fbpx

Sześć rund i trzy tory, w tym dwa zagraniczne. Organizator Speed Day Trophy ogłasza kalendarz wyścigów i zapewnia, że ściganie będzie budżetowe i na najwyższym poziomie. Wszystko dla szerzenia idei motorsportu i podwyższania umiejętności przez współzawodnictwo. Zapowiada się imponująco!

Kalendarz Speed Day Trophy 2024:

  • 29.04.2024 –  Speed Day School, runda nie jest wliczana do klasyfikacji sezonu, możliwość zdania licencji B
  • 14.06.2024, Tor Poznań, runda 1
  • 12.07.2024, Tor Poznań, runda 2
  • 27.07.2024, Tor Slovakiaring, runda 3
  • 20.08.2024, Tor Poznań, runda 4
  • 9.09.2024, Tor Poznań, runda 5
  • 28.09.2024, Tor Brno, runda 6 

 Wyścig za 50 zł lub dwa dni jazdy na zagranicznym torze za 300 euro? Brzmi nierealnie, a jednak! Takie możliwości zapewnia uczestnikom treningów Speed Day organizator wydarzenia. Zostaliśmy już przyzwyczajeni do tego, że Speed Day Trophy odbywa się na domowym obiekcie Speed Day, teraz wydarzenie wychodzi dalej. To odpowiedź na zapotrzebowanie wśród motocyklowych zawodników. Dużą mobilizacją stał się oczywiście kalendarz WMMP, z którego finalnie wypadła runda w Czechach.

„Postanowiliśmy dać szansę startu osobom, które będą chciały zakończyć sezon w Brnie, organizując Speed Day Trophy razem z mistrzostwami Słowacji” – podkreśla Jacek Molik, organizator treningów Speed Day. „Rundy zagraniczne nie odbędą w tym samym formacie co w Polsce, ale tam także zapewnimy wsparcie zespołu Speed Day w poznaniu nitki toru, odbiorów administracyjnych i technicznych i generalnej pomocy podczas zawodów, które będą przedstawiać dobry poziom sportowy”.  

Możliwość, nie konieczność

Zagraniczne rundy nie są obligatoryjne, do klasyfikacji sezonu będą liczone cztery najlepsze dla zawodnika rundy. „Do Brna i na Slovakiaring wcale nie trzeba pojechać, by zwyciężyć w swojej klasie Speed Day Trophy” – mówi Jacek Molik, szef Speed Day. „Ale ja będę do tego namawiał!  Start w większej grupie osób, start na innym obiekcie, rywalizacja z obcymi zawodnikami – zdecydowanie poprawia warsztat zawodnika, który po takich doświadczeniach jest co najmniej „o klasę” lepszy niż dotychczas. Zawsze start w zawodach na innym torze “otwiera oczy” na troszkę inną technikę jazdy, na inne wykorzystanie motocykla i podnosi poziom zawodnika. Pojawiają się zawodnicy którzy lepiej znają obcy dla nas tor i oni „uczą” nas jak „inaczej” wykorzystać nasz potencjał. Filozofią Speed Day zawsze było „odciągnięcie ludzi od wyścigów na ulicach” i realizowaliśmy to na torze Poznań. Dziś przyszedł czas na kolejny krok, który będziemy realizować sukcesywnie w następnych latach”.

Koszt uczestnictwa w rundach  Speed Day Trophy dla uczestników treningów nie uległ zmianie i jest czysto kurtuazyjny (50 zł). Koszt imprezy SDT na torach Slovakiaring i Brno będzie oscylował w okolicach 300-350 euro. Ostateczne zasady i precyzyjne szczegóły zostanę podane po przekazaniu ich przez słowacką federacje.

Terminy treningów Speed Day znajdziecie pod adresem: https://speed-day.pl/events

KOMENTARZE