fbpx

Motocyklem po mieście Jeśli mieszkasz w dużym mieście przemieszczanie się na motocyklu jest znacznie lepszym pomysłem niż jazda samochodem. Po pierwsze nie musisz się martwic gdzie zaparkujesz po drugie z reguły parkujesz bezpłatnie po trzecie wszędzie dotrzesz dużo szybciej- nie musisz stać przecież w korkach. Kolejna zaleta to oszczędność paliwa, motocykl w korku mimo nierównej […]

Motocyklem po mieście

motocykl

Jeśli mieszkasz w dużym mieście przemieszczanie się na motocyklu jest znacznie lepszym pomysłem niż jazda samochodem. Po pierwsze nie musisz się martwic gdzie zaparkujesz po drugie z reguły parkujesz bezpłatnie po trzecie wszędzie dotrzesz dużo szybciej- nie musisz stać przecież w korkach. Kolejna zaleta to oszczędność paliwa, motocykl w korku mimo nierównej jazdy i ciągłej manipulacji czy to gazem czy to sprzęgłem zdecydowanie jest bardziej oszczędną wersją niż samochód.

Zalet jazdy motocyklem po dużych metropoliach jest tak dużo jak samochodów w korku, które z pewnością mijasz każdego dnia, dlatego wymienianie ich mija się z celem, z całą pewnością zna je również każdy, kto zdecydował się na ten środek transportu.

Należy jednak pamiętać, że nie każdy motocykl idealnie będzie nadawał się do miasta. Jeden może być zbyt duży, inny za szybki z kolei następny za wolny. Ważne jest również to by zastanowić się, w jakich celach zakupujemy dany motocykl i co zrobić, aby móc je skumulować w jednej maszynie. Zazdrościmy tym, których stać na kilka modeli: motocykl do miasta, motocykl w podróż, motocykl, który ma wyglądać czy motocykl do off-roadu my jednak postaramy się znaleźć takie modele, które w jakiś sposób sprostają waszym wszystkim wymaganiom.

Suzuki TU250X- dla początkującego

Suzuki TU250X- dla początkującego

To najlepszy motocykl dla początkujących, którzy chcą wykorzystać go do jazdy po mieście. Idealny do manewrowania między wąskimi uliczkami. Stosunkowo mały z swoimi 19 KM nie będzie przerażał, ale pozwoli swobodnie wymijać pozostałych użytkowników ruchu drogowego. Utrzymany w stylistyce retro idealnie uzupełni krajobraz miasta.

Ducati Hyperstrada- w turystycznym stylu

Ducati Hyperstrada

Ducati Hzperstrada to dobry wybór dla tych, którzy chcą połączyć jazdę po mieście z turystyką. W prawdzie motocykl bardziej przypomina supermoto z możliwością przewożenia pasażera czy dużych kufrów niż typowego turystyka, ale mimo wszystko w długich podróżach z pewnością sobie poradzi. Jest to model poniżej 220 kg, więc i w miejskiej dżungli łatwy do opanowania. Nie jest to jednak dobry wybór dla początkującego motocyklisty. Dobre zawieszenie spokojnie pokona uliczne niespodzianki typu brak studzienek, dziury czy koleiny.

Honda MSX 125- mały, ale wariat

Honda MSX 125-

Jeśli zamiast skutera do poruszania się po mieście wolisz motocykl to ten model jest idealna alternatywą. Mały, wydajny oraz stosunkowo lekki w zasadzie można by stwierdzić, że jest to skuter w motocyklowej ramie i z manualna skrzynią biegów. Perfekcyjny do poruszania się między tunelami samochodów. I co najważniejszy dostępny dla motocyklistów z kat. B. Ten model sprawia, że jazda po mieście może nabrać innego wymiaru a i poza tym pozwoli nam rozwinąć stosunkowo duże prędkości ( jak na jego gabaryty) i pozostawić użytkowników puszek na światłach.

 

Yamaha YZF-R3 ? sportowy charakter

Yamaha YZF-R3

Yamaha YZF-R3 to najlepszy wybór pośród motocykli sportowych. Sprawdzi się w mieście nie tracąc przy tym na swoich sportowych aspiracjach. 42 konie mechaniczne wystarcza by móc poszaleć poza miastem zwłaszcza dla początkującego motocyklisty. Wygodna prosta pozycja pozwoli Ci swobodnie obserwować ruch uliczny a stosunkowo dobre zawieszenie poradzi sobie z dziurami czy innymi nieporządnymi przeszkodami.

Ducati Scrambler Sixty2- retro designe

Ducati Scrambler Sixty2

To motocykl, który idealnie wpasuje się w styl miasta nie tylko ze względu na swój wygląd utrzymany w retro stylu, ale również dzięki małej wadzę, prowadzenie  w korku przemieszczając się z małą prędkością nie będzie stanowiło większego problemu. Należy jednak zaznaczyć, że ten model może dziwić. Nie da się ukryć, że odstaje on swoich braci. Ducati głownie kojarzy się z mocą, sportem itd…, czego o tym modelu powiedzieć nie można. Z cala pewnością jest równie piękny jak inne modele z motocyklowej stajni ducati, ale tym razem producent postawił na wygląd, zatem jeśli chcesz dziwić innych motocyklistów i wyróżniać się z tłumu to dobry wybór.

Yamaha SR 400- idealny do pracy

Yamaha SR 400

SR 400 mały, lekki z nisko osadzonym środkiem ciężkości to ideał do jazdy po mieście i manewrowania w ulicznych korkach. Dobre hamulce pozwalają na szybką reakcję w nieprzewidzianych sytuacjach z kolei miękkie sprzęgło, które w mieście używane jest praktycznie non-stop uchroni cię od bólów dłoni. O rozwijaniu większych prędkości po za miastem raczej zapomnij to model, który powinien raczej zostać w mieście. Kolejna rzecz, która w zasadzie jest najważniejszą to niskie spalanie nawet w nierównej jeździe w korkach ulicznych.

Harley-Davidson Street 750- klasyczny i stylowy

Harley-Davidson Street 750- klasyczny i stylowy

Coś dla miłośników cruiserów. Ponadczasowy model harleya davidsona z silnikiem 750 jest lekki, zwinny i w porównaniu z innymi braćmi harleyowej rodziny stworzony jest do miejskiej jazdy. W przypadku tej maszyny warto zwrócić uwagę na jego doskonałą stabilność spowodowana nisko osadzonym środkiem ciężkości, masą  czy niewielkim promienie skrętu. Te czynniki zdecydowanie wpływają na jego stabilność gdy chcemy przepychać się między samochodami czy zmieniać gwałtownie pas. Idealnie sprawdzi się również podczas parkowania.

KTM Duke 690- moda na KTM-a

KTM Duke 690- moda na KTM-a

Nie ma, co ukrywać, że ten model to niezłe dzieło sztuki, które świetnie poradzi sobie w aglomeracji miejskiej. Jego waga zminimalizowana do zaledwie 148,5 kg-ów sprawia, że tą maszyna możemy robić wszystko. Duża moc w jednocylindrowej jednostce szybko rozwija swoje możliwości. Co więcej KTMy w tym sezonie królują na ulicach, dlatego też ze względu na panująca modę tak często wybierany jest na towarzysza w drodze do pracy.

KOMENTARZE