fbpx
A password will be e-mailed to you.

Seria MAX to skutery miejskie o sportowym charakterze. Segment ten cieszy się dużą popularnością, nie tylko w ofercie Yamahy. W modelach na nowy rok znajdziemy wiele nowoczesnych rozwiązań, dzięki którym udało się zmniejszyć spalanie, zwiększyć osiągi i ograniczyć emisję CO2. Przyznajcie, to brzmi nieźle!

Od czasów premiery pierwszego TMAX-a, wprowadzonego do sprzedaży w 2001 roku, skutery miejskie z serii MAX to jedne z najmocniejszych propozycji w tym segmencie. Użytkownicy, którzy na co dzień poruszają się po zatłoczonych miastach, doceniają przede wszystkim sportowy charakter jednostek napędowych, agresywną stylistykę i duży komfort jazdy. Nie inaczej jest w przypadku modeli przygotowanych na rok 2021. Możemy się spodziewać, że będzie szybciej i bardziej eko.

Nowy TMAX – drobne zmiany, wielkie różnice

Flagowym skuterem z serii MAX jest najnowsza generacja modelu TMAX. Kultowy skuter sportowy z oferty Yamahy zdobył dużą popularność – do dziś sprzedało się prawie 300 000 egzemplarzy! Warto zaznaczyć, że pomimo pandemii koronawirusa, sprzedaż TMAX-a wzrosła w 2020 roku aż o 56%.

W modelu przygotowanym na 2021 rok przygotowano kilka zmian, dzięki którym TMAX jest jeszcze bardziej dynamiczny i przyjazny dla środowiska, zmniejszono bowiem zużycie paliwa i emisję CO2.

Główne cechy modelu TMAX 2021

  • Mocny i kompaktowy silnik dwucylindrowy o pojemności 560 ccm, spełniający wymagania normy Euro 5
  • Serce prawdziwego sportowca, zapewniające dynamiczne przyspieszenie i wysoką prędkość maksymalną
  • Agresywna linia nadwozia, która podkreśla charakter jednośladu
  • Wysoki komfort jazdy i “motocyklowe” wrażenia za kierownicą
  • Rama aluminiowa o niskiej masie
  • Przednie zawieszenie typu motocyklowego z masywnym widelcem upside-down (golenie o średnicy 41 mm)
  • Zbiornik paliwa o pojemności 15 litrów zapewniający duży zasięg na jednym tankowaniu

  • Wydajny układ hamulcowy: z przodu dwie tarcze o średnicy 267 mm, z tyłu jedna o średnicy 282 mm. System ABS w standardzie
  • System kontroli trakcji
  • 2-poziomowy system D-MODE zmieniający charakterystykę silnika
  • System “Smart Key” (zapłon bezkluczykowy)
  • Tylne oświetlenie i kierunkowskazy LED
  • Duży, podświetlany schowek na dwa kaski
  • Dwie wersje kolorystyczne: Icon Grey i Sword Grey
  • Możliwość prowadzenia na prawo jazdy kategorii A2

Wyjątkowe cechy wersji Tech MAX

  • Elektrycznie regulowana szyba
  • Tempomat
  • Podgrzewane manetki i kanapa
  • Dwie wersje kolorystyczne: Tech Kamo i Power Grey (nowy!)

Modele TMAX i TMAX Tech MAX trafią do salonów Yamahy już w styczniu 2021 roku. Cena będzie zależna od regionu sprzedaży, więcej informacji u najbliższego dealera i na oficjalnej stronie Yamahy.

Yamaha XMAX 300. Lekka i zwinna. Idealna do miasta

Model XMAX 300 2021 otrzymał nowy, jednocylindrowy silnik Blue Core, który łączy w sobie wydajność godną prawdziwego skutera sportowego z niskim spalaniem i konstrukcją przyjazną dla środowiska. Jednostka zapewni użytkownikom szybkie i łatwe dojazdy do pracy, a także umożliwi dynamiczne, weekendowe wycieczki poza miasto.

Nowe wymagania wymusiły na konstruktorach Yamahy zastosowanie nowoczesnych rozwiązań, które dostosowały serce modelu XMAX 300 to wymagań normy Euro 5. W efekcie zmniejszyła się nie tylko emisja CO2, ale również zużycie paliwa (aż o 6% w porównaniu do modelu XMAX 300 2020). Nowa wersja XMAX-a 300 to jedna z bardziej stylowych, szybkich i ekonomicznych propozycji na polskim rynku miejskich maksiskuterów. W przyszłym roku do oferty Yamahy zostanie wprowadzona również wersja Tech MAX, która przenosi model XMAX 300 do klasy premium.

Główne cechy nowego modelu XMAX 300 2021

  • Nowy, jednocylindrowy silnik z gamy Blue Core o pojemności 292 ccm, spełniający wymagania normy Euro 5
  • o 6% niższe zużycie paliwa (w porównaniu do modelu 2020)
  • Sportowa stylistyka i konstrukcja inspirowana modelem TMAX
  • Oświetlenie w technologii LED
  • Przednie zawieszenie typu motocyklowego
  • System “Smart Key” (zapłon bezkluczykowy)
  • System kontroli trakcji
  • Tarczowy układ hamulcowy z systemem ABS
  • Wygodna kanapa, pod którą zmieszczą się dwa kaski
  • Schowek z gniazdem 12V
  • Dwie wersje kolorystyczne: Icon Grey (nowy!) i Sonic Grey

Wyjątkowe cechy wersji Tech MAX

  • Wygodna kanapa z wykończeniem Premium (szwy w kontrastującym kolorze i inny materiał)
  • Anodowane podesty
  • Emblemat wersji Tech MAX
  • Nowa grafika osłon widelca
  • Specjalne końcówki kierownicy Gilles Tooling
  • Dwie wersje kolorystyczne: Tech Kamo i Power Grey (nowy!)

Nowa Yamaha XMAX 125 – lepsze osiągi, mniejsze spalanie

Model XMAX 125 to najlepiej sprzedający się skuter Yamahy w swojej kategorii. Wersja na rok 2021 jest jeszcze lepsza. Na nowo zaprojektowana jednostka napędowa Blue Core o pojemności 124 ccm spełnia wymagania normy emisji spalin Euro 5, a także cechuje się niższym zużyciem paliwa i większą wydajnością.

Nowy silnik korzysta z autorskiej technologii Yamahy – VVA (Variable Valve Actuation). Specjalny wałek rozrządu zapewnia wyższy moment obrotowy w całym zakresie obrotów i lepsze przyspieszenie w niskich i średnich zakresach obrotów silnika, co sprawia, że jazda nowym XMAX’em 125 będzie jeszcze bardziej dynamiczna. Zastosowanie VVA zaowocowało również redukcją spalania aż o 11%, obniżając zużycie paliwa do poziomu 2,4 l/100 kilometrów. Z kolei system Start & Stop zmniejsza emisję CO2 i jeszcze bardziej ogranicza spalanie – do 2,3 l/100 kilometrów. 

Nowa Yamaha XMAX 125 2021 to również lepsza zwrotność i stabilność. Zmienione wymiary podwozia, dłuższy rozstaw osi i większy prześwit zapewnią użytkownikom lepsze doznania za kierownicą. Podczas codziennych przepraw przez miasto ważna jest również masa – z płynami i paliwem nowa Yamaha waży tylko 166 kilogramów. To 9 kilogramów mniej, jeśli porównamy ją do obecnego modelu 2020. Warto również zaznaczyć, że skok tylnego zawieszenia w modelu XMAX 125 2021 zwiększył się o 15 mm (do wartości 90 mm), co zapewni większy komfort jazdy.

Główne cechy nowego modelu XMAX 125

  • Nowy, jednocylindrowy silnik z gamy Blue Core o pojemności 124 ccm, spełniający wymagania normy Euro 5
  • Nowy system Variable Valve Actuation (VVA) gwarantujący bardziej dynamiczne przyspieszenie
  • Niskie zużycie paliwa – z funkcją Start & Stop tylko 2,3 l/100 kilometrów
  • Niska emisja CO2 – z funkcją Start & Stop tylko 54 g/km
  • Mniejsza masa w porównaniu do modelu 2020 (9 kilogramów mniej)
  • Funkcja Start & Stop z możliwością dezaktywowania
  • Zwiększony rozstaw osi zapewniający lepszą stabilność
  • Większy prześwit i zwiększony skok tylnego zawieszenia

  • Sportowa stylistyka i konstrukcja inspirowana modelem TMAX
  • Oświetlenie w technologii LED
  • Przednie zawieszenie typu motocyklowego
  • Wygodna pozycja za kierownicą i wysoki komfort jazdy (oparcie kierowcy w standardzie)
  • Regulowana szyba zwiększająca ochronę przed wiatrem i deszczem
  • System “Smart Key” (zapłon bezkluczykowy) i kontrola trakcji
  • Użyteczne rozwiązania (np. gniazdo 12V i pojemny schowek na dwa kaski)
  • Tarczowy układ hamulcowy z systemem ABS
  • Dwie wersje kolorystyczne: Icon Grey (nowy!) i Sonic Grey
  • Możliwość prowadzenia na podstawie prawa jazdy kategorii B

Wyjątkowe cechy specjalnej wersji Tech MAX

  • Wygodna kanapa z wykończeniem Premium (szwy w kontrastującym kolorze i inny materiał)
  • Anodowane podesty
  • Emblemat wersji Tech MAX
  • Nowa grafika osłon widelca
  • Specjalne końcówki kierownicy Gilles Tooling
  • Dwie wersje kolorystyczne: Tech Kamo i Power Grey (nowy!)

Modele XMAX 125/300 i XMAX 125/300 Tech MAX trafią do salonów Yamahy na początku marca 2021 roku. Cena będzie różniła się w zależności od regionu sprzedaży, więcej informacji u najbliższego dealera lub na oficjalnej stronie Yamahy.

 

KOMENTARZE