fbpx
A password will be e-mailed to you.

Czwarty z pięciu zimowych dni testowych MotoGP zakończony! Na czele tabeli w Katarze wrócili zawodnicy Yamahy, ale za ich plecami jest ciekawie. Na torze Losail nie zabrakło też kilku niespodziewanych wydarzeń. Jakich?

Przedostatni dzień zimowych testów MotoGP za nami. Po tym, jak wczoraj najszybsze było Ducati, dziś czołowe lokaty zdominowali zawodnicy Yamahy. Na torze Losail znowu sporo się działo, od kontuzji Alexa Marqueza, przez nieoficjalny rekord prędkości maksymalnej, po katarski rząd oferujący pracownikom podróżującym przy MotoGP… natychmiastowe szczepienia przeciwko COVID-19.

Czwartek dla Viñalesa

Tym razem, po środowym „triumfie” Ducati, na czoło tabeli znów wyszła Yamaha. Maverick Vinales uzyskał wynik 1:53.244, co jest rezultatem nieznacznie gorszym od tego wczorajszego Millera. Bardzo szybki był też, najlepszy w minionym tygodniu, Fabio Quartararo, który zaznaczał, że „ma świetny pakiet”.

Vinales nadal mocno pracuje nad ćwiczeniem startów i poprawą pierwszych okrążeń wyścigu. Dodatkowo, dziś w jego garażu były aż trzy wersje motocykla do sprawdzania: jego standardowa M1, testowa maszyna z numerem T1 z przodu oraz motocykl w historycznym, biało-czerwonym malowaniu.

Yamaha kontynuuje testy nowych owiewek, ramy, a także… przedniego błotnika, mającego pomóc w lepszym przepływie powietrza, a w konsekwencji – podniesieniu nieco prędkości maksymalnej. M1-ki nadal są wolniejsze na prostej o średnio 10 km/h od Ducati, co może znacznie utrudnić życie jej zawodnikom podczas katarskich wyścigów. Tor Losail ma przecież ponad kilometrową prostą. Maverick Vinales

Postępy Petronasa

Tuż za Vinalesem uplasował się Franco Morbidelli, wczoraj zaznaczający, że nowe części Yamahy to krok naprzód, ale dziś dodający, że jest gotowy do ścigania się. Ogromny postęp zaliczył z kolei jego team-partner Valentino Rossi, zadowolony – po dłuższych testach – z nowej ramy w swojej M1-ce. Włoch zajął ósme miejsce i jako ostatni zszedł z wynikiem poniżej bariery 1:54. Doktor zaznaczał, że poprawił wejścia w zakręty, a także tempo wyścigowe, które jednak nadal nie jest tak dobre, jak najszybszych. Co warto zauważyć, Morbido urwał ze środowego wyniku aż sekundę! Doktor natomiast nadrobił siedem dziesiątych.

Franco Morbidelli

Bagnaia najszybszy na Ducati

Tym razem Francesco Bagnaia był najlepszym zawodnikiem Ducati, mocno podkręcając tempo. W ostatnich dniach Włoch jednak zaznaczał, że nadal skupia się na poprawie rytmu wyścigowego, a nie na uzyskaniu jak najlepszego wyniku. Dziś w symulacji wyścigowej Pecco wykorzystywał też nowy pakiet aero w swoim Ducati. Bagnaia tym razem był czwarty, a jego team-partner Jack Miller – dopiero jedenasty z rezultatem grubo ponad sekundę gorszym, niż wczoraj. Australijczyk jednak skupiał się na symulacji wyścigowej i nawet nie zakładał miękkiej opony.

Francesco Bagnaia

Alex Marquez znów upada!

Piąty upadek w ciągu czterech dni, jakie dotychczas spędził na testowaniu, zaliczył Alex Marquez. Tym razem jednak reprezentant LCR Hondy miał pecha, bo po high-side’dzie w dziewiątym zakręcie, uszkodził jedną z kości prawej stopy. Hiszpan zaznacza, że w piątek chce wyjechać na tor. Wszystko będzie zależało jednak od jego samopoczucia, warunków panujących na torze i ostatecznie – od zgody lekarzy. Ci na razie nie dają mu zgody na jazdę.

Alex Marquez

Aprilia ponownie szybka

Ponownie w czołowej piątce i raz jeszcze z niedużą stratą do lidera uplasował się Aleix Espargaro na Aprilii. Hiszpan zaliczył dziś mały upadek w 4. zakręcie, ale mimo tego był piąty, tracąc niecałe cztery dziesiąte do Vinalesa. #41 zaznaczał, że Aprilia poprawiła stabilność motocykla i przyczepność tyłu, a także tempo na zużytych oponach. Upadek w tym samym miejscu zaliczył też dzisiaj jego team-partner Lorenzo Savadori.Aleix Espargaro

Suzuki podkręca tempo

Duet Suzuki – Joan Mir i Alex Rins – tym razem zajęli miejsca numer sześć i siedem. Co prawda te testy nie są spektakularne w wykonaniu zespołowych mistrzów świata 2020, ale obaj po raz pierwszy zeszli z wynikami poniżej 1:54. Bazując na tym, wydaje się, że nastroje u producenta z Hamamatsu są spokojne.Alex Rins

Advertisement

Nieoficjalny rekord prędkości maksymalnej

Johann Zarco w czwartek przejechał najwięcej okrążeń z całej stawki, bo aż 71. Mocno pracował nad tempem wyścigowym i był dziewiąty. Zaznaczał, że w pewnych momentach nie czuł się tak dobrze, jak w środę. Jednocześnie jednak Francuz uzyskał nowy nieoficjalny rekord prędkości maksymalnej MotoGP – na prostej toru Losail rozpędził swoje Desmosedici GP21 do 357,69 km/h!Johann Zarco

Debiutanci coraz bliżej

Imponujący dzień mają za sobą debiutanci. Najszybszym z nich, pomimo upadku w 16. zakręcie, był Jorge Martin. Hiszpan znów urwał pół sekundy ze swojego poprzedniego najlepszego wyniku w Katarze. Tuż za zawodnikiem Pramac Racing finiszował Enea Bastianini. Obu od lidera oddzieliło nieco ponad 1,2 sekundy! Spory progres zaliczył także Luca Marini, tracąc do duetu Martin-Bastianini pół sekundy. Z kolei 2,5 sekundy do Vinalesa stracił Lorenzo Savadori.

Luca Marini

Espargaro najlepszy na Hondzie

Czwartek nie był spektakularnym dniem dla Pola Espargaro, który zaliczył swój pierwszy upadek na Hondzie RC213V. Już kilka dni temu Hiszpan przyznawał, że tylko przewracając się, będzie w stanie poznać limity tego motocykla. #44 dzień zakończył na dziesiątym miejscu i z mianem ostatniego zawodnika, który stracił do lidera mniej niż sekundę.

Na tor wrócił dziś także tester Hondy – Stefan Bradl, który mocno poobijał się w środę. Niemiec także i dziś zaliczył upadek, ale nie przeszkodziło mu to w testowaniu zupełnie nowego pakietu aero (jeszcze innego od tego, który sprawdzał podczas poprzednich dni). Niemiec był trzynasty, tuż za Taką Nakagamim.Pol Espargaro

KTM znów poza TOP10

Kolejny dzień testów bez fajerwerków zaliczyli zawodnicy KTM-a, z których najszybszy tym razem był Brad Binder. Zawodnik z RPA nieznacznie jednak wyprzedził swojego zespołowego kolegę Miguela Oliveirę. Przystosowywanie się do KTM-a kontynuuje też Danilo Petrucci, ostatecznie dziewiętnasty ale widzący „światełko w tunelu”. Upadek w dwunastce zaliczył z kolei Iker Lecuona, wychodząc jednak z niego bez szwanku.

Brad Binder

Komu szczepionkę komu?!

Rząd Kataru zaproponował też Dornie, by wszyscy pracownicy MotoGP, którzy przylatują do Doha na tegoroczne Grand Prix, mogą otrzymać szczepienia przeciwko COVID-19. Organizatorzy zgodzili się i potwierdzili wszystko w oficjalnej informacji prasowej. Przypominamy, że podobną ofertę Formule 1 złożył Bahrajn, gdzie też odbędzie się inauguracja sezonu. Włodarze F1 odmówili, nie chcąc „wpychać się w kolejkę” i sprawiając, że „elity będą bardziej uprzywilejowane”.

Testy zakończą się w piątek. Pierwsze treningi wolne do GP Kataru odbędą się już 26 marca!

Wyniki drugiego dnia 2. testów MotoGP w Katarze:

1 Maverick Viñales Monster Yamaha (YZR-M1) 1m 53.244s 58/58
2 Franco Morbidelli Petronas Yamaha (YZR-M1) +0.079s 62/62
3 Fabio Quartararo Monster Yamaha (YZR-M1) +0.154s 48/52
4 Francesco Bagnaia Ducati Team (GP21) +0.200s 37/53
5 Aleix Espargaro Aprilia Gresini (RS-GP) +0.396s 42/56
6 Joan Mir Suzuki Ecstar (GSX-RR) +0.583s 19/37
7 Alex Rins Suzuki Ecstar (GSX-RR) +0.616s 43/44
8 Valentino Rossi Petronas Yamaha (YZR-M1) +0.749s 38/52
9 Johann Zarco Pramac Ducati (GP21) +0.812s 53/71
10 Pol Espargaro Repsol Honda (RC213V) +0.859s 22/65
11 Jack Miller Ducati Team (GP21) +1.103s 58/58
12 Takaaki Nakagami LCR Honda (RC213V) +1.104s 52/52
13 Stefan Bradl Repsol Honda (RC213V) +1.183s 32/45
14 Jorge Martin Pramac Ducati (GP21)* +1.239s 29/42
15 Enea Bastianini Avintia Esponsorama (GP19)* +1.261s 22/38
16 Brad Binder Red Bull KTM (RC16) +1.447s 53/56
17 Alex Marquez LCR Honda (RC213V) +1.448s 36/36
18 Miguel Oliveira Red Bull KTM (RC16) +1.491s 48/48
19 Danilo Petrucci KTM Tech3 (RC16) +1.651s 49/49
20 Luca Marini Sky VR46 Avintia (GP19)* +1.778s 24/53
21 Yamaha Test1 Yamaha Test Rider (YZR-M1) +1.836s 38/40
22 Iker Lecuona KTM Tech3 (RC16) +1.951s 24/40
23 Lorenzo Savadori Aprilia Gresini (RS-GP)* +2.510s 25/40
24 Yamaha Test3 Yamaha Test Rider (YZR-M1) +2.587s 11/12
25 Sylvain Guintoli Suzuki Test Rider (GSX-RR) +2.762s 41/57
26 Dani Pedrosa KTM Test Rider (RC16) +3.462s 29/29
27 Michele Pirro Ducati Test Rider (GP21) +3.488s 24/24
28 Yamaha Test2 Yamaha Test Rider (YZR-M1) +4.165s 34/53
29 Takuya Tsuda Suzuki Test Rider (GSX-RR) +5.193s 24/24

 


Zdjęcia: Monster Energy Yamaha MotoGP, Petronas SRT, Suzuki Racing, KTM Media, Red Bull Content Pool, Gresini Racing, Honda Racing Corporation, Ducati Lenovo Team, LCR Honda Castrol

KOMENTARZE
Advertisement