Pirelli nie zwalnia tempa i regularnie pracuje nad nowymi produktami. Tym razem przygotowuje kolejną nowość – już na początku 2023 roku do sprzedaży trafi czwarta generacja opon Pirelli DIABLO Supercorsa, zarówno w ulicznej wersji SP Racing, jak i w opcji SC!

W porównaniu do swojego poprzednika, Diablo Supercorsa V4 (V4 oznacza czwartą generację) jest produktem całkowicie odnowionym pod względem wzoru bieżnika, mieszanek, struktur i profili. Zarówno w wersji wyścigowej, jak i w wersji repliki wyścigowej, jest oponą homologowaną do użytku drogowego. Od zawsze była ona symbolem wyjątkowych osiągów i iście sportowego charakteru – i to nie ulegnie zmianie.

Diablo Supercorsa to opona, która powstała dzięki doświadczeniu Pirelli w serii World Superbike. Choć trudno w to uwierzyć, włoski producent opon jest jedynym dostawcą ogumienia w WSBK już od 18 lat. Tymczasem już rok po rozpoczęciu tej współpracy, w 2005, na rynek trafiła opona Diablo Supercorsa. Ten „slick” przeznaczony był jednak wyłącznie do użytku na torze, a projektowano go z myślą o jak najlepszych osiągach. Dwa lata później Pirelli zaprezentowało oponę wyścigową Diablo Supercorsa SC, po której w 2008 roku powstał model SP (Sport Production).

Przez lata mieszanka SC stała się ulubionym wyborem zawodników ścigających się na torach całego świata, nie tylko w klasach Supersport i Superstock. Szybko zyskała grono fanów także w krajowych mistrzostwach i po dziś dzień jest modelem wybieranym w zawodach, w których używa się opon z bieżnikiem.

Stworzenie opony Diablo Supercorsa stało się punktem zwrotnym nie tylko dla profesjonalistów – wersja SP okazała się też rewolucją w świecie gum drogowych. Stworzono bowiem nowy segment opon hipersportowych, projektowanych z myślą o najbardziej prestiżowych i najmocniejszych motocyklach, także tych widywanych w World Superbike. Z biegiem czasu Diablo Supercorsa SP stała się referencyjną oponą dla wszystkich posiadaczy motocykli o wysokich osiągach, którzy niezwykle cenią sobie najwyższy poziom przyczepności i wydajności podczas jazdy po drogach.

To właśnie z modelu Diablo Supercorsa narodziło się motto Pirelli: „Sprzedajemy to, czym się ścigamy, ścigamy się tym, co sprzedajemy”. Te same opony, które są używane przez profesjonalistów, są też sprzedawane wszystkim chętnym motocyklistom. Do tej pory Diablo Supercorsa SP pozostaje najlepszym przykładem spośród opon Pirelli, jak technologię z toru można przenieść na drogę. Łączy ona bowiem wiele technologii użytych w konstrukcji wersji SC.

Ale w przeciwieństwie do wersji SC, która wykorzystuje mieszanki wyścigowe, w modelu SP zastosowano rozwiązanie z podwójną mieszanką – wyścigową na krawędziach i drogową w pasie środkowym. Wszystko po to, by spełnić przepisy dotyczące opon drogowych, a także zapewnić gumom odpowiedni przebieg. Wersja SC, dostępna jest w różnych mieszankach w celu dopasowania do różnych warunków asfaltowych i temperatur. Pozostaje ona głównym wyborem wśród zawodników profesjonalnych, półprofesjonalnych lub po prostu wśród entuzjastów jazdy po torze, którzy potrzebują opony z bieżnikiem zapewniającej maksymalne osiągi.

Wprowadzając na rynek model Diablo Supercorsa V4, Pirelli kończy proces odnawiania czwartej generacji gamy sportowej Diablo, rozpoczętej jeszcze 2021 roku.

KOMENTARZE