fbpx
A password will be e-mailed to you.

Mocny, dynamiczny i wciąż nowoczesny, mimo długiej i bogatej historii. Suzuki V-Strom 650 to niekwestionowany król średnich turystyków, który wciąż okupuje szczyty list sprzedaży w swoim segmencie. Kochasz podróże i szukasz kompana, który nigdy nie zawiedzie? Mały “Sztormiak” to najpewniejszy wybór, jaki jesteśmy sobie w stanie wyobrazić.

Zwykło się mówić, że motocykle kupujemy sercem, co z grubsza oznacza, że możemy zrezygnować z ich wygody i walorów praktycznych na rzecz stylistyki i bliżej nieokreślonego „czegoś”. Tymczasem od wielu lat na rynku średnich motocykli turystycznych króluje jeden model, który w kolejnych generacjach udanie łączy komfort, niezawodność i możliwości przewozowe ze znakomitym napędem i mocnym podwoziem, które gwarantują porcję emocji na każdym wyjeździe. To oczywiście Suzuki V-Strom 650, najlepiej sprzedający się model typu dual sport w klasie 650-800 cm3.

Skąd wziął się wieloletni sukces tej maszyny? Najkrócej mówiąc, ze słuchania samych motocyklistów, bo to od nich wszystko się zaczyna. Suzuki opracowało motocykl idealnie dopasowany do ludzkiej sylwetki, zapewniający wygodną pozycję pozwalającą na bardzo długie dzienne przeloty. Pojazd zbudowano na lekkiej i zwartej aluminiowej ramie i wyposażono w mocne zawiasy, które spokojnie radzą sobie na drogach absolutnie każdej jakości. Nie zapomniano przy tym o potrzebach pasażera – jego siedzisko należy do najbardziej obszernych i najwygodniejszych w klasie średnich motocykli turystycznych.Suzuki V-Strom to również w pełni wystarczające osiągi i legendarna już niezawodność. Przy prawidłowej obsłudze serwisowej można mieć niemal gwarancję, że z mechanikiem będziemy się widzieć tylko od przeglądu do przeglądu. Silnik V-Twin o pojemności 645 cm3 to konstrukcja sprawdzona do najmniejszej śrubki, co gwarantuje wieloletnią bezproblemową eksploatację. Jednocześnie jednostka ta jest wciąż modernizowana i w najnowszej wersji spełnia wymogi surowej normy Euro 5. Warto również wspomnieć, że przy zachowaniu dynamiki i elastyczności, silnik ten jest bardzo oszczędny.

Na pokładzie Suzuki V-Stroma 650 znajdziemy również porcję nowoczesnej, i co ważne – naprawdę przydatnej – elektroniki. Oprócz czuwającego nad bezpieczeństwem hamowania systemu ABS pracuje tu także trzyzakresowa (dwa tryby pracy + możliwość wyłączenia) kontrola trakcji, ułatwiająca zapanowanie nad motocyklem w sytuacji nagłej utraty przyczepności.

Ponadto, model dostępny jest w dwóch wersjach – 650A i 650XT. Różnice sprowadzają się do innej szerokości jednośladu oraz jego masy w stanie gotowym do jazdy. Wersja 650A jest węższa od 650XT o 75 milimetrów, a także o 3 kilogramy lżejsza.Suzuki V-Strom 650 to motocykl niedrogi w zakupie, przyjemny w serwisie i eksploatacji, a przy tym niesamowicie wszechstronny. Doskonale sprawdza się w mieście i w podróżach, na ciasnych asfaltowych zakrętach i na odcinkach szutrowych. Ciężko wyobrazić sobie miejsce, do którego V-Strom nie dotrze i nie zrobi tego z dużą klasą. Walory turystyczne maszyny można dodatkowo podnieść, montując zestaw Travel Pack. Składa się on z plastikowego kufra centralnego o pojemności 35 litrów (ze stelażem), podwyższonej szyby i poszerzenia stopki bocznej, co umożliwia bezpieczne parkowanie nawet na bardzo niestabilnym podłożu.

Suzuki V-Strom 650 dostępny jest w cenie 37 500 zł, a model XT kosztuje 38 500 zł. Za wersję Travel Pack trzeba będzie zapłacić 41 600 zł (model 650A) lub 42 000 zł (model 650XT).

Więcej informacji o V-Stromie 650 i pozostałych modelach marki Suzuki znajdziecie u dealerów oraz na stronie https://suzuki.pl/moto/motocykle

 

KOMENTARZE