fbpx
A password will be e-mailed to you.

Typowo turystycznych motocykli nie ma w serwisie Autotrader.pl zbyt wiele. Nawet te najstarsze są bogato wyposażone, dlatego są dość drogie. Górną granicę ceny ustaliliśmy więc na 10 tys. zł.

BMW K 100

BMW K 100


REKLAMA

Zanim dosiądziemy BMW K 100, lepiej zdobyć doświadczenie na innych motocyklach. K 100 jest ciężki i zwłaszcza w ruchu miejskim wymaga siły lub sporych umiejętności. W końcu to turysta, jego przeznaczeniem są dalekie podróże, a nie przeciskanie się w miejskich korkach. Wygląda nieco archaicznie, ale jeśli zdecydujemy się na zakup, odpłaci nam wygodą jazdy i niezawodnością. Ma wygodną kanapę, a owiewki znakomicie chronią przed wiatrem. Niektórzy użytkownicy narzekają nawet, że w upały ta ochrona jest zbyt skuteczna. Jeśli motocykl jest zadbany, to nawet duży przebieg nie powinien zniechęcać do zakupu. Użytkownicy piszą na forach, że BMW K 100 jest praktycznie bezawaryjny, a jeśli już konieczna jest wymiana na skutek zużycia w normalnej eksploatacji, to części są dostępne i niezbyt drogie (zamienniki). Spotyka się egzemplarze, które mają na liczniku nawet 300-400 tys. km. Również zużycie paliwa jest umiarkowane: 4-5 l/100 km.

Fot. Autotrader.pl

BMW K 100Fot. Autotrader.pl

BMW K 100 1998 r., cena 8300 zł.

Honda NT650V Deauville

Honda NT650V Deauville

Deauville powstała podobno na zamówienie działu marketingu Hondy. Jego pracownicy zauważyli, że motocykliści jeżdżący na innych motocyklach tej firmy montują do nich kufry. Postanowili więc stworzyć Hondę, która ma kufry wbudowane na stałe. Konstruktorzy wykorzystali nakeda NTV 650, trochę wzmocnili jego silnik, zachowali napęd przenoszony wałem, dołożyli owiewki i kufry. I tak powstał motocykl turystyczny dla tych, którzy nie chcieli luksusowego GoldWinga. Deauville jest przeznaczona dla motocyklistów, którzy już przeszli młodzieńczą fascynację szybkością i wiatrem urywającym głowę, a zależy im na niezawodnym pojeździe zarówno do codziennych dojazdów, jak i dalszych wypraw. Bo mimo turystycznej etykiety Deauville jest motocyklem uniwersalnym, ma niezawodny, choć niezbyt mocny silnik, i oferuje wygodę podróżowania.

Fot. Autotrader.pl

Honda NT650V DeauvilleFot. Autotrader.pl

Honda NT650V Deauville 2003 r., cena 9000 zł.

Honda Pan-European ST 1100

Honda Pan-European ST 1100

Pan European to motocykl dla doświadczonych turystów, którzy chcą komfortowo pokonywać duże odległości. O ile Deauville można nazwać motocyklem uniwersalnym, to Hondy Pan European raczej nie polecamy do codziennej jazdy po mieście. Oczywiście, gdy ktoś się uprze, to poradzi sobie i w korkach, zwłaszcza po zdjęciu bocznych kufrów. Ale wtedy Pan European nie wygląda już tak imponująco. Natomiast na dłuższych trasach świetnie sprawdza się mocny silnik. Napęd przenoszony jest na koło za pomocą bezobsługowego wału Kardana, podobnie jak w Deauville, co dodatkowo wpływa na niezawodność. Wygoda, moc, prędkość, przyspieszenie, a na dodatek imponujący dźwięk silnika. Trzeba czegoś więcej dla motocyklowego turysty?

Fot. Autotrader.pl

Honda Pan-European ST 1100Fot. Autotrader.pl

Honda Pan-European ST 1100 2000 r., cena 9800 zł.

Suzuki GSX 750F

Suzuki GSX 750F


REKLAMA



REKLAMA


Suzuki GSXF 750 ze względu na kształt owiewek zyskał miano jajka. Jest właściwie motocyklem sportowo-turystycznym i świetnie sprawdzi się jako maszyna „przejściowa”, jeśli ze sportowca chcemy przestawić się na turystyczny lub odwrotnie – mamy doświadczenie na prawdziwych turystykach, a chcemy spróbować sportowej jazdy. Może go również kupić „klient, który się waha”. GSXF 750 uchodzi za motocykl niezniszczalny, ma bardzo trwały silnik. Klkudziesięciotysięczne przebiegi nie należą do rzadkości. Co do wygody zdania użytkowników są podzielone. Jedni chwalą pozycję kierowcy, inni narzekają na ból nadgarstków ze względu na sportową pozycję za kierownicą. Podobnie jest z hamulcami. Dla jednych są wystarczająco mocne, inni narzekają, zwłaszcza na słaby przód. Dla jednych jest zbyt ciężki do jazdy miejskiej, inni dają radę. Postawienie na centralkę wymaga sporej siły. Zanim zdecydujemy się na zakup, warto więc motocykl wypróbować na dłuższej trasie.

Fot. Autotrader.pl

Suzuki GSX 750FFot. Autotrader.pl

Suzuki GSX 750F 2000 r., cena 5700 zł.

Kawasaki ZN 1300 Voyager

Kawasaki ZN 1300 Voyager

Kawasaki Voyager znalazł się w tym zestawieniu raczej jako ciekawostka niż zachęta do zakupu. Ale jeśli ktoś ma ochotę na taki luksusowy pojazd sprzed 26 lat za stosunkowo niewielkie pieniądze, to jest okazja. Zwłaszcza, że z ogłoszenia wynika, iż pojazd jest zadbany i może jeszcze posłużyć w niejednej podróży. Voyager był odpowiedzią Kawasaki na GoldWinga Hondy. Sześciocylindrowy silnik o pojemności 1300 ccm, luksusowe wyposażenie, wygodne kanapy, kufry, owiewki i szyba chroniąca przed wiatrem – to wszystko świetnie sprawdza się, kiedy jedziesz autostradą, by zatrzymać się na pierwszy odpoczynek po drugiej stronie granicy. Towarzyszy ci uczucie lekkiego mrowienia – to delikatne wibracje przyjemnie przenoszą się z silnika. Gorzej, gdy musisz manewrować na parkingu, albo w ogóle zaparkować ten motocykl – 430 kg to masa, nad którą niełatwo zapanować.

Fot. Autotrader.pl

Kawasaki ZN 1300 VoyagerFot. Autotrader.pl

Kawasaki Voyager 1986 r., cena 8900 zł.

Zobacz także:

TOP 6 | Mój pierwszy naked do 8 tys. zł

Fot. Autotrader.pl

Honda CB 500Fot. Autotrader.pl

TOP 7 | Na początek motocyklowej przygody

Fot. autotrader.pl

Honda NSRFot. autotrader.pl

KOMENTARZE

REKLAMA