fbpx

Oto kolejna z tegorocznych premier Ducati: nowa wersja Multistrady V4, wyposażona w absolutnie wszystko, czego możesz potrzebować w dalekiej podróży. Większy skok zawieszeń, 30-litrowy zbiornik paliwa, nowe tryby sterowania pracą silnika i poprawiona aerodynamika to tylko kilka z szerokiego pakietu cech modelu Rally. 

To już trzeci odcinek internetowego cyklu Ducati World Première 2023, w którym bolońska marka prezentuje swoje gorące nowości na przyszły sezon. Po ekskluzywnym Streetfighterze V4 Lamborghini i „dopakowanym” Monsterze SP dziś poznaliśmy kolejną nowość, a raczej nowy wariant flagowej, 170-konnej maszyny turystycznej: Ducati Multistradę V4 Rally.

 

Jak sama nazwa wskazuje, żywioł tego motocykla to nieutwardzone szlaki z dala od cywilizacji, co oczywiście nie oznacza, że ucierpiał komfort na drogach asfaltowych. Wręcz przeciwnie, ale po kolei. Przyjrzyjmy się najważniejszym cechom nowej Multistrady.Wersja Rally otrzymała większy, 30-litrowy zbiornik paliwa, gwarantujący odpowiedni zasięg w miejscach, gdzie sieć stacji paliw nie jest szczególnie gęsta, a jednocześnie jego kształt nie rujnuje linii motocykla, tylko doskonale z nią współgra. 

Zgodnie z nazwą, wersja Rally świetnie radzi sobie poza asfaltem. Wyposażona jest w półaktywne zawieszenie Skyhook DSS EVO o skoku podwyższonym do 200 mm, które gwarantuje też większy prześwit. Funkcja Autoleveling, przy różnych konfiguracjach obciążenia (kierowca, pasażer i bagaż), zachowuje idealny poziom wyważenia pojazdu. Sprawność w terenie podnoszą też wzmocniona osłona silnika, poszerzone podnóżki kierowcy z wyjmowaną gumową wkładką oraz lekkie felgi szprychowe, które w tym modelu montowane są w standardzie.

Multistrada V4 Rally jest idealnym motocyklem do podróżowania w parze. Została zaprojektowana tak, aby wynieść komfort kierowcy i towarzysza podróży na najwyższy poziom. W tym celu przeprojektowano przednią szybę (zwiększono jej wysokość o 40 mm i szerokość o 20 mm), wydłużono ogon i cofnięto mocowanie kufra, aby zaoferować więcej miejsca dla pasażera. Obydwa siedziska mają różne warianty wysokości, aby można było dostosować Multistradę V4 do indywidualnych preferencji.

Aby w pełni wykorzystać potencjał Multistrady V4 w każdej sytuacji, Ducati opracowało cztery tryby jazdy (Sport, Touring, Urban i Enduro). W modelu Multistrada V4 Rally wyraźnie ewoluował tryb Enduro. Jego wybór aktywuje dedykowany tryb Power, który ogranicza moc do 114 KM przy zachowaniu dynamicznej i bezpośredniej reakcji. DSS Evolution przygotowuje zawieszenie do jazdy w terenie, sygnalizując tryb specjalną ikoną, przedstawiającą kask offroadowy. DTC przełącza się na niższy poziom interwencji oraz wyłącza się DWC i ABS w tylnym kole.

W Multistradzie V4 Rally Ducati wprowadza również zupełnie nową funkcję rozszerzonego wyłączania tylnego bloku cylindrów – jest to rozwiązanie techniczne debiutujące po raz pierwszy w motocyklu produkcyjnym. Oprócz wyłączenia tylnych cylindrów na biegu jałowym przy zatrzymaniu (funkcja obecna już w Multistradzie V4), silnik wyłącza tylny blok nawet podczas jazdy, co korzystnie wpływa na zużycie paliwa i emisję spalin. Wraz ze wzrostem prędkości lub powyżej określonego zapotrzebowania na moc tylne cylindry są ponownie aktywowane, co zapewnia pełne osiągi. System ten jest aktywny we wszystkich trybach jazdy.

Elektronika na bogato

Nie zabrakło oczywiście bogatego wyposażenia elektronicznego odpowiadającego za bezpieczeństwo kierowcy i pasażera. Na pokładzie znajdziemy przedni i tylny system radarów wspierających adaptacyjny tempomat (ACC) oraz system Blind Spot Detection (BSD), który sygnalizuje obecność zbliżających się pojazdów w martwym polu lusterek.

6,5-calowy, kolorowy ekran TFT wyświetla nawigację w postaci mapy dzięki aplikacji Ducati Connect, a także szereg innych funkcji. Dla kasków z intercomem system umożliwia między innymi obsługę telefonu przy użyciu joysticka na kierownicy – odbieranie połączeń lub wybieranie muzyki.

Multistrada V4 Rally oferuje system ABS Cornering, który pozwala wykorzystać siłę hamowania nawet podczas pokonywania zakrętów, światła Ducati Cornering Lights (DCL), które poprawiają widoczność w nocy, oświetlając wewnętrzną stronę zakrętów, Ducati Wheelie Control (DWC) i Ducati Traction Control (DTC). Systemy te wykorzystują platformę inercyjną (IMU) do optymalizacji interwencji zależnie od kąta pochylenia motocykla.

Ducati Multistrada V4 Rally pojawi się w salonach sprzedaży już w lutym 2023 roku w dwóch wariantach kolorystycznych: Ducati Red oraz Brushed Aluminium&Matt Black, a także w trzech wersjach wyposażenia: Adventure Radar z systemami Adaptive Cruise Control i Blind Spot Detection, Adventure Travel&Radar, która wyposażona jest dodatkowo w aluminiowe kufry boczne oraz podgrzewane manetki, a także Full Adventure w której oprócz wspomnianego wyżej wyposażenia pojawia się homologowany tłumik Akrapovič oraz przedni błotnik z włókna węglowego.
Ducati Multistrada V4 Rally jest objęte czteroletnią gwarancją 4Ever Ducati bez limitu kilometrów. Więcej informacji, w tym listę dealerów, znajdziecie na stronie www.ducatipolska.pl.

 

KOMENTARZE