fbpx

Do gamy modeli Ducati na sezon 2022 dołączyły dwa nowe motocykle, tym razem z rodziny Scrambler – 1100 Tribute PRO i Urban Motard. Pierwszy z nich stworzono jako hołd dla 50-letniej historii twinów chłodzonych powietrzem, drugi jako zwinny pojazd miejski, mający dać masę frajdy młodszym fanom włoskiej marki.

Przed nami druga odsłona Ducati World Premiere – cyklu sześciu internetowych prezentacji, w których co dwa tygodnie poznajemy kolejne premierowe modele producenta z Borgo Panigale. W pierwszym epizodzie tegorocznej serii światło dzienne ujrzała Multistrada V2, czyli udoskonalona wersja popularnego turystyka. Dziś do gamy nowości Ducati dołączyły dwa Scramblery – mocny i pełen historycznych odniesień 1100 Tribute PRO i zwinny, świetnie czujący się w środowisku miejskim Urban Motard. 

Napędzany historią

Główną inspiracją dla stworzenia Scramblera 1100 Tribute PRO była pięćdziesiąta rocznica wprowadzenia do produkcji jednego z najsłynniejszych silników Ducati – chłodzonego powietrzem twina, który oczywiście pracuje również w tym modelu. Warto podkreślić, że „duży” Scrambler to już ostatni model Ducati z tym silnikiem. Jednostka o pojemności 1079 ccm generuje 86 KM przy 7500 obr./min i 88 Nm momentu obrotowego przy 4 750 obr./min. Jest przy tym bardzo elastyczna, a doskonałą kontrolę nad jej pracą w każdych warunkach zapewniają trzy tryby jazdy. Każdy z nich nie tylko zmienia charakterystykę oddawania mocy, ale też poziom ingerencji obecnej na pokładzie kontroli trakcji (Ducati Traction Control – DTC).

Strona techniczna to jednak nie wszystko, zespół projektantów z Centro Stile Ducati zadbał o niepowtarzalny wygląd maszyny, pełnymi garściami czerpiący z klimatu lat 70. XX wieku. Cechą, która najmocniej wyróżnia Scramblera 1100 Tribute PRO, jest oryginalne malowanie „Giallo Ocra”, które zestawiono z czarnymi szprychowymi obręczami kół, kanapą ze stylowymi przeszyciami oraz okrągłymi lusterkami. Wisienką na włoskim torcie jest specjalne logo marki Ducati z epoki, zaprojektowane przez słynnego stylistę Giugiaro. 

Motocykl będzie zawsze widoczny nie tylko dzięki wspaniałej stylistyce, która porusza serca zarówno fanów klasyki, jak i w pełni współczesnych maszyn. Wzorem innych modeli z tej serii, Scramblera 1100 Tribute PRO wyposażony jest w okrągłą lampę z panelami LED do jazdy dziennej. 

Duch miasta

Kolejny premierowy model, który dołączy do rodziny Ducati Scrambler, to napędzany 73-konnym L-twinem o pojemności 803 ccm Urban Motard. Jego nazwa nie jest przypadkowa – powstał jako motocykl dla nieco młodszej klienteli, a jego głównym zadaniem jest sprawne pokonywanie miejskich labiryntów i dostarczanie przy tym masę frajdy. 

Urban Motard jest lekki, zwinny i uwielbia zakręty. Toczy się na 17-calowych, szprychowych kołach i posiada elementy nawiązujące do dawnej wyścigowej tradycji, takie jak boczne panele z numerami startowymi, wysoki przed błotnik i płaskie siedzisko. Motocykl charakteryzuje się niepowtarzalnym malowaniem, nawiązującym do graffiti i innych elementów sztuki ulicznej. Biały lakier Star White Silk połączono tu z czerwienią GP 19 Red.

Bezpieczeństwo dla wszystkich

Firma Ducati wyraźnie postawiła na bezpieczeństwo, również w tańszych modelach swoich motocykli. 1100 Tribute PRO i Urban Motard, podobnie jak cała rodzina modelowa Scrambler, otrzymały system ABS działający w zakrętach. Ponadto mogą współpracować z systemem Ducati Multimedia System (DMS), który pozwala na połączenie ze smartfonem poprzez bluetooth. Oba modele, tak jak cała gama włoskich scramblerów – Icon, Icon Dark, Nightshift, Desert Sled, 1100 Dark PRO i 1100 Sport PRO – będą dostępne w wersji zdławionej do 35 kW, przeznaczonej dla posiadaczy prawa jazdy A2. 

Filmy prezentujące nowe modele Ducati Scrambler oraz inne oryginalne treści wyprodukowane w krainie „Land of Joy” można obejrzeć na kanale YouTube Ducati oraz na stronie scramblerducati.com. Więcej informacji o motocyklach Ducati w polskiej dystrybucji znajdziecie u dealerów oraz na stronie www.ducatipolska.pl

#DucatiWorldPremiere #DucatiScrambler #MarkYourRoots #CityRebel

 

KOMENTARZE