fbpx

Co prawda wrzesień to miesiąc końca wakacji i lata, ale na pewno nie końca sezonu. Dlatego nie zwalniamy tempa i przed wami kolejny gorący numer, który mamy nadzieję pochłoniecie z przyjemnością w domu na kanapie lub przy ognisku podczas weekendowych wycieczek motocyklowych, do czego gorąco zachęcamy. Nie przedłużając, sprawdźcie co dla was przygotowaliśmy.

Premiera Beta RR 2020

Włosi świetnie znają się nie tylko na modzie i gotowaniu. Tworzenie motocykli, również terenowych, to ich kolejna specjalność. Udowadnia to Beta, która z sezonu na sezon rozdaje karty w EnduroGP, ale także coraz częściej na amatorskich zawodach. Na nadchodzący sezon, przygotowała jednak prawdziwą bombę i oddaje w nasze ręce zupełnie nowe motocykle. Jako pierwsza redakcja w Polsce mieliśmy okazję objeździć włoskie enduraki. To zadanie zleciliśmy oczywiście naszemu najbardziej markowemu redaktorowi – Eliaszowi Dawidsonowi, który wrócił z Toskanii pełen zachwytu i z wieloma przemyśleniami na temat nowej gamy Bety.

Konfrontacja Honda CB500X vs Benelli TRK 502X

Miejskie walory małolitrażowych pojemności zachwalamy właściwie od zawsze. Teraz przyszedł czas solidnie przetestować turystyczne motocykle klasy A2. Tego jednak nie mogliśmy zrobić tocząc się po mieście. Dlatego Tobiasz z Tomkiem wzięli po pięć stówek w kieszeń i wybrali się na nieco dłuższą, kilkudniową wycieczkę po Polsce, żeby udzielić odpowiedzi na pytanie czy poza wyglądem, te dwie popularne pięćsetki spełniają wszystkie kryteria pełnokrwistych, uniwersalnych turystyków.

Premiera Honda Super Cub

Samochodziarze mają Garbusa, motocykliści mają Hondę Super Cub nieprzerwanie produkowaną od 1958 roku! Przez 61 lat Sprzedała się w ponad 100 milionach egzemplarzy niemalże na całym świecie i to nie koniec historii. Super Cub doczekał się nowej odmiany, ale tym razem zrywającej z wizerunkiem taniego sprzętu dla mas, na rzecz szeroko pojętego lifestyle’u. O tym czy powtórzy sukces poprzedniczki, dowiemy się dopiero po jakimś czasie. Na razie wiemy tylko, że trudno nie zakochać się w tym sprzęcie, o czym z pewnością przekona was Monika w swoim artykule.

Wielki test 125

Po raz kolejny na placu Automobilklubu Polski zebraliśmy hurtową ilość 125-tek (tym razem 40), zaprosiliśmy wielu testerów – zarówno początkujących motocyklistów, jak i wyjadaczy, i zabraliśmy się za ocenianie. Na stronach wrześniowego numeru możecie przeczytać nasze założenia i najważniejsze wnioski po teście, natomiast na naszej stronie www możecie sprawdzić szczegółowe wyniki z naszego wielkiego testu 125-tek.

Zabytkowe Kawasaki KZ 750

Jak stare nie byłyby Japońskie motocykle, rzadko kiedy określa się je zabytkami. Zamiast tego funkcjonuje termin „youngtimer”. Skąd bierze się taki stan rzeczy? Nad tym zagadnieniem poniekąd pochyla się Lech przy okazji opisywania Kawasaki KZ 750L3 z 1983 roku i jego poprzedników, a więc z gatunku UJM klasy średniej. Po lekturze artykułu z pewnością spojrzycie na ten temat w zupełnie inny sposób, ciekawi nas jednak jakie będą wasze wnioski.

Relacja z Verva Street Racing 2019

Co to była za impreza! Upalny weekend nad samym Bałtykiem i to w motoryzacyjnym klimacie. Kto był ten wie, że w tym roku Verva Street Racing wysoko postawiła poprzeczkę. Ten kto nie był może żałować, ale na osłodę zapraszamy was w podróż po terenie imprezy. Postaraliśmy się żebyście czytając naszą relację przenieśli się na gdyńskie bulwary. Co prawda nie jesteśmy w stanie przenieść na papier ryku silnika i zapachu spalonej gumy i paliwa, ale gdy odpalicie naszą relacje na YT, to będziecie już mieli niemalże komplet!

Customowe BMW RnineT by DNA Filters

Obecnie wiele małych elementów motocykli produkowanych jest przy użyciu technologii CNC. Firma DNA Filters z Grecji poszła jednak o krok dalej i zbudowała motocykl, który w większości został wycięty właśnie na maszynach CNC – łącznie z ramą i nadwoziem. Co ciekawe, DNA na co dzień nie zajmuje się budową motocykli customowych, tylko produkcją filtrów powietrza. Custom opisywany przez Smoka to po prostu reklama firmy, wykonana specjalnie na targi motoryzacyjne!

Używane Moto Guzzi California

Jeden z najbardziej charakterystycznych cruiserów na rynku. Od 1971 do 2013 roku napędzany tą samą jednostką, zyskał uznanie na całym świecie nie tylko przez oryginalną stylistykę, ale także za trwałość, komfort, właściwości jezdne i zdolności turystyczne. Standardowo już, Tomek przybliża sylwetkę tego motocykla wraz z jego historią, wadami oraz zaletami. Całość oczywiście okraszona jest obszerną opinią użytkownika

Osobowość Dani Ribalta

Dani Ribalta to jeden z najlepszych trenerów na świecie, a do tego selekcjoner w Red Bull Rookies Cup oraz British Talent Cup. Spod jego skrzydeł wychodzą najbardziej obiecujący zawodnicy młodego pokolenia, a on sam jest rozchwytywanym partnerem treningowym wielu zawodników MotoGP. Na łamach naszego pisma opowiada o selekcji, treningach oraz o tym jak zachować zdrowy rozsądek w drodze do mistrzostwa. Zdecydowanie lektura obowiązkowa dla wszystkich adeptów motorsportu i ich rodziców.

Wszystko o tarczach hamulcowych

Skąd się wzięła ich popularność? Jakie trudności sprawiały pierwsze hamulce tarczowe? Jakie są rodzaje tarcz? Czym się różnią? Choć tarcze hamulcowe to pozornie banalnie proste elementy, to związanych jest z nimi kilka ciekawostek. O wszystkim przeczytacie oczywiście w dziale „jak to działa”.

_________________________________________________________________

To tylko część tego co znajdziecie w aktualnym, wrześniowym wydaniu Świata Motocykli. Nie będziemy zdradzali wam wszystkiego, zachowajmy choć mały element zaskoczenia! Mamy nadzieję, że lektura zapewni wam wiele miłych chwil i zachęci do korzystania z ciepłych wrześniowych dni. Tymczasem, do zobaczenia na drogach!

Numer 9/2019 znajdziecie w dobrych salonach prasowych, kioskach i na stacjach benzynowych w całej Polsce.

Jeśli jednak nie w smak jest Ci latanie po sklepach, to prenumeratę naszego magazynu zakupisz na stronie sklep.swiatmotocykli.pl

KOMENTARZE