fbpx
A password will be e-mailed to you.

Keeway, idąc śladem innych producentów jednośladów, także postanowił zaprezentować kilka nowości podczas największych targów motocyklowych w Europie – EICMA 2022. Światło dzienne ujrzały wyjątkowe modele (także spod szyldu marki własnej MBP) – takie jak zjawiskowe cruisery, w tym litrowy MBP C1002V, czy naked w stylu retro…

Zacznijmy od końca tej listy, czyli modeli z silnikami o najmniejszej pojemności. Wśród nich znajduje się elegancki klasyk Keeway X-Light 125, z jednocylindrową, czterosuwową jednostką napędową o pojemności 125 ccm. Silnik generuje moc maksymalną wynoszącą 11 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 8,2 Nm przy 6500 obr./min. Ten model to niezwykle zwinna maszyna, która idealnie sprawdzi się w ruchu miejskim. Prędkość maksymalna tego niezwykle klasycznego w wyglądzie modelu wynosi 93 km/h. Na uwagę zasługuje duży zbiornik paliwa, który pomieści aż 16 litrów „zupy”. Producent przewidział też dwie wersje modelu – jedną z systemem CBS, a drugą z ABS-em.

Pozostajemy w grupie „stodwudziestekpiątek”, ale w całkowicie innym wydaniu. Keeway RK V125C to cruiser z chłodzonym cieczą silnikiem V-Twin, tyle że o pojemności 125 ccm i generującym moc maksymalną 14 KM. To wystarcza, by odpowiednio zapanować nad maszyną ważącą (na sucho) 164 kilogramy. Bogate wyposażenie tego modelu obejmuje widelec upside-down (skok 110 mm) oraz tylny amortyzator z regulacją napięcia wstępnego sprężyny. Na uwagę zasługuje też smukły i okrągły reflektor LED, a także cyfrowy wyświetlacz, na którym wokół prędkościomierza umieszczono obrotomierz. Charakterystyczny zbiornik pomieści z kolei aż 19 litrów paliwa.

A teraz absolutna wisienka na torcie, czyli nowoczesny cruiser MBP C1002V, łączący w sobie ponadczasowy design dostosowany do nowych trendów. Model ten zdecydowanie wyróżnia się na tle swoich „klasycznych” rywali, a kilka elementów stylistycznych nadaje mu iście futurystyczny charakter. Sercem C1002V jest chłodzony cieczą silnik V-Twin o pojemności 997 ccm, z dwoma cylindrami ustawionymi pod kątem 80 stopni. Jednostka napędowa wytwarza moc 95 koni mechanicznych, a maksymalny moment obrotowy wynosi 102 Nm.

Model poszczycić się może widelcem upside-down KYB oraz amortyzatorem KYB Pro-Link – w obu przypadkach z regulacją napięcia wstępnego. Do pakietu należy dorzucić hamulce, na które składają się zaciski J.Juan, podwójna tarcza 320 mm z przodu i pojedyncza 300 mm z tyłu. Całość wspomaga układ ABS produkcji Bosch. Motocykl, na sucho, waży 262 kilogramy.

Na uwagę zasługują też takie modele, jak MBP SC300 – skuter stworzony do poruszania się w ruchu miejskim, ale też do pokonywania (komfortowego) dłuższych dystansów. To jeden z pierwszych jednośladów zaprezentowanych przez powstającą markę własną MBP (Moto Bologna Passione), który charakteryzuje się eleganckim, ale i nieco sportowym wyglądem. Napędzany niezawodnym, chłodzonym cieczą, jednocylindrowym, czterosuwowym silnikiem o pojemności 278 ccm – spełni oczekiwania nawet najbardziej wymagających użytkowników.

Na liście modeli wartych uwagi jest jeszcze MBP T10002V – pierwszy motocykl MBP z czterosuwowym silnikiem V-Twin o pojemności 997 ccm, z dwoma cylindrami ustawionymi pod kątem 80 stopni. Ten turystyk ma zbiornik gotowy pomieścić 21 litrów paliwa, widelec teleskopowy upside-down KYB z regulacją napięcia wstępnego oraz tylny amortyzator KYB Pro-Link. System hamulcowy tworzą dwie tarcze z przodu i jedna z tyłu, a także zaciski J.Juan i system ABS firmy Bosch. Model ma trafić do sprzedaży na początku 2023 roku.

KOMENTARZE