fbpx
A password will be e-mailed to you.

26 stycznia 2021 roku Triumph pokazał światu zupełnie nowy model Speed Triple 1200 RS. Producent zapewnia, że to rewolucja pod względem mocy, wydajności, prowadzenia i technologii, dzięki której na rynku pojawi się idealny motocykl klasy naked. Czym zaskoczy nas najmocniejszy Speed Triple w historii?

Nagi kulturysta

Nowy Triumph Speed Triple 1200 RS ma jeszcze bardziej muskularną sylwetkę. Przedni błotnik z włókna węglowego, nakładka na siedzenie pasażera (które można zdemontować) i kompaktowy tył z nowym tylnym reflektorem nadają mu agresywnego charakteru. W oczy rzucają się również 17-calowe, aluminiowe obręcze V-Spoke i nowe wersje kolorystyczne: Sapphire Black i Matt Silver Ice. 

Więcej znaczy lepiej

Nowy, zaprojektowany od podstaw trzycylindrowy silnik modelu Speed Triple 1200 RS powstał na bazie doświadczeń zdobytych podczas tworzenia jednostek wyścigowych na potrzeby klasy Moto2. Serce Triumpha generuje moc maksymalną 180 KM przy 10 750 obr./min, czyli o 30 KM więcej niż w poprzednim modelu. Silnik dysponuje również wyższymi obrotami maksymalnymi (o 650 obr./min więcej, do 11 150 obr./min) i maksymalnym momentem obrotowym 125 Nm przy 9000 obr./min (o 9 Nm więcej w porównaniu do poprzedniego modelu). Oprócz zwiększenia osiągów, podczas projektowania nowej jednostki konstruktorom zależało również na zmniejszeniu masy. Efektem jest redukcja na poziomie 7 kilogramów.

Zmiany zaszły również w sprzęgle i skrzyni biegów, która zyskała bardziej kompaktową budowę. Nowe, lżejsze sprzęgło z systemem Slip & Assist wykorzystuje lepsze elementy cierne, co pozwoliło na zmniejszenie liczby tarcz. Speed Triple 1200 RS otrzymał również nowy układ zapłonowy ze świecami Twin Tip i układ chłodzenia o mniejszej objętości, który zintegrowano z wymiennikiem ciepła obiegu oleju.

Przygotowany na tor wyścigowy

Podwozie Triumpha Speed Triple 1200 RS zostało zaprojektowane na nowo od podstaw. Ulepszona rama z odlewanego aluminium cechuje się lepszym rozłożeniem ciężaru, jednak przede wszystkim pozwoliła na znaczną redukcję masy. Speed Triple 1200 RS “na mokro” waży 198 kilogramów, czyli aż 10 kilogramów mniej od swojego poprzednika.

Jak wynika z informacji producenta, możemy spodziewać się nowej, bardziej aktywnej pozycji za kierownicą. Wszystko za sprawą szerszej kierowcy (o 13 mm), inaczej umieszczonych podnóżków i nowej kanapy o bardziej wyprofilowanej konstrukcji. Siedzisko zostało umieszczone na wysokości 830 mm.

Advertisement

Triumph zapewnia, że nowy Speed Triple 1200 RS już w specyfikacji wyjściowej będzie umożliwiał szybką jazdę po torze. Mają to umożliwić w pełni regulowane zawieszenie Öhlins (z przodu upside-down NIX30, z tyłu monoshock TTX36) i hamulce Brembo z zaciskami Stylema. Na pokładzie Triple’a nie zabrakło regulowanej dźwigni hamulca Brembo MCS.

Triumph Speed Triple 1200 RS został fabrycznie wyposażony w opony Metzeler Racetec RR, które mają idealnie sprawdzić się zarówno na torze, jak i na drogach publicznych. Dla miłośników naprawdę szybkiej jazdy producent rekomenduje opony Pirelli Diablo Supercorsa SC2, które zostały zatwierdzone jako fabryczna opcja na tor.

Elektronika nowego Speed Tripla 1200 RS

  • Wyświetlacz TFT o przekątnej 5 cali z całkowicie nowym interfejsem. Producent zapewnia, że poprawiono przejrzystość i dostęp do informacji, a użyte materiały zmniejszają odbicie światła, poprawiając tym samym czytelność danych. Dla miłośników torowej jazdy na pokładzie zainstalowano Lap Timer.
  • Montowany w standardzie system My Triumph Connectivity System pozwoli na obsługę kamer GoPro, odbieranie połączeń i zarządzanie odtwarzaczem muzyki. Kierowca otrzyma również dostęp do nawigacji “zakręt po zakręcie”, obsługiwanej przez darmową aplikację My Triumph.
  • Ulepszony quickshifter Triumph Shift Assist umożliwia zmianę biegów (w górę i w dół) bez użycia sprzęgła i przy otwartej przepustnicy. Dzięki nowemu czujnikowi, quickshifter samodzielnie wybierze optymalne przełożenie.
  • Ulepszony system Cornering ABS to kolejna nowość w modelu Speed Triple 1200 RS. Moduł ABS Continental MIB-EVO współpracuje ze zintegrowaną, 6-osiową jednostką pomiaru inercji (IMU) i bardziej precyzyjnym systemem ABS. Monitorowanie na bieżąco kątów nachylenia i odchylenia ma zapewnić optymalną siłę hamowania w każdej sytuacji. System posiada dwa tryby: Road i Track.

  • Kontrola trakcji Optimised Cornering Traction Control połączona z platformą IMU ma zagwarantować optymalny współczynnik i kontrolę momentu obrotowego, poprawiając tym samym przyspieszenie i prowadzenie. Kierowca otrzyma do dyspozycji 4 tryby (Rain, Road, Sport i Track), a także będzie mógł w każdej chwili wyłączyć kontrolę trakcji.
  • Ulepszony system kontroli unoszenia przedniego koła, połączony z platformą IMU, według producenta zapewni jeszcze większe bezpieczeństwo na drodze.
  • 5 trybów jazdy do wyboru (Rain, Road, Sport, Track i Rider), zmieniających charakterystykę przepustnicy ride-by-wire, systemu kontroli trakcji i ABS.
  • W pełni LED-owe oświetlenie ze światłami do jazdy dziennej (DRL) i automatycznie wyłączające się kierunkowskazy.
  • Nowy system bezkluczykowy, który pozwala na zdalną obsługę zapłonu, blokady kierowcy i korka wlewu paliwa.
  • W pełni regulowany tempomat.

Dostępność w salonach i cena

Nowy Speed Triple 1200 RS pojawi się w salonach już pod koniec lutego 2021 roku. Cena nowego nakeda nie została jeszcze podana, ma zostać ujawniona w drugiej połowie lutego.

Triumph Speed Triple 1200 RS 2021 – dane techniczne

Triumph Speed Triple 1200 RS 2021
Silnik Chłodzony cieczą, 12-zaworowy, DOHC, z 3 cylindrami w układzie rzędowym
Pojemność 1160 cm³
Średnica 90,0 mm
Suw 60,8 mm
Stopień sprężenia 13.2:1
Maksymalna moc 180 KM (132,4 kW) przy 10 750 obr./min
Maksymalny moment obrotowy 125 Nm przy 9 000 obr./min
Układ zasilania Wielopunktowy, sekwencyjny, sterowany elektronicznie
Układ wydechowy Układ wydechowy w systemie 3 w 1 z podwieszanym głównym tłumikiem i dodatkowym bocznym ze stali nierdzewnej
Układ napędowy Łańcuch X-ring
Sprzęgło Mokre, wielotarczowe, z systemem Slip & Assist
Skrzynia biegów 6-stopniowa
Rama Aluminiowa rama typu twin spar, przymocowana śrubami do aluminiowej podramy
Wahacz Jednostronny ze stopu aluminium
Przednie koło Odlewane z aluminium, 17 ⨯ 3,50 in
Tylne koło Odlewane z aluminium, 17 ⨯ 6,00 in
Przednia opona Metzeler Racetec RR K3 120/70 ZR17
Tylna opona Metzeler Racetec RR K3 190/55 ZR17
Przednie zawieszenie Öhlins 43 mm NIX30 upside-down z regulowanym napięciem wstępnym, tłumieniem kompresji i odbicia, ze 120 mm skokiem.
Tylne zawieszenie Öhlins TTX36 twin tube monoshock z regulowanym napięciem wstępnym, tłumieniem kompresji i odbicia, ze 120 mm skokiem.
Przedni hamulec Podwójne 320 mm pływające tarcze hamulcowe. Szczęki hamulcowe Brembo Stylema monobloc, OC-ABS, radialny cylinder główny z osobnym zbiorniczkiem, regulowana rozpiętość i przełożenie
Tylni hamulec Pojedyncza 220 mm tarcza. 2-tłoczkowe szczęki hamulcowe Brembo, OC-ABS. Tylny cylinder główny z oddzielnym zbiorniczkiem
Ekran 5" wyświetlacz TFT
Długość 2090 mm
Szerokość (Lusterka) 792 mm
Wysokość bez lusterek 1089 mm
Wysokość siedzenia 830 mm
Rozstaw osi 1445 mm
Kąt pochylenia główki ramy 23,9°
Wyprzedzenie 104,7 mm
Waga z płynami 198 kg
Pojemność zbiornika paliwa 15,5 litrów
Zużycie paliwa 5,6 l/100 km
Emisja CO2 130 g/km
Norma EURO 5
Interwał serwisowy 16 000 km / 12 miesięcy

     

KOMENTARZE