Generalnie nawet łagodna jesień, przedłużająca sezon, nie powstrzymała spadków na rynku jednośladów w Polsce. Niemal we wszystkich kategoriach końcówka roku, podobnie jak miniony szczyt sezonu, wypada słabiej niż w ub. roku. W październiku zarejestrowano 4958 nowych i używanych jednośladów – mniej o 10,3% niż w październiku 2012. W ciągu dziesięciu miesięcy w Polsce zarejestrowano po […]

Generalnie nawet łagodna jesień, przedłużająca sezon, nie powstrzymała spadków na rynku jednośladów w Polsce. Niemal we wszystkich kategoriach końcówka roku, podobnie jak miniony szczyt sezonu, wypada słabiej niż w ub. roku. W październiku zarejestrowano 4958 nowych i używanych jednośladów – mniej o 10,3% niż w październiku 2012. W ciągu dziesięciu miesięcy w Polsce zarejestrowano po raz pierwszy 103 944 jednoślady wszystkich kategorii, zarówno nowych jak używanych, czyli 12,1% mniej niż w tym samym okresie poprzedniego roku. Jeśli wziąć pod uwagę tylko jednoślady nowe, spadek będzie większy – o 17,3%. Używanych zarejestrowano o 5,6% mniej.


REKLAMA

Motocykli od stycznia do końca października 2013 roku zarejestrowano ponad 43,5 tys., czyli o 1,6% więcej, niż w tym samym czasie przed rokiem. W tej liczbie nowe stanowiły tylko 16,1% (7004 szt.). Było ich o 5% mniej niż po dziesięciu miesiącach 2012 r. Używanych motocykli zarejestrowano w tym czasie ponad pięć razy więcej, tj. 36 499 (wzrost o 3%).

Wśród nowych najchętniej wybierano motocykle Romet Motors (1097 szt.) i Hondy (757 szt.). Jednak obie firmy zanotowały spadki sprzedaży przekraczające 19% w stosunku do wyników z 2012 r. Tylko zajmujące trzecie miejsce BMW sprzedało w ciągu dziesięciu miesięcy 2013 roku o ponad 40% więcej motocykli (706 szt.), niż rok wcześniej. Do tego sukcesu przyczyniły się zapewne zmiany preferencji kupujących: najczęściej wybierano maszyny z największymi silnikami, ponad 750 ccm (2415 szt., czyli blisko jedną trzecią więcej, niż w 2012 r.). Zepchnęły one na drugą pozycję segment maszyn z silnikami do 125 ccm. Ten fakt, jak też wzrost udziału motocykli w rynku jednośladów świadczy o spadku zainteresowania wśród klientów z chudszymi portfelami.

Jeśli chodzi o skutery i motorowery, od początku roku zarejestrowano ich 60 441 szt. (w porównaniu z poprzednim rokiem spadek o jedną piątą).

KOMENTARZE


REKLAMA