Kultowa, brytyjska marka chce być znana już nie tylko z klasycznego modelu Seven i obecności w Formule 1. Postanowiła przeszczepić swój kod genetyczny do świata dwóch kółek.
Informacja o powstaniu Caterham Bikes i premierowy pokaz jednośladów tej marki (motocykla i dwóch pojazdów elektrycznych) to jedno z wydarzeń salonu motocyklowego EICMA w Mediolanie. Motocyklowy dział powiększa grupę Caterham dołączając do Caterham F1 Team, Caterham Racing (zespołu startującego w GP2), Caterham Technology & Innovation, Caterham Composites i Caterham Moto Racing Team.
W ofercie znajdą się trzy pojazdy:
Brutus 750 – motocyklowy SUV o potężnym i groźnym wyglądzie, lecz – jak deklarują jego konstruktorzy – zaskakująco łatwy w prowadzeniu. Ma cechy street bike’a i maszyny off-roadowej. W czasie krótszym niż cztery godziny można go przekształcić w skuter śnieżny. Napęd przenoszony jest przez automatyczną skrzynię biegów;
Classic E-Bike – elektryczny pojazd w wyjątkowym stylu retro, dla tych, którzy kochają złote lata brytyjskiego motocyklizmu. Zasięg – 40-80 km;
Carbon E-Bike – jednoślad klasy premium, w nowoczesnym stylu inspirowanym technologią F1. W trakcie opracowania jest limitowana seria, w której zastosowane zostaną unikalne rozwiązania i materiały przeniesione z laboratorium, jakim jest F1.
Tym, którzy głębiej znają świat motocyklowych designerów i inżynierów zapewne niemało powiedzą nazwiska szefa designu – Alessandro Tartariniego i głównego inżyniera Chief Zeno Panarariego (obaj byli związani z Lambrettą) oraz biznesmena i byłego zawodnika MotoGP – Andreasa Leuthe, który będzie odpowiadał za dystrybucję i sprzedaż.
Produkcja ma się rozpocząć wiosną przyszłego roku. Do sprzedaży trafi najpierw model Brutus.