fbpx

Kove rozpycha się na rynku motocykli terenowych. Zaprezentowany wcześniej model 450 Rally odbił się głośnym echem na wielu rynkach, szczególnie w USA i na zachodzie Europy. Teraz chiński producent odsłania kolejne karty, a jokerem w talii ma być model 800X.

Model Kove 800X będzie dostępny w trzech wersjach: Adventure, PRO oraz Rally. Wszystkie napędzać będzie dwucylindrowy silnik twin o pojemności 799 ccm. Wszystko wskazuje na to, że w kwestii osiągów motocykl nie będzie miał się czego wstydzić. Jednostka napędowa ma legitymować się mocą aż 96,5 KM przy 9000 obr./min i maksymalnym momentem obrotowym na poziomie 80 Nm przy 7500 obr./min. Trzeba przyznać, że wygląda to bardzo obiecująco. Producent deklaruje, że silnik rozpędzi model 800X do maksymalnej prędkości 210 km/godz. (lub 185 km/godz. w wersji Rally). Co ważne, w modelu PRO na wyposażeniu znajdzie się także quickshifter. To jednak nie koniec ciekawostek. Adventure ma ważyć 185 kg, podczas gdy wersja PRO będzie o 2 kg cięższa. Wrażenie robi jednak to, że Kove 800X Rally będzie ważył tylko 169 kg!

800X ma być idealnym motocyklem do podróży motocyklowych w stylu adventure, a więc na różnych, niekoniecznie równych i utwardzonych podłożach. Z myślą o jeździe w terenie przygotowano odpowiednie zawieszenie o skoku 210 mm (Adventure), 240 mm (PRO) lub 270 mm z przodu i 250 mm z tyłu (Rally). Prześwit ma wynieść odpowiednio 245, 275 lub 293 mm. Wysokość siedzenia w wersji Adventure ma wynosić bardzo przystępne 835 (865 mm w wersji PRO). Dzięki temu motocykl nie straci na swoich możliwościach terenowych, będąc jednocześnie dostępnym dla szerokiego grona motocyklistów. W wersji Adventure i Rally znajdzie się widelec upside-down marki Yu-An, natomiast do wersji PRO trafi zawieszenie KYB z pełną regulacją. Dwukanałowy ABS będzie można wyłączyć.

Motocykl w wersji Adventure będzie stał na oponach CST, natomiast wersja PRO otrzyma opony Pirelli Scorpion Rally STR. Z przodu znajdzie się opona 90/90-21, a z tyłu 150/80-18. Jeśli chodzi o hamulce, wersja Adventure otrzyma dwie tarcze z przodu o średnicy 310 mm i dwutłoczkowe zaciski chińskiej firmy Hangte. Z kolei w wersji PRO pracować będą dwie tarcze 320 mm z zaciskami Taikom produkowanymi w Malezji. Wersja Rally również otrzyma zacisk Taikom, jednak będzie on obsługiwał tylko jedną tarczę o średnicy 310 mm. Z tyłu znajdzie się pojedyncza tarcza 240 mm. Na wyposażeniu ma się również znaleźć amortyzator skrętu czy aluminiowa płyta pod silnik. Zbiornik paliwa ma mieścić 19 litrów.

Kove 800x Pro

Kove 800x Pro

Kove 800x Pro

Kove 800x Pro

Kove 800x Adventure

Stylistycznie Kove 800X jest spójne z dostępnym już na wielu rynkach modelem 450 Rally. Aluminiowa rama ma zapewniać motocyklowi optymalną sztywność przy zachowaniu niskiej masy całkowitej. Sylwetkę definiuje masywny, 23-litrowy zbiornik oraz głęboko wcięta kanapa. Z przodu znajdziemy charakterystyczne, szeroko rozstawione podwójne reflektory LED. Na tył trafiła dobrze dopasowana i ciekawie zaprojektowana lampa. Wszystko tworzy spójną całość w stylu turystycznego enduro.

KOVE 800X będzie dostępny na rynku na sezon 2024. Oficjalne ceny nie zostały jeszcze podane.

KOMENTARZE