fbpx

Firma TRW nie ustaje w rozwijaniu oferty swoich produktów. Do obszernego katalogu części i akcesoriów dołączyły właśnie trzy ciekawe pozycje: wyścigowo-drogowe klocki hamulcowe TRQ, klocki drogowe PC z zupełnie nowej mieszanki oraz akcesoryjne stalowe kierownice, dostępne teraz do znacznie szerszej gamy motocykli.

Klocki hamulcowe TRW Track Racing Quality (TRQ) – technologia wyścigowa z homologacją drogową

Nie każdy miłośnik wyścigów ma do dyspozycji samochód dostawczy, którym może przetransportować swój  motocykl na tor. W rzeczywistości większość kierowców motocykli sportowych i supermoto na treningi wyścigowe oraz „track days” jedzie po drogach publicznych. Aby umożliwić uniknięcie konieczności zmiany klocków w motocyklu na czas podróży, TRW zadbało o zapewnienie nowym klockom wyścigowym TRQ homologacji do użytkowania na drogach publicznych. Oznacza to, że praktycznie od razu po dojeździe na tor wyścigowy można brać udział w zawodach.

Nowoczesne motocykle sportowe i supermoto charakteryzują się zarówno wysoką mocą silnika jak i doskonałymi właściwościami trakcyjnymi, które jeszcze kilka lat temu spokojnie umożliwiłyby wzięcie udziału w wyścigach na mistrzostwach świata. Jednak w przypadku hamulców zawsze istniała przepaść pomiędzy technologią seryjną a wyścigową – bez względu na jakość klocków hamulcowych po kilku szybkich okrążeniach zaobserwować można ich spadek siły hamowania  i oznaki przyśpieszonego zużycia. Często pojawia się również potrzeba skrócenia drogi hamowania w celu poprawienia osiągów. Wynika to z faktu, że typowe, seryjne klocki hamulcowe przystosowane są do wykorzystania drogowego.

Rozwiązaniem jest nowa mieszanka cierna oferowana przez TRW. Mieszankę TRQ opracowano z myślą o torach wyścigowych, ale dzięki doskonałej dozowalności może również być stosowana na drogach publicznych. TRQ znacznie przewyższa mieszankę drogową SRT (Sinter Road & Track), która jest nadal dostępna. TRQ to skrót od Track Racing Quality (jakość odpowiednia do wyścigów na torach), co odzwierciedla najwyższą jakość wyścigową założoną przez inżynierów. Dzięki wysokiemu, stabilnemu współczynnikowi tarcia i natychmiastowemu reagowaniu, spiekane klocki hamulcowe zapewniają wyjątkowe osiągi na torze.

Innowacyjny proces spiekania czyni produkt niezwykle odpornym, a także sprawia, że zużycie klocków i tarcz jest dużo niższe niż zazwyczaj dla tej kategorii. Pozwala to chronić zarówno budżet kierowcy, jak i środowisko. System NRS, w który stalowe płytki tylne wyposażone są w dziesiątki profilowanych haczyków, sprawia, że płytka tylna i materiał cierny są ze sobą trwale połączone. Rozmiar, ustawienie i rozmieszczenie haczyków na płytce tylnej jest precyzyjnie zaprojektowane. Podczas produkcji spiekany materiał zostaje w nich trwale zakotwiczony bez użycia klejów lub innych materiałów mocujących.

Klocki TRQ marki TRW są dostępne dla ponad 700 modeli motocykli – można je nabyć u dystrybutorów marki.

Nowe klocki hamulcowe TRW PC – wydajność i komfort

Jeśli chodzi o hamowanie, w przypadku motocykli ciężko połączyć wysoką wydajność sportowych podzespołów z komfortem korzystania z homologowanych podzespołów do użytku drogowego. TRW, lider rynku układów hamulcowych, rozwiązuje ten problem z linią klocków hamulcowych PC – Performance Comfort.

Motocykliści posiadający starsze motocykle oraz duże choppery często narzekają, że w standardowo montowanych klockach hamulcowych o organicznej mieszance brakuje im jakości i precyzji hamowania. Na krętej drodze i przy mocniejszym użytkowaniu, klocki hamulcowe z organicznym materiałem ściernym szybko dochodzą do granicy swoich możliwości. Przerzucenie się na sinterowe (metaliczne) klocki hamulcowe może poprawić wydajność układu, ale kosztem komfortu.Z tego powodu TRW podniosło poziom karbonu w zupełnie nowej mieszance zastosowanej w klockach hamulcowych Performance Comfort. Zapewniając wysoką, stałą wydajność hamowania oraz niski poziom wytwarzanego ciepła, klocki hamulcowe z mieszanką PC oferują precyzję i komfort nawet w wymagających warunkach. Mimo to nadal pozostają ciche i nie generują wibracji. Podczas hamowania wytwarza się także mało pyłu hamulcowego, co pozwala ograniczyć wpływ na środowisku oraz utrzymać pojazd w czystości.

Mieszanka klocków hamulcowych PC będzie współgrać ze wszystkimi popularnymi, stalowymi tarczami hamulcowymi. Autorski system mocowania materiału ciernego do płytki o nazwie NRS, pozwala utrzymać równe zużycie na całej powierzchni klocków i dba o bezpieczeństwo motocyklisty.

Klocki hamulcowe PC sprawdzą się w każdym typie motocykli drogowych: od klasyków, przez customy, choppery, cruisery i starsze motocykle sportowe.

Kierownice stalowe TRW – poszerzona oferta dla motocykli dzięki nowej krajowej homologacji

Wymiana standardowej kierownicy na taką, która jest dostosowana do wymagań motocyklisty, może znacznie poprawić pozycję siedzącą i zachowanie kierowcy podczas jazdy. Poza tym dostosowanie pojazdu do osobistych preferencji zwiększa przyjemność z jazdy motocyklem. Dzięki zmianom w wytycznych krajowej homologacji, właściciele trzystu różnych modeli motocykli znanych producentów, takich jak Ducati, Harley Davidson, Kawasaki czy Suzuki będą mogli cieszyć się zaletami kierownic TRW.

Krajowa homologacja typu pojazdu to szeroko stosowany, międzynarodowy termin odnoszący się do jakości produktu. W kontekście rynku części zamiennych takie oznaczenie wskazuje, że część pochodząca z rynku części zamiennych spełnia te same normy co część oryginalna (OE) i stanowi dowód jakości dla użytkownika końcowego. Jeśli chodzi o motocykle, termin ten wywodzi się z niemieckiego dokumentu pt. „Allgemeine Betriebserlaubnis” (ABE), który potwierdza zgodność danej części z określonym modelem. W Niemczech przyznawaniem certyfikatu zajmuje się Federalny Urząd Transportu Samochodowego, a w innych krajach – jego odpowiednik. Ostatnie zmiany w ABE dopuszczają montaż spełniających rygorystyczne wymagania części z rynku aftermarketowego w wielu modelach motocykli.

Motocykle wyposaża się zazwyczaj w kierownice ogólnego przeznaczenia. Oznacza to, że nie są optymalnie dopasowane do preferencji każdego motocyklisty. Kwestii takich jak rozmiar ciała, proporcje pomiędzy długością nóg i ramion, preferowana pozycja siedząca, różne style jazdy oraz wiele innych, indywidualnych cech nie da się pogodzić za pomocą uniwersalnej kierownicy. 

Szeroki wybór typów i wysokości kierownic marki TRW pozwala na indywidualne dopasowanie kierownicy do preferencji motocyklisty, a także zwiększenie komfortu i polepszenie wrażeń z jazdy motocyklem. W zależności od potrzeb i wybranego modelu, możemy przyjąć bardziej wyprostowaną pozycję i odciążyć plecy albo uzyskać zupełnie odwrotny efekt – przesunąć górną część ciała motocyklisty do przodu i dociążyć przednie koło. 

Stalowe kierownice marki TRW wykonano z wysokiej jakości specjalnego stopu stali, który gwarantuje optymalne bezpieczeństwo i najlepsze właściwości jezdne. Potrójna powłoka powierzchniowa zapewnia długotrwałą ochronę przed korozją i piękny wygląd, co pozwala na odświeżenie i indywidualizację pojazdu pod kątem kolorystyki.

Oferta kierownic TRW obejmuje również zaciski o różnych średnicach i kształtach dla różnych obszarów zastosowań, kolorów i powierzchni (gładkie, piaskowane). W przypadku niektórych producentów istnieje możliwość zamówienia specjalnych dodatków. Na przykład dla modeli Harley-Davidson TRW oferuje wersje z wycięciami i otworami na kable.

Więcej informacji o produktach TRW znajdziecie na stronie www.intermotors.pl

 

KOMENTARZE