fbpx

Gdy myślimy o systemach audio w motocyklach, przychodzą nam do głowy ciężkie, turystyczne maszyny. Tymczasem nam wpadł w ręce motocykl, który łamie ten stereotyp – Romet Division.

Grający jednoślad

Romet Division 125


REKLAMA

Romet jest wyposażony w odtwarzacz mp3 i zestaw stereo. Jeśli obserwujecie naszą stronę internetową, to pewnie mieliście okazję zobaczyć wideo zarejestrowane przy okazji pierwszego kontaktu z tą maszyną.

Źródło dźwięku

Romet Division 125

Sam system audio nie zajmuje dużo miejsca. Panel z przyciskami i portami USB oraz dla kart SD umieszczono na baku, a głośniki ładnie schowano w osłony zbiornika paliwa. Ktoś pewnie stwierdzi, że to tylko zbędny bajer, ale oczami wyobraźni już widzę, na ilu ogniskach Division zostanie gwiazdą wieczoru! Lecz nie samą muzyką człowiek żyje. Nikt przecież nie kupuje motocykla, żeby obsadzić go w roli sprzętu hi-fi!

Muzykant w korku

Romet Division 125

Motocykl testowałem na zakorkowanych ulicach Warszawy. Tam muzykalny Romet nie ma sobie równych. Jest bardzo wąski i lekki, co sprawia, że lawirując między autami, czujemy się jak byśmy jechali na rowerze. Poruszanie się po mieście ułatwia także wyjątkowo elastyczny silnik. Zapomniałeś zredukować lub po prostu Ci się nie chciało? Siedź spokojnie i odkręć manetkę, silnik weźmie to na swoje barki. Poczujesz się trochę jak na skuterze.

Jeżdząca orkiestra

Romet Division 125

Osiągi są typowe dla stodwudziestekpiątek. Do sprawnego poruszania się po mieście wystarczy, ale nie polecamy dłuższych wypraw za rogatki. Prędkość maksymalna wynosi 90 km/h. W sprzyjających warunkach (z górki i z wiatrem) udało mi się osiągnąć 110 km/h! Ponieważ Division ma wąskie opony, nie polecamy jednak jazdy z dużą prędkością. Motocykl robi się wtedy nerwowy.

Na plus możemy zaliczyć także komfort. Zawieszenie jest zestrojone dosyć miękko, zwłaszcza przednie. To sprawia, że szybkie pokonywanie zakrętów nie jest specjalnością tej maszyny. Jednak dzięki takiemu ustawieniu wszelkie nierówności, dziury czy tory nie dadzą nam się specjalnie we znaki.

W duecie z Rometem

Romet Division 125

Motocykl zdecydowanie polecam osobom o wzroście poniżej 180 cm. Sam mam 183 cm i czułem się trochę za duży na ten motocykl. Musiałem niestety dosyć mocno podkurczać nogi, co szybko stawało się męczące. A ponieważ mam naturę optymisty, tłumaczyłem sobie, że widocznie jestem mało rozciągnięty i powinienem nad tym popracować… Zawsze coś.

Division 125 to idealna propozycja dla osób, które dopiero zamierzają zacząć przygodę z motocyklami. Zaręczam, że każdy, kto na niego wsiądzie, po pięciu minutach będzie czuł się pewnie.

Dane techniczne Romet Division 125

Romet Division 125

SILNIK

Typ: czterosuwowy, chłodzony powietrzem

Układ: jednocylindrowy

Rozrząd: SOHC, 2 zawory na cylinder

Pojemność skokowa: 124 ccm

Moc maksymalna: 8,5 kW (11,5 KM) przy 9000 obr./min

Moment obrotowy: 9,5 Nm

Zasilanie: gaźnik

Smarowanie: mokra miska olejowa

PRZENIESIENIE NAPĘDU

Silnik: sprzęgło i koła zębate

Sprzęgło: wielotarczowe, mokre

Skrzynia biegów: manualna, pięciobiegowa

Napęd tylnego koła: łańcuch

PODWOZIE

Rama: stalowa, rurowa, zamknięta

Zawieszenie przednie: teleskopowe

Zawieszenie tylne: centralny amortyzator, stalowy wahacz

Hamulec przedni: tarczowy

Hamulec tylny: tarczowy

Opony przód i tył: 100/80-17 i 130/70-17

WYMIARY I MASA

Długość: 2040 mm

Szerokość: 780 mm

Wysokość: 1100 mm

Rozstaw osi: 1380 mm

Masa pojazdu gotowego do jazdy z pełnym bakiem: 134 kg

KOMENTARZE

REKLAMA