Zachowuje swoje znane, przystępne dla każdego parametry i niepowtarzalną, ponadczasową stylistykę, jednocześnie korzysta z mocy silnika o pojemności 125 cm3, płynnej i cichej półautomatycznej zmiany biegów, wytrzymałego nowego podwozia, zawieszenia o dłuższym skoku, pełnego oświetlenia LED oraz bezkluczykowego systemu Honda (Smart Key).REKLAMA Garść historii Pierwszy Super Cub C100 miał premierę w 1958 roku, na 10-lecie […]

Zachowuje swoje znane, przystępne dla każdego parametry i niepowtarzalną, ponadczasową stylistykę, jednocześnie korzysta z mocy silnika o pojemności 125 cm3, płynnej i cichej półautomatycznej zmiany biegów, wytrzymałego nowego podwozia, zawieszenia o dłuższym skoku, pełnego oświetlenia LED oraz bezkluczykowego systemu Honda (Smart Key).


REKLAMA

Garść historii

Pierwszy Super Cub C100 miał premierę w 1958 roku, na 10-lecie istnienia Hondy. Zaprojektowany przez Soichiro Hondę i jego wieloletniego partnera biznesowego Takeo Fujisawę, miał prosty cel: „dawać właścicielom radość, wynikającą z codziennej użyteczności”. Prawie 60 lat później, w 2017 roku, z taśmy produkcyjnej zjechał 100-milionowy Super Cub, dzięki czemu stał się on najpopularniejszym pojazdem mechanicznym na świecie.

W ciągu tych lat proste atrybuty modelu Super Cub – styl, niezawodność, oszczędność i funkcjonalność – nigdy nie wyszły z mody, a pojazdy tej klasy osiągnęły cel, jaki postawili Soichiro i Takeo – dać ludziom mobilność i sprawić, aby z tej mobilności korzystali.

Nowy, znaczy jeszcze lepszy!

– Tłumaczy Tadamasa Maeda, szef projektu Super Cub C125.

Super Cub C125 pisze nowy rozdział w wyjątkowej historii pojazdu, który dzięki uniwersalnemu wyglądowi, znalazł klientów w ponad 160 krajach, a przy tak rozpoznawalnym wyglądzie był to pierwszy pojazd w Japonii, którego sylwetka otrzymała ochronę prawną jako znak towarowy 3D.

Chociaż jego wygląd nie odbiega od klasycznego wzorca, podniesiona moc i moment obrotowy „studwudziestkipiątki”pomagają mu dojeżdżać i startować ze świateł na czele peletonu. Automatyczne sprzęgło odśrodkowe doczekało się również udoskonaleń, aby sprostać wyższej mocy i zapewnić płynną oraz cichą zmianę biegów. Stalowa rama została zoptymalizowana pod kątem wyważenia i sztywności. Zawieszenie zostało podniesione, a motocykl otrzymał 17-calowe, aluminiowe koła i przedni hamulec tarczowy. Dodatkowo w Super Cubie znajdziemy pełne oświetlenie LED i bezkluczykowy system Honda Smart Key.

Silnik, serce Super Cuba 125

Motocykl wyposażony jest według producenta w prosty, solidny, niezawodny i ekonomiczny silnik chłodzony powietrzem. Za dostarczenie mieszanki oraz odprowadzenie spalin odpowiada układ rozrządu wyposażony w dwa zawory (SOHC). Jednostka zasilana jest wtryskiem paliwa

SUPER CUB C125

Tym razem skoncentrowano się również na wyglądzie pieca, który doczekał się kosmetycznego make-upu w postaci matowych, metalicznych wykończeń i chromowanych detali, co dodało mu elegancji, ale także kilku wewnętrznych udoskonaleń podnoszących kulturę pracy.

Średnica cylindra i skok tłoka, to 52.4 x 57.9 mm, stopień sprężania wynosi 9.3:1. Moc maksymalną 9,6 KM (7,1 kW) silnik rozwija przy 7500 obr./min., maksymalny moment obrotowy 10,4 Nm osiąga przy 5000 obr/min. Krzywe mocy i momentu obrotowego są liniowe, z pożądanym wybrzuszeniem w zakresie od średnich do maksymalnych obrotów. Skrzynia biegów manualna 4-biegowa i – zgodnie z tradycją Super Cub – zmiany biegów odbywają się za pośrednictwem automatycznego sprzęgła odśrodkowego, bez potrzeby stosowania dźwigni sprzęgła.

SUPER CUB C125

Silnik Super Cub C125 według producenta osiąga spalanie na poziomie 1,5 l/100km (zgodnie z cyklem pomiarowym WMTC), dając zasięg ok. 245 km na jednym zbiorniku, który mieści 3,7 litra paliwa.

KOMENTARZE

REKLAMA