fbpx
A password will be e-mailed to you.

Jaki motocykl kupić, gdy mamy prawo jazdy kategorii A2? Spośród dość sporej oferty w polskich salonach wybraliśmy 10 motocykli, które spełniają wymagania znowelizowanego Kodeksu Drogowego

Kategoria A2

Honda CBR500R


REKLAMA

Wprowadzona w ubiegły roku nowa kategoria dotyczy motocyklistów od 18 do 24 lat. Jeśli ją zdobędziemy zaraz po osiemnastce, to po ukończeniu 20 lat możemy już zdawać na prawo jazdy kat. A uprawniające do kierowania wszystkimi motocyklami. Jeśli jej posiadamy prawa jazdy A2, to o uprawnienia kat. A możemy się starać dopiero po ukończeniu 24 lat. Z prawem jazdy A2 możemy jeździć motocyklami o mocy do 35 kW (47,59 KM), a ich stosunek mocy do masy nie może być wyższy niż 0,2 kW na 1 kg. Oznacza to, że motocykl o mocy 35 kW musi ważyć co najmniej 175 kg.

Prezentowana dziesiątka to nasz subiektywny wybór spośród oferty salonów motocyklowych.

Honda ma chyba największą ofertę dla motocyklistów z prawem jazdy kat. A2. Na uwagę zasługują trzy nowe pięćsetki tej marki: sportowa CBR500R, naked CB500F oraz adventure CB500X.

Zobacz: EICMA | Nowe trojaczki Hondy

Szymon Dziawer miał okazję testować dwa z tych motocykli. Poniżej link do jego obszernej relacji z jazdy Hondami CBR500R oraz CB500F.

Hondy CB 500F i CBR 500R | Dla rozsądnych

Materiały partnerów

SS Moto Orkan skórzana kurtka…Kurtka motocyklowa Akito EdgeExklusiv Kask motocyklowy VOGUE…

Honda VT750C Shadow

Honda VT750C Shadow

Honda proponuje młodym motocyklistom również cruisera VT750C Shadow. Jego długa i niska sylwetka, elegancka lampa, chromy, masywne opony robią wrażenie na jezdni i na parkingu.     Ma nisko umieszczone siedzenie, dzięki któremu dobrze się na nim czują niezbyt rośli motocykliści. Widlasty dwucylindrowy silnik o pojemności 750 ccm generuje 46 KM, spełnia więc wymagania kategorii A2.

Cena od 32 200 zł.

BMW G 650GS

bmw g 650gs

BMW G 650 GS to jeden z dwóch modeli tej marki (obok bliźniaczego G 650 GS Sertao), który fabrycznie spełnia wymagania prawa jazdy kat. A2. To enduro, który jednak równie dobrze czuje się w mieście, jak na terenowych drogach. Jednocylindrowy silnik generuje dokładnie 35 kW, a moment obrotowy to 60 Nm przy 5000 obr/min, a przy tym jest bardzo oszczędny, według producenta średnio spala tylko 3,2 l/100 km.

Cena wersji podstawowej 31 550 zł.

Kawasaki Ninja 300

Ninja 300

Kawasaki nie dysponuje szeroką gamą motocykli, którymi mogą jeździć posiadacze prawa jazdy kat. A2. Ma za to dwie bardzo ciekawe propozycje. Jedna z nich to ubiegłoroczna nowość Ninja 300. Testowaliśmy ten motocykl i opisaliśmy go szczegółowo.

Zobacz: Dojrzewanie Ninja

Ninja 300 rozwija moc 29 kW (39 KM). Kosztuje w salonie 20 900 zł (z ABS o 1 tys. zł drożej).


REKLAMA



REKLAMA


Kawasaki W800

Sesja Kawasaki W 800 | fot. Beata Borowska

W800 to naked nawiązujący do klasycznych motocykli z lat 70. i 80. Czy będzie podobał się młodym motocyklistom? Konstruktorzy postawili na elegancję i staranne dopracowanie detali. Nawet konstrukcja silnika podporządkowana została względom estetycznym. Tablica przyrządów, mimo że wyposażona jest w wyświetlacz LCD, wygląda bardzo tradycyjnie. Tam, gdzie tylko się dało unikano plastików, zastępując je metalowymi częściami. Silnik generuje dokładnie 35 kW mocy, więc spełnia wymagania kategorii A2.

Zobacz: Kawasaki W 800 w naszej redakcji

Cena 33 900 zł.

Suzuki V-Strom

Suzuki V-Strom

Suzuki proponuje młodym motocyklistom kilka ciekawych maszyn. Jedną z nich jest Suzuki V-Strom, jeden z najsłynniejszych motocykli turystycznych w klasie enduro. Nowy V-Strom 650ABS zapewnia lepszą ochronę przed wiatrem dzięki bardziej aerodynamicznemu ukształtowaniu osłon oraz zastosowaniu regulowanej szyby. Motocykl wyposażony jest w układ zapobiegający blokowaniu kół w przypadku hamowania awaryjnego (ABS). V-Strom 650 ABS posiada jedną z większych w swojej klasie pojemność zbiornika paliwa wynoszącą 20 litrów. Moc 35 kW (47,5 KM).

Cena 36 500 zł.

Suzuki Inazuma

Suzuki Inazuma

Nazwa tego motocykla pochodzi od japońskiego słowa oznaczającego błyskawicę. Napędzana dwucylindrowym, rzędowym chłodzonym cieczą silnikiem o pojemności 250 ccm, konstrukcja Inazumy jest lekka i zwarta. Hydrauliczne hamulce tarczowe z przodu i z tyłu zapewniają skuteczne i kontrolowane hamowanie bez względu na to, czy poruszamy się ulicami miast czy podróżujemy po drogach szybkiego ruchu. Silnik Inazuma generuje moc 18 kW (24,5 KM).

Cena 17 900 zł.

Yamaha XJ6

Yamaha XJ6

Yamaha XJ6 to naked, który robi wrażenie swą muskularną sylwetką. „Sercem motocykla XJ6 jest czterocylindrowa, rzędowa sześćsetka. Jednostka napędowa jest w stanie wygenerować 78 KM. Te konie nie są zbyt narowiste, jednak z drugiej strony Diversion F nie można zarzucić ospałości. Yamaha oddaje moc w sposób spokojny i wyczuwalny. Dzięki temu doskonale nadaje się do jazdy dla początkujących motocyklistów oraz osób, które nie marzą o tym, żeby przy każdym dotknięciu roll-gazu wyrywało im kierownicę z dłoni” – pisze Katarzyna Bąk w numerze 3/2013 Świata Motocykli (w kioskach do 14 marca). Yamaha sprzedaje ten model także w wersji z ograniczoną mocą spełniającej wymagania prawa jazdy kat. A2.

Cena (bez ABS) 27 500 zł.

Yamaha XT660Z Ténéré

Yamaha XT660Z Ténéré

Yamaha XT660Z Ténéré to turystyczne enduro, którym można przemierzać zarówno dalekie szosowe trasy, jak też trudne piaszczyste terenowe szlaki. Nadwozie nawiązuje do terenowych rajdówek, stalowe podwozie jest odporne i wytrzymałe. To motocykl dla podróżników i poszukiwaczy przygód. Chłodzony cieczą, czterozaworowy, czterosuwowy, jednocylindrowy silnik generuje dokładnie 35 kW mocy.

Cena 33 500 zł.

KOMENTARZE


REKLAMA