fbpx

Już za kilka dni w salonach motocyklowych Hondy pojawi się nowy model turystyczny – NT1100 – łączący zalety luksusowego, przeznaczonego na asfalt flagowca Hondy, modelu Gold Wing oraz kultowego motocykla klasy Adventure – Africa Twin, z którym dzieli wiele elementów konstrukcyjnych.

Inżynierowie opracowujący model NT1100 podjęli się zadania stworzenia maszyny przeznaczonej przede wszystkim do długich podróży po utwardzonych drogach. Od takiego motocykla użytkownicy oczekują dobrych osiągów, komfortu i udogodnień przydatnych w trasie –  począwszy od systemów wspierających jazdę, a skończywszy na praktycznych gadżetach.Zgodnie z powyższymi założeniami, kierowca NT1100 otrzymał wygodną kanapę o grubości 7 cm oraz skuteczną ochronę przed wiatrem, którą zapewnia szyba z 5-stopniową regulacją wysokości i kąta nachylenia oraz górne i dolne owiewki. Ma on również do dyspozycji szereg nowych technologii wspomagających jazdę, podnoszących poziom bezpieczeństwa i ułatwiających podróżowanie na długim dystansie.NT 1100, jako jedyny w segmencie oferuje 5 trybów jazdy – trzy domyślne, Urban, Rain i Tour oraz 2 tryby, które użytkownik może zaprogramować wg własnych preferencji. Rozwiązanie to umożliwiły dostępne w standardzie, współpracujące ze sobą systemy – elektronicznie sterowana przepustnica (TBW), system kontroli momentu obrotowego (HSTC) oraz układ kontroli unoszenia przedniego koła (Wheelie Control).

Również jako jedyny motocykl w swoim segmencie, NT1100 dostępny jest w opcji z przekładnią DCT, zapewniającą stałą, szybką i płynną zmianę biegów, bez angażowania kierowcy w ten proces. Podstawową zaletą tego rozwiązania jest trwałość, gdyż nie ma możliwości zdławienia silnika czy uszkodzenia skrzyni poprzez złe załączenie biegu. Pozwala ono również na większy relaks i skupienie się na jeździe, szczególnie w ruchu miejskim, który wymusza częstą zmianę przełożeń. Biegi można również zmieniać za pomocą manetek znajdujących się po lewej stronie kierownicy. Od 2009 roku w Europie ponad 200 000 motocykli Hondy zostało wyposażonych w skrzynię DCT, a w 2020 roku wybrało ją aż 53% klientów.

Szereg elementów konstrukcyjnych, w tym jednostka napędowa modelu NT1100, to sprawdzone i cenione rozwiązania, zastosowane wcześniej w maszynie klasy Adventure – Africa Twin. Pochodzący z tego modelu, dwucylindrowy silnik zmodyfikowano pod kątem dobrych osiągów, dostępnych już w zakresie niskich i średnich obrotów, a także celem uzyskania wtedy basowego brzmienia. Jednostka osiąga moc maksymalną 102 KM już przy 7 500 obr./min, a maksymalny moment obrotowy o wartości 104 Nm – przy 6 250 obr./min. Kombinacja ta zapewnia szybkie przyspieszenie do dozwolonych prędkości autostradowych, przy zachowaniu zapasu mocy, nawet podczas jazdy z pasażerem. Zbiornik paliwa o pojemności 20,4 l pozwala na pokonanie ponad 400 km trasy.

NT1100 został standardowo wyposażony w tempomat, pełne oświetlenie LED, automatyczne kasowanie włączenia kierunkowskazów i sygnalizację hamowania awaryjnego. Otrzymał też szereg praktycznych rozwiązań, takich jak stopka centralna, smukłe kufry boczne, podgrzewane manetki, gniazda USB i ACC oraz łączność realizowaną za pośrednictwem 6,5-calowego ekranu dotykowego TFT, kompatybilnego z Apple CarPlay® i Android Auto.

Nowość pojawi się w autoryzowanych salonach sprzedaży motocykli marki Honda już w lutym, a jej pierwsze prezentacje odbędą się podczas dni otwartych, które zaplanowano na 28-29 stycznia 2022 r.

KOMENTARZE