fbpx

Ducati właśnie zaprezentowało nowego „Potwora”! Najwyższa wersja modelu Monster SP, mogącego poszczycić się doskonałym pakietem wyposażenia technicznego, powstała przede wszystkim po to, by jeszcze bardziej zwiększyć przyjemność motocyklistów ze sportowej jazdy!

W drugim odcinku serii internetowej Ducati World Première 2023, Ducati zaprezentowało nowego Monstera SP: najwyższą wersję z doskonałym pakietem wyposażenia technicznego, która zaprojektowana została, aby zwiększyć poziom zabawy podczas sportowej jazdy.

Zaprezentowany w 2021 roku Monster reprezentuje esencję Ducati w najbardziej kompaktowej i najlżejszej formie. Oferuje wszystko, czego potrzebujesz, aby dobrze się bawić podczas każdej przejażdżki. Powstał na bazie oryginalnego przepisu, który pozostał niezmieniony od 1993 roku: sportowy silnik, ale idealny do jazdy po drogach, połączony z ramą wywodzącą się z Superbike.

Sercem Monstera jest czterozaworowy silnik Testastretta 11° o mocy 111 KM, chłodzony cieczą i z rozrządem desmodromicznym. Inspirowana konstrukcją Panigale V4, niezwykle lekka i kompaktowa rama wykonana z aluminium przymocowana jest bezpośrednio do głowic silnika. To reinterpretacja sprawdzonej receptury, która dała życie segmentowi motocykli Naked i sprawia, że ​​zakochują się w nim kolejne pokolenia Monsteristi.

Prosta i skuteczna koncepcja ewoluuje wraz z pojawieniem się modelu Monster SP. Motocykl wyróżnia się wysokiej jakości komponentami, które sprawiają, że jest jeszcze lżejszy, skuteczniejszy i przyjemniejszy podczas dynamicznej jazdy.

Charakter Monstera SP podkreśla malowanie w kolorach, które występują też na Desmosedici GP zespołu wyścigowego Ducati Lenovo Team, a także tłumik Termignoni oraz złote golenie widelca Öhlins NIX30. Od podstawowej wersji Monstera, wersję SP wyróżniają też ciekawe detale jak czerwone siedzisko, czy większy napis Ducati na zbiorniku paliwa, nawiązujący do Panigale V4.

Doskonała precyzja prowadzenia, jeszcze lepsza zwrotność i skuteczność hamowania – Monster SP jest niezwykle wydajny podczas sportowej jazdy. Regulowane zawieszenie przednie Öhlins jest o 0,6 kg lżejsze niż w standardowej odmianie. Dzięki zaciskom Brembo Stylema® i tarczom o średnicy 320 mm, które są o 0,5 kg lżejsze, ​​Monster SP lepiej hamuje, a jednocześnie jest bardziej zwinny. W celu redukcji wagi zastosowano też litowo-jonowy akumulator. Wszystkie modyfikacje pozwoliły na oszczędność masy gotowego do jazdy pojazdu o około 2 kilogramy.

Sportowy potencjał Monstera SP wyraża jego seryjne wyposażenie: amortyzator skrętu, który poprawia stabilność podczas przyspieszania i pokonywania zakrętów, a także opony Diablo Rosso IV, czyli flagowy model Pirelli do sportowej jazdy po drogach.

W elektronice nastąpiła ponowna kalibracja wszystkich trybów jazdy, aby w pełni wykorzystać zmiany wprowadzone w podwoziu. Dodany został nowy tryb Wet, przeznaczony do jazdy na mokrej nawierzchni, stworzony z myślą o zapewnieniu większego bezpieczeństwa.

Pakiet elektroniczny plasuje Monstera na szczycie segmentu. Standardowe wyposażenie obejmuje ABS Cornering, Ducati Traction Control i Ducati Wheelie Control, wszystkie z możliwością dostosowania poziomu interwencji. Sportowe nastawienie nowego Monstera SP podkreśla również system Launch Control, który zapewnia błyskawiczne przyspieszenie. Najwyższej klasy wyposażenie pozwala na bezpieczne korzystanie z pełnych osiągów.

Tryby Sport, Road i Wet zmieniają przysposobienie Monstera SP według preferencji prowadzącego. Zarządzanie nimi odbywa się na kolorowym ekranie TFT o przekątnej 4,3 cala, z czytelną grafiką i dużym obrotomierzem.

Ducati rozpocznie produkcję modelu Monster SP w styczniu 2023 roku. Motocykl będzie dostępny również w wersji o obniżonej mocy, dla posiadaczy prawa jazdy kategorii A2.

Wyłącznym dystrybutorem marki Ducati w Polsce jest Liberty Corp Sp. z o. o.

KOMENTARZE