr. 230 mm

Opony przód i tył: 90/80-14 i 110/90-12

WYMIARY I MASY

Długość: 1905 mm

Szerokość: 735 mm

Wysokość: 1215 mm

Wysokość siedzenia: 780 mm

Rozstaw osi: 1310 mm

Minimalny prześwit: 120 mm

Masa pojazdu gotowego do jazdy z pełnym bakiem: 152 kg

KOMENTARZE