Czy olej w lagach się zużywa? Dlaczego większość motocyklistów wymienia go dopiero, kiedy zacznie wyciekać przez uszczelniacz? To dziwne zjawisko, przecież nikt (no prawie nikt) nie ma wątpliwości, że wymiana oleju w silniku ma wpływ na jego działanie. A przecież w zawieszeniu też panuje spore ciśnienie, mogą pojawić się wysokie temperatury oraz tarcie.

W wyniku starzenia się samego oleju oraz wyżej wymienionych czynników, olej w lagach traci swoje właściwości i zawieszenie w naszym motocyklu zaczyna pracować odczuwalnie gorzej. A teraz dodajcie do tego uszkodzony uszczelniacz i wyciek oleju…

Tak, mamy już „przepracowany” olej w którym pływają efekty jego pracy, do tego dochodzą nie tylko ubytek jego ilości i ciśnienia ale przede wszystkim w tym dosyć wrażliwym układzie pojawiają się zanieczyszczenia, które mogą się dostać przez uszkodzony uszczelniacz. 

Jazda szybko zmieni swoje oblicze. Warto dodać jeszcze że cieknące lagi „lubią” zalać zaciski hamulcowe, a „klocki w oleju” to nie jest najbardziej pożądana potrawa w motocyklowym menu 🙂 

Warto raz na dwa lata albo zgodnie z interwałem w serwisówce zajrzeć do tego tematu. Właściwe prowadzenie pojazdu jest wręcz bezpośrednio zależne od sprawności tego układu. Zastanówcie się, czy to nie jest „ten” moment… kolejki w serwisach już się piętrzą 🙂

 

KOMENTARZE