fbpx
A password will be e-mailed to you.

Na rynek trafia zupełnie nowy Harley-Davidson – Low Rider ST, a także mocniejsza wersja modelu Low Rider S. Oba motocykle prezentują zdecydowany charakter, podkreślający ich nastawienie na osiągi i styl custom rodem z Zachodniego Wybrzeża Stanów Zjednoczonych.

Harley-Davidson dodaje mocy i zwiększa wszechstronność w modelach Cruiser z rocznika 2022. Wszystko to za sprawą nowego motocykla Low Rider ST i mocniejszego Low Rider S. Obie maszyny oferują zalety podwozia Softail oraz niesamowitą moc muskularnego silnika Milwaukee-Eight 117 w układzie V. Low Rider S 117 to agresywny motocykl z charakterem, stworzony dla szukających bezkompromisowej mocy i pragnących przekraczać kolejne bariery. Nowy Low Rider ST zapewnia z kolei wszechstronność dzięki zamontowanej na stałe owiewce i sztywnym kufrom.

Silnik Milwaukee-Eight 117

Ten potężny układ napędowy z precyzyjnym chłodzeniem olejem i powietrzem to nowy pułap pojemności i momentu obrotowego montowanych fabrycznie silników Harley-Davidson. Zapewnia wyjątkowe osiągi i żywiołowy przypływ mocy odczuwalny przy każdym obróceniu manetki.

  • Pojemność 1923 cm3
  • Moment obrotowy 168 Nm przy 3500 obr./min
  • Wysokowydajny wałek rozrządu dopasowany do pojemności i przepływu powietrza w celu maksymalizacji osiągów
  • Wysokowydajny, dostrojony wlot powietrza Heavy Breather z filtrem skierowanym do przodu, aby zapewnić silnikowi więcej powietrza, co pozwala wytworzyć ekscytujący moment obrotowy w średnim zakresie, a dodatkowo zapewnia maszynie stylizację hot rod.
  • Wysokowydajny wydech typu shotgun 2-w-2, wspierający płynną dostawę momentu obrotowego w średnim zakresie oraz generujący właściwe brzmienie
  • Wałki wyrównoważające, które redukują wibracje na biegu jałowym dając kierowcy większy komfort

Harley-Davidson Low Rider ST

Low Rider ST to odważna interpretacja Harley-Davidson ostrej maszyny turystycznej w stylu zakorzenionym w kalifornijskim ruchu „wysokich motocykli”. Zawieszone wysoko wąskie kufry, podniesione tylne zawieszenie, wysoko umieszczona kierownica oraz zamontowana do ramy owiewka inspirowana modelem FXRT. Kierowca bardziej siedzi „na” motocyklu, co zapewnia bardziej bezpośrednie i refleksyjne wrażenia z jazdy. A jeśli ktoś zechce sobie polatać w mieście, po prostu zdejmuje kufry i przemienia Low Rider ST z maszyny cross-country w miejskiego cruisera.

Kształt nowej, montowanej do ramy owiewki został opracowany na podstawie analiz CFD (obliczeniowej mechaniki płynów) i testów w warunkach rzeczywistych. Trzy wloty powietrza splistream pomagają ograniczyć jego zawirowania wokół głowy kierowcy przy prędkościach autostradowych. Owiewka posiada 6-calową, przyciemnianą szybę oraz otacza reflektor przedni LED Daymaker o średnicy 5 ¾”.

Zamykane sztywne kufry mają smukłą konstrukcję i można je otwierać jedną ręką, siedząc na motocyklu, co ułatwia sięgnięcie po niezbędne rzeczy. Urządzenie amortyzujące pokrywy zapewnia płynne otwarcie. Kufry można zdjąć w kilka sekund dzięki wewnętrznemu mechanizmowi szybkiego demontażu. Łączna pojemność kufrów wynosi 53,8 l.

Głębokie pojedyncze siodło pomaga utrzymać kierowcę we właściwym miejscu podczas gwałtownego przyspieszania i pokonywania zakrętów. Jednocalowa kierownica w stylu moto jest zamontowana na czterocalowych wspornikach a na zbiorniku paliwa o pojemności 18,9 l znajduje się niskoprofilowa, teksturowana konsola. Kompaktowy wyświetlacz na wsporniku umożliwia podgląd niezbędnych informacji o pojeździe oraz zapewnia wygląd motocykla custom „bez zegarów”.

Wrażenia z jazdy i swobodę prowadzenia gwarantuje podwozie zoptymalizowane pod kątem zmniejszenia masy bez utraty sztywności. Silnik Milwaukee-Eight 117 jest sztywno zamocowany w ramie, aby jeszcze bardziej usztywnić podwozie. Odwrócony widelec 43 mm usztywnia przód i zapewnia responsywną jazdę, a technika amortyzatora z pojedynczym wkładem zapewnia stabilność przedniego koła, zwiększając skuteczność hamowania i właściwości jezdne. Kąt pochylenia główki ramy w wynosi 28 stopni.

Low Rider ST jest wyposażony w wyższy amortyzator tylny typu monoshock niż standardowy, dostępny w innych modelach Softail™ (1/2 cala wyższy, skok zawieszania +26 mm), który podnosi tył motocykla. Zapewnia to wyższy komfort jazdy, a także zwiększył się kąt pochylenia maszyny o ponad jeden stopień, co poprawia osiągi zwiększając prześwit i pewność jazdy podczas agresywnego pokonywania zakrętów. Hydrauliczna regulacja napięcia wstępnego ukryta pod siedzeniem, umożliwia dostosowanie ustawień do preferowanego stylu jazdy lub jazdy z bagażem czy pasażerem.

Dwie tarcze hamulcowe o średnicy 300 mm na przednim kole, pozwalają okiełznać tę ostrą maszynę. Układ ABS wspiera kierowcę, gdy warunki na drodze są mniej niż idealne. Opony klasy premium Michelin Scorcher 31 (przód 110/90B19, tył 180/70B16) poprawiają właściwości jezdne i prowadzenie. W komplecie reflektor przedni LED Daymaker, jasne światła LED kierunkowskazów i stopu oraz port ładowania USB.

Model Low Rider ST będzie jest dostępny w salonach autoryzowanych dealerów Harley-Davidson na całym świecie od końca marca 2022 roku. Model dostępny jest w dwóch wersjach kolorystycznych: Vivid Black oraz Gunship Gray.

Harley-Davidson Low Rider S

Low Rider S to z kolei cruiser stworzony dla tych, którzy szukają bezkompromisowej mocy i pragną przekraczać kolejne bariery. Silnik Milwaukee-Eight 117 generuje o 5% wyższy moment obrotowy, niż silnik Milwaukee-Eight 114, który napędza model z roku 2021. Zawieszenie klasy premium zapewnia niesamowite wrażenia z jazdy. Już wyjeżdżając z fabryki motocykl łączy zadziorny wygląd maszyny rodem z Zachodniego Wybrzeża oraz potężną moc, którą wcześniej można było uzyskać tylko po dużym zainwestowaniu w akcesoria.

Model Low Rider S z rocznika 2022 jest wyposażony w nowy, montowany na kierownicy zegar z analogowym obrotomierzem i cyfrowym prędkościomierzem, który zastępuje zegary montowane wcześniej na konsoli zbiornika. Dzięki temu wskaźniki są na linii wzroku kierowcy. Niskoprofilowa, pokryta czarną teksturą konsola z logo FXLRS znajduje się teraz na szczycie zbiornika paliwa. Znakomite oświetlenie zapewnia reflektor przedni LED Daymaker oraz jasno świecące kierunkowskazy i światło stopu.

Ten sam wyższy amortyzator, w który wyposażono Low Rider ST, podnosi tył modelu Low Rider S, zapewniając wyższy komfort jazdy, a także większy kąt pochylenia maszyny o 1,3 stopnia w stosunku do poprzedniego modelu. Daje to również większy prześwit i większą pewność jazdy podczas agresywnego pokonywania zakrętów. Hydrauliczna regulacja napięcia wstępnego ukryta pod siedzeniem, umożliwia dostosowanie ustawień do preferowanego stylu jazdy lub dostosowanie do warunków panujących na drodze.

43 mm odwrócony widelec usztywnia przód i zapewnia responsywną jazdę, a technika amortyzatora z pojedynczym wkładem zapewnia stabilność przedniego koła, zwiększając skuteczność hamowania i właściwości jezdne. Kąt pochylenia główki ramy w wynosi 28 stopni. Dwie tarcze hamulcowe o średnicy 300 mm na przednim kole zadowolą kierowców preferujących agresywną jazdę, którzy mogą też liczyć na  układ ABS, gdy warunki na drodze nie są idealne. Opony klasy premium Michelin Scorcher 31 poprawiają właściwości jezdne i prowadzenie.

Model Low Rider S będzie wkrótce dostępny w salonach autoryzowanych dealerów H-D w dwóch wersjach kolorystycznych: Vivid Black oraz Gunship Gray.

Więcej informacji o wszystkich modelach Harley-Davidson z rocznika 2022, o nowym wyposażeniu do jazdy, akcesoriach i nie tylko, znajdziecie na stronie www.harley-davidson.pl.

KOMENTARZE