Skuter ten znany jest w Polsce od dobrych kilku lat. Do jego konstrukcji wykorzystano wiele elementów z motoroweru S53, jak choćby silnik.
Jest on niewątpliwie jedną z mocniejszych stron Simsonów. Wytrzymały, niezawodny, cichy i ekonomiczny ma jeszcze jedną zaletę: moc 3,3 KM (w wersji niestłumionej). W połączeniu z czterostopniową skrzynią biegów pozwala to na dynamiczną jazdę w ruchu miejskim. Dobór średnicy kół jest przykładem udanego kompromisu. 12 cali średnicy pozwala na lepsze prowadzenie i pokonywanie nierówności niż przyjęte za standard 10 calowe koła.
Podstawową zaletą Simsona SR50 (pomijając cenę najniższą w swojej kategorii) jest dobrze rozwinięta sieć serwisowa i dostępność części zamiennych. Cena podstawowej wersji SR50 wynosi 27,5 mln zł (w 1994 roku, przyp. red.). Oto jak kształtują się ceny części niektórych zamiennych (w tys. zł): opony 450, akumulator 420, łańcuch napędowy 240, komplet zębatek 460, kompletny tłok 390, cylinder 1700.