fbpx

Seat, związany z koncernem Volkswagena hiszpański producent aut, wkracza na rynek elektrycznych jednośladów, by zaproponować „miejską mobilność”. Nie przeszkadza nam, że w coraz bardziej zatłoczonych aglomeracjach producenci „puszek” szukają rozwiązań zakorzenionych w świecie jednośladów.

Firma zaprezentowała właśnie, podczas 9. Smart City Expo World Congress (19-21 listopada), odbywającego się w Barcelonie, dwa elektryczne jednoślady – e-Kickscooter i e-Scooter (pierwszy tego typu pojazd w 70-letniej historii firmy). Mają one uzupełnić możliwości aut przez nią produkowanych jako wygodne, ekologiczne rozwiązania przeznaczone na miejskie dojazdy na krótszych dystansach. Skuter ma się pojawić na rynku w przyszłym roku, a i prototyp elektrohulajnogi ma uzupełnić ofertę firmy w zakresie „mobilności”, gdy ruszy system ich wypożyczeń. Za całość działań ma być odpowiedzialny specjalnie wydzielony biznes hiszpańskiej marki – SEAT Urban Mobility, który zintegruje też usługi świadczone przez platformę carsharingową Respiro (działa głównie w Madrycie).

Seat stał się w grupie Volkswagena „centrum kompetencji” jeśli chodzi o mikromobilność, zatem będzie rozwijać i przygotowywać podobne, jednośladowe „wynalazki” (i pewnie nie tylko je) na potrzeby także innych marek grupy.

Seatowy e-Scooter powstał i będzie wytwarzany przy współpracy z mieszczącą się w Barcelonie firmą Silence. Pojazd jest napędzany silnikiem o mocy 7 kW (9,5 KM), osiągającym chwilową, maksymalną moc 11 kW (14,8 KM). Lecz nie moc jest najważniejsza, bowiem wrażenie robi moment obrotowy – 240 Nm, dostępny niemal od startu. Do 50 km/h rozpędza się w 3,8 s, a maksymalnie do 100 km/h. Deklarowany zasięg na jednym ładowaniu (zapewne nie wtedy, gdyby chcieć wyciskać z niego wszystkie soki) – 115 km. Baterię można wyjmować i ładować w domu. Gdyby zestawić e-Scooter Seata z elektrycznym Super Soco, którego test znajdziecie w grudniowym wydaniu ŚM (ukaże się w kioskach 3 grudnia), to miałby nad nim tę przewagę, że w schowku mieści dwa kaski.

Z kolei elektrohulajnoga e-Kickscooter to już druga generacja takiego jeździdełka. Prototyp ma baterię o pojemności powiększonej do 551 Wh i zasięg do 65 km. Pierwszej generacji (Seat EXS) od 2018 roku sprzedano już ponad 10 tys. sztuk.

Skuter Elektryczny Seat

Zdjęcie 8 z 8

KOMENTARZE