fbpx

Modele Yamaha XV950 i XV950R to początek nowej gamy motocykli tej firmy Sport Heritage. Te dwa mocne bobbery są zainspirowane przeszłością, lecz stworzone z myślą o przyszłości. Łączą najnowszą technologię z ugruntowanym wizerunkiem.

Nowe Yamahy XV950 i XV950R to motocykle typu bobber o indywidualnym, surowym wyglądzie. Model XV950 to zdaniem producenta doskonały start w świat modyfikacji, podczas gdy XV950R ma dodatkowy element sportowy, uzyskany dzięki dwóm amortyzatorom ”piggy back„, osłonie siedziska z tworzywa przypominającego koźlą skórę i stylowej grafice na zbiorniku paliwa.


REKLAMA

Modele XV950 wykorzystują sprawdzony silnik popularnej maszyny XVS950A, który został poddany dalszym modyfikacjom.

Chłodzony powietrzem silnik V-twin wytwarza moment obrotowy 80 Nm przy 3000 obr/min, a wszystko to dzięki konstrukcji SOHC z czterema zaworami na cylinder i kompaktowej komorze spalania, które doskonale sprawdzają się zarówno w miejskim ruchu, jak i podczas jazdy poza granicami miasta. Cylindry silnika V-twin o pojemności 942 cm3 są powleczone kompozytem ceramicznym, a same tłoki są wykonane z kutego aluminium, co zapewnia optymalną niezawodność i dobre osiągi. Aby ułatwić jazdę w ruchu miejskim, do klamki sprzęgła dołączono gumowy tłumik drgań, który zmniejsza opór sprzęgła przy częstej zmianie biegów.

W celu uzyskania kompaktowej stylistyki modeli XV950, Yamaha całkowicie przeprojektowała układ dolotowy silnika i filtr powietrza. Oferujący wyjątkową wydajność i podkreślający prosty wygląd motocykla, nowy, kompaktowy filtr powietrza został umiejscowiony po prawej stronie silnika.

System wytrysku paliwa zyskał specyficzne ustawienia, aby dostarczać natychmiastowe przyspieszenie i dynamiczne właściwości jezdne, jak również doskonałą oszczędność paliwa. Nowe mapy 3D dla czasu zapłonu i wtrysku paliwa zostały opracowane w celu zwiększenia już i tak świetnego przyspieszenia silnika V-twin w zakresie niskich i średnich prędkości, optymalizując jego osiągi podczas jazdy miejskiej.

Nowa konstrukcja układu wydechowego w modelach XV950 została dostosowana do nowych map paliwa oraz opracowana w taki sposób, aby jeszcze bardziej wspomóc przyspieszenie w średnim zakresie prędkości. Układ rury wydechowej 2-w-1 po prawej stronie silnika podkreśla kompaktowy charakter motocykla i tworzy zwartą jednostkę o krótkim tłumiku. Użycie waty szklanej w tłumiku nie tylko umożliwia spełnienie wszystkich norm hałasu i emisji spalin, ale też przyczynia się do czystego, mocnego odgłosu wydechu.

Modele XV950 są zbudowane na stalowej ramie o konstrukcji podwójnej kołyski. Skonstruowana jako kompletna jednostka bez ramy pomocniczej mieści w sobie silnik V-twin, który został zamontowany ”na sztywno„.

Krótki, 1570 mm, rozstaw osi ma zapewniać lekką i zwinną jazdę oraz pełną manewrowość w warunkach miejskich, oraz bardzo dobrą trakcję podczas jazdy po autostradzie. Widelec 41 mm dopełnia tradycyjny wygląd dwóch amortyzatorów, które zostały tak ustawione, aby zapewniać płynne i miękkie napięcie wstępne oraz zwiększone tłumienie przy większych prędkościach. Amortyzator modelu XV950R funkcjonuje jeszcze lepiej dzięki dołączeniu regulatorów tłumienia dobicia ”piggy back„.

W celu zachowania wyglądu bobbera, modele XV950 zostały wyposażone w nowo zaprojektowane, 12-ramienne, odlewane koła, z oponami w rozmiarze 100/90-19 z przodu i 150/80-16 z tyłu.

Pływające tarcze hamulcowe, o średnicy 298 mm każda, posiadają konstrukcję falistą, która poprawia kontrolę hamowania i redukuje odgłos pracy hamulców, zapewniając większą odporność na odkształcenia termiczne tarczy. XV950 jest dostępny z opcjonalnym systemem ABS, a XV950R ma ten system w standardzie.

Nowa konstrukcja pasa napędowego, który ma tylko 21 mm szerokości i jest najwęższym pasem napędowym spośród wszystkich występujących w motocyklach Yamaha, zawiera wzmocnienia z włókna węglowego, zwiększające wytrzymałość i sztywność oraz redukujące hałas.

Kanapa ma 690 mm wysokości, co sprawia, że Yamahy XV950 są odpowiednie dla każdego kierowcy.

Yamaha oferuje też oryginalne akcesoria, dla tych wszystkich, którzy chcą, by ich motocykl wyglądał oryginalnie i niepowtarzalnie.

Ceny: Yamaha XV950 – 36 400 zł, XV950R – 39 200 zł.

KOMENTARZE


REKLAMA