fbpx

Skuter ten znany jest w Polsce od dobrych kil­ku lat. Do jego konstrukcji wykorzystano wiele elemen­tów z motoroweru S53, jak choćby silnik.

Jest on niewąt­pliwie jedną z mocniejszych stron Simsonów. Wytrzyma­ły, niezawodny, cichy i ekono­miczny ma jeszcze jedną zaletę: moc 3,3 KM (w wersji niestłumionej). W połącze­niu z czterostopniową skrzy­nią biegów pozwala to na dynamiczną jazdę w ruchu miejskim. Dobór średnicy kół jest przykładem udanego kompromisu. 12 cali średni­cy pozwala na lepsze pro­wadzenie i pokonywanie nie­równości niż przyjęte za stan­dard 10 calowe koła.

Podsta­wową zaletą Simsona SR50 (pomijając cenę najniższą w swojej kategorii) jest do­brze rozwinięta sieć serwi­sowa i dostępność części za­miennych. Cena podstawowej wersji SR50 wynosi 27,5 mln zł (w 1994 roku, przyp. red.). Oto jak kształtują się ce­ny części niektórych zamien­nych (w tys. zł): opony 450, akumulator 420, łańcuch na­pędowy 240, komplet zęba­tek 460, kompletny tłok 390, cylinder 1700.

 

KOMENTARZE