fbpx

Na prowizorycznej liście startowej klasy MotoE na sezon 2022 znajduje się osiemnaście miejsc i na razie siedemnaście nazwisk. Przyszłoroczna rywalizacja na motocyklach elektrycznych Energica zapowiada się pasjonująco.

W sezonie 2022 numerem jeden na liście startowej MotoE będzie oczywiście obrońca tytułu mistrzowskiego Jordi Torres. Po kontrowersyjnym finale sezonu 2021, Hiszpan powalczy o trzecie mistrzostwo z rzędu. Jordi pozostaje w ekipie Pons Racing, a także nie zmienia numeru na #1 i startować będzie ponownie z #40.

W stawce nie zabraknie też jego głównego rywala sprzed roku Dominique Aegertera. Po raz drugi z rzędu, Szwajcar wystartuje zarówno w MotoE, jak i w World Supersport, gdzie w 2021 roku został mistrzem świata już w debiucie. Tak ekipa Ten Kate z WSS, jak i skład Dynavolt Intact GP z MotoE zgodziły się, by Domi raz jeszcze startował w dwóch seriach. Tym samym Aegertera czeka 20 rund rozegranych w 40 weekendów!

Domnique Aegerter i Jordi Torres

Domnique Aegerter i Jordi Torres – kontrowersyjne starcie w GP San Marino klasy MotoE

W stawce pozostają też czołowi zawodnicy minionego sezonu. Eric Granado dołącza jednak do ekipy LCR, w której zastąpi Kevina Zannoniego. Włoch przechodzi z kolei do teamu SIC58. Zespołowym partnerem Brazylijczyka będzie natomiast ubiegłoroczny debiutant, który wygrał w Barcelonie Miquel Pons. Nie zabraknie też pierwszego mistrza świata MotoE Matteo Ferrariego (zostaje w ekipie Gresiniego) oraz regularnego zdobywcy podiów Mattii Casadei (przechodzi do Pons Racing).

Do stawki wracają też inne znane nazwiska. W ekipie WithU GRT RNF MotoE Team wystartują Bradley Smith oraz Niccolo Canepa. Brytyjczyk i Włoch mają za sobą dwuletni i roczny rozbrat z rywalizacją w MotoE, dlatego jesteśmy szalenie ciekawi, jak sobie poradzą. Po dwóch sezonach w Moto2, do MotoE wraca z kolei Hector Garzo. W pucharze motocykli elektrycznych nie zabraknie też debiutantów w postaci zdobywcy podiów w WSBK Xaviego Foresa (team Pramac) czy tegorocznego mistrza Europy Stock600 Alexa Escriga

W sezonie 2022 stawkę MotoE czeka w sumie siedem rund i czternaście wyścigów. Od przyszłego roku, każde Grand Prix będzie bowiem podwójne, z jednym, niezmiennym harmonogramem jazd. Zawodnicy rywalizację rozpoczną w Jerez, potem udadzą się na Le Mans, Mugello, Assen, KymiRing, Red Bull Ring, aż zakończą sezon w Misano Adriatico.

To będzie ostatni rok rywalizacji w MotoE na motocyklach Energica. Od 2023 roku rolę jedynego dostawcy motocykli do tej klasy przejmuje Ducati.

Prowizoryczna lista startowa MotoE 2022:

#4 Hector Garzo SPA Tech3 E-Racing
#6 Maria Herrera SPA Openbank Aspar Team
#7 Niccolo Canepa ITA WithU GRT RNF MotoE Team
#11 Matteo Ferrari ITA Felo Gresini MotoE
#12 Javier Fores SPA Octo Pramac MotoE
#17 Alex Escrig SPA Tech3 E-Racing
#21 Kevin Zannoni ITA Ongetta SIC58 Squadracorse
#27 Mattia Casadei ITA Pons Racing 40
#34 Kevin Manfredi ITA Octo Pramac MotoE
#38 Bradley Smith GBR WithU GRT RNF MotoE Team
#40 Jordi Torres SPA Pons Racing 40
#51 Eric Granado BRA LCR E-Team
#70 Marc Alcoba SPA Openbank Aspar Team
#71 Miquel Pons SPA LCR E-Team
#72 Alessio Finello ITA Felo Gresini MotoE
#77 Dominique Aegerter SWI Dynavolt Intact GP MotoE
#78 Hikari Okubo JPN Avant Ajo MotoE
  TBC   Avintia Esponsorama Racing
KOMENTARZE