Nowym modelem RS 457, Aprilia chce jeszcze mocniej zaznaczyć swoją obecność w segmencie lekkich i łatwych w prowadzeniu motocykli o sportowym charakterze, z zaawansowanymi rozwiązaniami technicznymi oraz agresywną linią w stylu RS.
Aprilia ma już modele w klasie dużych motocykli sportowych (RSV4), w średnich pojemnościach (RS 660) oraz w najmniejszej kategorii (RS 125). Dołączający do nich model RS 457 ma być nowym technologicznym i stylistycznym punktem odniesienia dla młodych motocyklistów na całym świecie, który będzie pierwszym zetknięciem ze światem sportu motocyklowego. Nowy dwucylindrowy motocykl sportowy skierowany jest na nowe rynki i wpisuje się w rosnący światowy popyt na lekkie i dające satysfakcję, a przy tym zaawansowane technologicznie i ciekawe stylistycznie motocykle.
Nowa Aprilia RS 457 jest napędzana najnowocześniejszym dwucylindrowym, rzędowym silnikiem chłodzonym cieczą z podwójnym wałkiem rozrządu i czterema zaworami na cylinder. Maksymalna moc wynosi 35 KW (47,5 KM), aby spełniać wymogi prawa jazdy kategorii A2. Motocykl dysponuje jednak świetnym stosunkiem mocy do masy dzięki masie wynoszącej 159 kg na sucho i 175 kg w stanie gotowym do jazdy.
Aprilia podkreśla, że nowy model jest lekki, a przy tym zapewnia optymalną sztywność i responsywność konstrukcji. Aluminiowa rama z silnikiem jako elementem nośnym wzorowana jest na tej stosowanej w większym modelu RS 660. Wahacz jest stalowy. W kwestii zawieszenia przedni widelec ma średnicę 41 mm i oferuje skok na poziomie 120 mm oraz regulację napięcia wstępnego. Amortyzator typu monoblock z tylu dysponuje skokiem 130 mm i również umożliwia regulacją napięcia wstępnego. Układ hamulcowy składa się z pojedynczej tarczy 320 mm z przodu, na której pracuje montowany radialnie czterotłoczkowy zacisk ByBre. Tylna tarcza ma średnicę 220 mm i także zacisk ByBre. Motocykl stoi na 17-calowym kołach z oponami 110/70 z przodu oraz 150/60 z tyłu.
Aprilia RS 457 otrzymała elektroniczny system sterowania przepustnicą Ride-by-Wire. Ponadto użytkownicy otrzymują trzy tryby jazdy z odrębnymi ustawieniami poziomu dostarczania mocy oraz momentu obrotowego. Kontrola trakcji jest regulowana w trzech poziomach, ale pozwala także na pełne wyłączenie. Również dwukanałowy ABS może zostać wyłączony na tylnym kole. Aprilia przygotowała też quickshifter, ale oferuje go jako wyposażenie opcjonalne dostępne za dodatkową opłatą.
Stylistycznie RS 457 to rasowy motocykl sportowy utrzymany konsekwentnie w charakterystycznym stylu RS. Jako pierwsza uwagę przyciąga potężna aluminiowa rama, na której osadzono masywny zbiornik. Nowy model Aprilli ubrany jest w sportowe owiewki. Końcówka wydechu jest krótka i schowana pod silnikiem, podkreślając agresywny wygląd całości. Na kokpit trafił elegancki i praktyczny 5-calowy kolorowy wyświetlacz TFT, a przyciski sterujące na kierownicy są podświetlone.
Aprilia RS 457 dostępna będzie w trzech wariantach kolorystycznych: Racing Stripes, Prismatic Dark oraz Opalescent Light.