fbpx
A password will be e-mailed to you.

Słowo Leoncino w języku włoskim oznacza lwiątko, ale nie tylko. Jest to bowiem również jeden z symboli sukcesu w nowej erze marki Benelli. Do grona bardzo udanych i świetnie sprzedających się modeli Leoncino 500 i 500 Trail dołączyły właśnie ich większe wcielenia – Leoncino 800 i 800 Trail. Większa pojemność, więcej mocy, ale ten sam niepowtarzalny styl i przyjemność z jazdy!

Obecne na rynku od kilku dobrych lat pięćsetki marki Benelli ugruntowały jej stabilną pozycję. Cztery modele napędzane dwucylindrowymi silnikami spełniającymi wymogi mocowe na prawo jazdy kat. A2 – TRK 502, TRK 502X, Leoncino i Leoncino Trail – stały się bestsellerami w wielu krajach Europy, w tym na wymagającym rodzimym rynku włoskim.Przyszedł w końcu czas na segment nieco cięższych i mocniejszych maszyn, a pierwszym jego przedstawicielem został naked 752S, napędzany nową jednostką. Rzędowy, chłodzony cieczą twin ma 754 ccm pojemności i 76,8 KM mocy – idealnie, by zachowując ekonomię użytkowania, zapewnić emocje i świetną zabawę. Teraz silnik ten trafił do dwóch kolejnych motocykli Benelli, będących nowymi, większymi wcieleniami popularnego modelu Leoncino.

Benelli Leoncino 800

Jak określić ten motocykl? Najtrafniej chyba jako szosowego neoklasyka, łączącego nowoczesną technikę z linią bliską tradycyjnym nakedom, ale wciąż pełną współczesnych smaczków. Jego wizerunek tworzą m.in. ładnie wyeksponowana, kratownicowa rama stalowa, masywna bryła 15-litrowego zbiornika paliwa i potężny widelec upside-down o średnicy rur nośnych 50 mm. Do tego przednia lampa o klasycznym kształcie, ale w technologii LED, nowoczesny, kolorowy wyświetlacz TFT, efektowna kanapa z przeszyciami i oczywiście słynny frezowany lew z Pesaro na przednim błotniku.Charakterystycznymi cechami tej wersji Benelli Leoncino 800 są 17-calowe, odlewane z aluminium koła, oraz nisko poprowadzony wydech. Za zatrzymanie pojazdu odpowiadają dwie półpływające tarcze o średnicy 320 mm z przodu, z radialnymi, czterotłoczkowymi zaciskami. Z tyłu mamy tarczę o średnicy 260 mm i zacisk dwutłoczkowy. Cały układ wyposażony jest oczywiście w system ABS. Wygodna kanapa Leoncino 800 umieszczona jest na przyjaznej wysokości 805 mm, a cały motocykl w stanie gotowym do jazdy waży 222 kg. 

Model ten to idealny wybór, jeśli szukasz pozytywnych wrażeń na asfalcie, zarówno w codziennych dojazdach, jak w nocnym włóczeniu się po mieście czy weekendowych wypadach. Oprócz konkretnych osiągów, świetnego prowadzenia i nowoczesnego wyposażenia oferuje coś więcej – unikalny styl, przeplatający klasykę ze współczesnością. 

Benelli Leoncino 800 Trail

Ten wariant dużego Leoncino to nowoczesny scrambler, którym możesz szaleć nie tylko na asfalcie, ale też efektownie zamiatać tyłem na drogach szutrowych. Wersja Trail zachowuje ten sam klasyczno-nowoczesny styl, ale dokłada do niego kilka elementów ze świata offroadu. Różnice widać przede wszystkim w podwoziu. Benelli Leoncino 800 Trail toczy się na szprychowych kołach, z których przednie ma większą średnicę – 19 cali. Założono na nie opony typu dual sport, z wyraźnym kostkowym wzorem bieżnika. Zwiększono również skok zawieszeń – z przodu wynosi on 148 mm (zamiast 130 mm), z tyłu 140 mm (zamiast 130 mm). Na skutek tych zmian również kanapa powędrowała wyżej, na wysokość 834 mm, a także zwiększył się prześwit – ze 162 do 191 mm. W oczy rzucają się również inne elementy stylistyki. Na potrzeby wersji Trail stworzono unikalny, wysoko poprowadzony wydech, przykryty panelem z numerem startowym. To wyraźny hołd dla dawnych maszyn rajdowych. Nad przednią lampą znajdziemy z kolei bardziej obszerną miniowiewkę, przykrywającą panel wskaźników. 

Dopasowane do potrzeb

Dwa warianty Benelli Leoncino 800 to jednak nie wszystko. Z myślą o posiadaczach prawa jazdy kat. A2 przygotowano również wersje z silnikami o mocy zmniejszonej do 35 kW. Można je oczywiście odblokować do pełnej mocy po zdobyciu odpowiednich uprawnień. Na najbardziej wymagających klientów czekają z kolei wersje premium Leoncino 800 i 800 Trail, wyposażone w doskonałe zawieszenie marki Marzocchi oraz hamulce Brembo, czyli komponenty absolutnie topowych światowych producentów. 

Więcej informacji o tych motocyklach oraz ofertę cenową znajdziecie u dealerów marki Benelli oraz na stronie https://poland.benelli.com

 

KOMENTARZE