fbpx

Niemiecki Schuberth wypuścił właśnie długo oczekiwaną nowość, czyli kolejną generację swojego bestsellerowego szczękowca, tym razem pod nazwą C5. W nowym kasku postawiono na najwyższy poziom bezpieczeństwa, idealne dopasowanie do głowy, wybitną aerodynamikę i aeroakustykę, a także możliwie kompaktowe rozmiary i niską masę. Pojawiła się też instalacja do interkomu SC2 najnowszej generacji z technologią Mesh 2.0.

Schuberth C5 to najnowszej generacji kask szczękowy oraz pierwszy model tej marki z podwójną homologacją (P/J – do jazdy z podniesioną i opuszczoną szczęką), spełniający warunki nowej normy ECE-R 22.06. Powstał jako rezultat wytężonej pracy inżynierów, którzy poświęcili bite 23 tysiące godzin na projektowanie i testy, z czego przez ponad 200 godzin wykonywano próby w fabrycznym tunelu aerodynamicznym i symulatorze różnych warunków pogodowych, a przez 300 godzin sprawdzano poszczególne koncepcje w realnych warunkach na drodze. Te badania, w połączeniu z nowym projektem kołnierza, zapewniającym wzorową szczelność dolnej części kasku oraz wokół szyi, pozwoliły osiągnąć znakomity wynik 85 dB(A) przy 100 km/h na motocyklu typu naked. Jest to jeden z najcichszych kasków szczękowych na rynku, co ma niebagatelne znaczenie zwłaszcza na dalszych wyjazdach turystycznych. Smukła budowa, ukryte wewnątrz elementy interkomu i dopracowana aerodynamika sprawiają również, że C5 jest niezwykle stabilny nawet w wysokim zakresie prędkości. 

Bezpieczeństwo przede wszystkim

Skorupa Schubertha C5, produkowana w dwóch wielkościach (mniejsza dla rozmiarów XS-L, większa dla XL-XXXL), wykonana jest z kompozytu DFP (Direct Fibre Processing, czyli z włókna szklanego i specjalnej żywicy, kompresowanych w próżni pod wysokim ciśnieniem). Jest ona dodatkowo wzmocniona w centralnej części jedną warstwą karbonu, biegnącą od czoła aż do mocowania interkomu w tylnej części. Charakteryzuje się wysoką zdolnością do pochłaniania energii i zredukowaną masą. Do tej pory taka konstrukcja skorupy była zarezerwowana dla kasków typowo sportowych, nastawionych na niską wagę (np. w Schubercie SR1). W turystycznym szczękowcu została zastosowana po raz pierwszy właśnie w C5.

Grafika Master Yellow

Wewnątrz umieszczono nowy materiał EPS o dwóch grubościach (dla części głównej oraz boków), zapewniający lepszą absorpcję wstrząsów. Dodatkowo centralna część wypełnienia wykonana jest z nowego materiału o wyraźnie zmiennej gęstości – miękkiego przy samej głowie, twardego przy skorupie. Poza zwiększoną skutecznością ochrony daje to odczuwalnie więcej miejsca na głowę. Kask Schuberth C5 jest ponadto wyposażony w system A.R.O.S., zapobiegający zrolowaniu kasku z głowy w czasie wypadku. Całość spełnia wymogi nowej, znacznie surowszej normy ECE-R 22.06.

Kolor Matte Black

I tutaj ciekawostka – podczas gdy kaski innych producentów musiały do tej normy nieco „przytyć”, Schuberthowi udało się zredukować masę C5 w stosunku do poprzednika – C4 Pro – i to pomimo bogatszego wyposażenia. Przykładowo, waga kasku w rozmiarze 59 to 1640 g, a w rozmiarze 61 – 1790 g (obie wartości +/-50 g).

Elementy odblaskowe na podbródku, kołnierzu, nad górną uszczelką i w naklejkach poprawiają widoczność podczas jazdy z otwartą i zamkniętą szczęką.

Grafika Eclipse Yellow

Indywidualne dopasowanie

Nie ma na świecie pary ludzi o identycznych wymiarach w obrębie całej głowy i twarzy, dlatego Schuberth poszedł o krok dalej w kwestii możliwości dobrania idealnego rozmiaru kasku. W modelu C5 zastosowano koncepcję Individual, polegającą na możliwości zmiany grubości wyściółek bocznych i tylnej sprawiając, że wnętrze kasku ma bardziej owalny lub bardziej okrągły kształt. Dodatkowo możemy zmienić grubość wkładek policzkowych, a zmiana grubości wyściółki centralnej możliwa jest w rozmiarach M/L/XL. Wszystkie wyściółki wykonane są w technice bezszwowej, z przyjemnego w dotyku materiału o właściwościach antyalergicznych. W celu zwiększenia komfortu zmieniono również mocowanie paska podbródkowego. Jest on teraz przesunięty dalej do przodu, dzięki czemu nie uciska na okolice gardła. Jednocześnie w dalszym ciągu gwarantuje utrzymanie się kasku na głowie w razie wypadku.

Grafika Eclipse Anthracite

Nowy system wentylacji

Wentylacja modelu C5 nie ma sobie równych w świecie kasków szczękowych. Optymalna termoregulacja głowy maksymalizuje komfort i bezpieczeństwo motocyklisty. Z tego powodu C5 skonstruowany jest tak, aby podwójny wlot wentylacji na szczęce wraz z nowym tylnym spoilerem, pod którym umieszczono wylot powietrza, oraz odsłoniętymi kanałami wentylacyjnymi w EPS ściśle ze sobą współpracowały.Dodatkowy wlot powietrza na szczęce wyposażono w wymienny, łatwy w praniu filtr, ułatwiający oddychanie w ekstremalnych warunkach. Wygodne przyciski pozwalają na łatwą obsługę wlotów. Dodatkowym smaczkiem jest funkcja pamięci pozycji wizjera, zastosowana po raz pierwszy w daszku modelu E1. Dzięki niej pozycja, w której pozostawiony będzie wizjer, zostanie zachowana po otwarciu i ponownym zamknięciu szczęki. Nowy, łatwiejszy w obsłudze mechanizm zamykania szczęki w celu redukcji wagi został wzmocniony włóknem szklanym.

Zawsze w kontakcie

Całkowicie nowy jest fabryczny system komunikacji SC2, oparty na najnowocześniejszych komponentach firmy Sena. Zachowano koncepcję ukrycia wszystkich elementów systemu wewnątrz skorupy, co nie tylko jest wygodne i estetyczne, ale też – poprzez brak wystającej zewnętrznej centralki – zapobiega zakłóceniom aerodynamiki i powstawaniu szumu, a w razie wypadku energia rozpraszana jest dokładnie w taki sposób, w jaki zaprojektowali to inżynierowie. 

Najnowszy system SC2 pracuje w technologii łączności Mesh 2.0 (tzw. siatki), która w przeciwieństwie do wcześniejszych generacji Bluetooth charakteryzuje się znacznie większym zasięgiem i stabilnością, pozwalając łączyć się z nawet 24 użytkownikami w jednej grupie. W systemie Mesh 2.0 każdy z nich pełni bowiem rolę przekaźnika i wzmacniacza sygnału. Dzięki temu kolumna rozmawiających ze sobą motocyklistów może mieć niemal dwa kilometry długości! Jednocześnie zachowano możliwość połączenia przez Bluetooth z użytkownikami urządzeń starszej generacji oraz innych producentów.

Cały system jest bajecznie prosty w montażu, konfiguracji i użytkowaniu. Słuchawki HD oraz trzy anteny: dla radia FM, Bluetooth Intercom i Mesh Intercom są już preinstalowane w kasku Schuberth C5. Wystarczy wpiąć mikrofon HD, zdjąć zaślepki na boku i z tyłu kasku, a w ich miejsce wpiąć pilota oraz centralkę. To wszystko, jesteś gotowy do drogi i długich rozmów! 

Wyznacznik stylu

 

Schuberth C5 charakteryzuje się nowoczesnym i agresywnym, ale jednocześnie wciąż eleganckim designem. Jego twórcom udało się idealnie połączyć sferę wizualną z rozwiązaniami poprawiającymi aerodynamikę i właściwości akustyczne. Kask dostępny jest w siedmiu rozmiarach (XS-XXL plus wymienne wyściółki Individual) oraz licznych opcjach malowania. Znajdziemy wśród nich sześć jednolitych kolorów (błyszczące – czarny, biały, srebrny, szary, żółty fluo, matowy – czarny) i dwa warianty grafiki w ośmiu różnych kombinacjach barw. 

Grafika Master Blue

Sugerowane ceny detaliczne kasku Schuberth C5 to 2849 zł (malowanie jednolite) lub 3299 zł (grafiki). Przewidywana cena systemu komunikacji SC2 dla jednego kasku to 1599 zł. Więcej informacji znajdziecie na stronie www.schuberth.com oraz u autoryzowanych dealerów marki, do których właśnie dotarły pierwsze egzemplarze modelu C5. 

 

KOMENTARZE