Na prowizorycznej liście startowej klasy MotoE na sezon 2022 znajduje się osiemnaście miejsc i na razie siedemnaście nazwisk. Przyszłoroczna rywalizacja na motocyklach elektrycznych Energica zapowiada się pasjonująco.
W sezonie 2022 numerem jeden na liście startowej MotoE będzie oczywiście obrońca tytułu mistrzowskiego Jordi Torres. Po kontrowersyjnym finale sezonu 2021, Hiszpan powalczy o trzecie mistrzostwo z rzędu. Jordi pozostaje w ekipie Pons Racing, a także nie zmienia numeru na #1 i startować będzie ponownie z #40.
W stawce nie zabraknie też jego głównego rywala sprzed roku Dominique Aegertera. Po raz drugi z rzędu, Szwajcar wystartuje zarówno w MotoE, jak i w World Supersport, gdzie w 2021 roku został mistrzem świata już w debiucie. Tak ekipa Ten Kate z WSS, jak i skład Dynavolt Intact GP z MotoE zgodziły się, by Domi raz jeszcze startował w dwóch seriach. Tym samym Aegertera czeka 20 rund rozegranych w 40 weekendów!
W stawce pozostają też czołowi zawodnicy minionego sezonu. Eric Granado dołącza jednak do ekipy LCR, w której zastąpi Kevina Zannoniego. Włoch przechodzi z kolei do teamu SIC58. Zespołowym partnerem Brazylijczyka będzie natomiast ubiegłoroczny debiutant, który wygrał w Barcelonie Miquel Pons. Nie zabraknie też pierwszego mistrza świata MotoE Matteo Ferrariego (zostaje w ekipie Gresiniego) oraz regularnego zdobywcy podiów Mattii Casadei (przechodzi do Pons Racing).
Do stawki wracają też inne znane nazwiska. W ekipie WithU GRT RNF MotoE Team wystartują Bradley Smith oraz Niccolo Canepa. Brytyjczyk i Włoch mają za sobą dwuletni i roczny rozbrat z rywalizacją w MotoE, dlatego jesteśmy szalenie ciekawi, jak sobie poradzą. Po dwóch sezonach w Moto2, do MotoE wraca z kolei Hector Garzo. W pucharze motocykli elektrycznych nie zabraknie też debiutantów w postaci zdobywcy podiów w WSBK Xaviego Foresa (team Pramac) czy tegorocznego mistrza Europy Stock600 Alexa Escriga.
W sezonie 2022 stawkę MotoE czeka w sumie siedem rund i czternaście wyścigów. Od przyszłego roku, każde Grand Prix będzie bowiem podwójne, z jednym, niezmiennym harmonogramem jazd. Zawodnicy rywalizację rozpoczną w Jerez, potem udadzą się na Le Mans, Mugello, Assen, KymiRing, Red Bull Ring, aż zakończą sezon w Misano Adriatico.
To będzie ostatni rok rywalizacji w MotoE na motocyklach Energica. Od 2023 roku rolę jedynego dostawcy motocykli do tej klasy przejmuje Ducati.
Prowizoryczna lista startowa MotoE 2022:
#4 | Hector Garzo | SPA | Tech3 E-Racing |
#6 | Maria Herrera | SPA | Openbank Aspar Team |
#7 | Niccolo Canepa | ITA | WithU GRT RNF MotoE Team |
#11 | Matteo Ferrari | ITA | Felo Gresini MotoE |
#12 | Javier Fores | SPA | Octo Pramac MotoE |
#17 | Alex Escrig | SPA | Tech3 E-Racing |
#21 | Kevin Zannoni | ITA | Ongetta SIC58 Squadracorse |
#27 | Mattia Casadei | ITA | Pons Racing 40 |
#34 | Kevin Manfredi | ITA | Octo Pramac MotoE |
#38 | Bradley Smith | GBR | WithU GRT RNF MotoE Team |
#40 | Jordi Torres | SPA | Pons Racing 40 |
#51 | Eric Granado | BRA | LCR E-Team |
#70 | Marc Alcoba | SPA | Openbank Aspar Team |
#71 | Miquel Pons | SPA | LCR E-Team |
#72 | Alessio Finello | ITA | Felo Gresini MotoE |
#77 | Dominique Aegerter | SWI | Dynavolt Intact GP MotoE |
#78 | Hikari Okubo | JPN | Avant Ajo MotoE |
TBC | Avintia Esponsorama Racing |