fbpx

Najnowsza generacja szczytowej wersji Ducati Monster – 1200 i 1200S – będzie napędzana silnikiem 1198 Testastretta 11° DS. Nowy motocykl pokazano podczas salonu motocyklowego w Mediolanie.

Nowość Ducati na 2014 rok – Monster 1200 i 1200S – otrzymuje chłodzony cieczą silnik o pojemności 1198 ccm, który dzieli z innymi modelami włoskiej firmy – Diavelem i Multistradą. W porównaniu z poprzednikiem, wersją 1100, oznacza to skok mocy (o 35 do 45 koni dla odmiany S) i momentu obrotowego (o 15 do 22 Nm dla S). Nowa jest rama współpracująca teraz z cylindrami silnika, jak w Panigale. Wersje 796 i 696 zachowują dotychczasową, charakterystyczną, kratownicową ramę.

Kierującym powinno przypaść do gustu wygodne siedzenie z innowacyjnym systemem regulacji wysokości. Motocykl został wyposażony w kontrolę trakcji o 8 poziomach czułości, trzystopniowy ABS i trzy tryby reakcji silnika na dodanie gazu. Nowy zbiornik paliwa to nie tylko bardziej muskularny styl, ale także pojemność powiększona aż o 4 litry, do 17,5 litra.

Wersje 1200 i 1200S, poza parametrami, będzie różnić zawieszenie i hamulce. W słabszej z przodu zastosowano widelec Keyaba z goleniami o średnicy 43 mm, a z tyłu amortyzator Sachsa. Zawieszenie mocniejszej dostarcza Öhlins (przedni widelec z goleniami o średnicy 48 mm). Większą średnicę ma też przednia tarcza hamulcowa.

KOMENTARZE