fbpx

Jazda na pitach to bardzo dobry poligon doświadczalny. Nikogo nie trzeba chyba przekonywać, że szlifowanie umiejętności na tych małych motorkach to doskonała zabawa i świetna szkoła.

 Ucząc się, często dochodzimy do naszego limitu, a jak dodamy do tego trochę rywalizacji to gleba jest gwarantowana. Dlatego dobrymi „królikami” doświadczalnymi dla motocyklowego stroju są wariaci, którzy często się przewracają. Czyli Ci, którzy dużo się uczą. Jeśli ta nauka nie kończy się na izbie przyjęć, to znaczy, że warunki były bezpieczne i prędkości nie przekraczały granicznych wartości dla wytrzymałości ludzkiego organizmu.

Na takim właśnie poligonie Mariusz dociera swój kombinezon. Tak, jest to Shima STR na pozór relatywnie tani produkt. Okazuje się, że bardzo dobrze sprawdza się podczas takiej zabawy. I tu warto dodać, że najnowsza odsłona tego kombiaka na 2020 spełnia wymogi najbardziej wymagającej normy AAA!

Dopasowanie = bezpieczeństwo

Owszem, kluczowe jest dopasowanie. Nawet najdroższy i najbardziej wypasiony kombiak, który nie będzie dobrze dopasowany nie będzie chronił swojego nosiciela tak jak tańszy, lepiej spasowany odpowiednik. Wynika to z przemieszczenia się ochraniaczy czy nawet samego kombinezonu względem człowieka w jego wnętrzu.

Jeśli wasze ciało nie jest w idealnych proporcjach producenta – szukajcie modeli dwuczęściowych, w których możecie kupić niezależnie spodnie i kurtkę. Dzięki temu rozwiązaniu dobierzecie sobie właściwy rozmiar każdego z elementów oddzielnie i wszystko spięte razem da wam lepszy poziom bezpieczeństwa.

Naprawy zlecaj tylko profesjonalistom!

Co do uszkodzeń. Czasem podczas szlifu ściera się tylko lico z powierzchni skóry. Wtedy nie należy się zbytnio przejmować naprawą chyba ze nasze doznania estetyczne cierpią na tyle, że uzasadniają dodatkowe wydatki. Jeśli w kombinezonie są dziury, lub uszkodzone szwy to sprawa jest na tyle poważna, że siły działające na materiał były już na tyle duże, że musiały zrobić robotę w ochronie waszego ciała. Wtedy należy podjąć decyzję o ewentualnym naprawianiu lub utylizacji.

Naprawa powinna być wykonana w specjalistycznym zakładzie, posiadającym wiedzie z zakresu bezpiecznych szwów i właściwych nici. Warto wymieniać panele, które są uszkodzone w całości lub nawet wraz z sąsiadującymi. One również mogły być narażone na duże siły i szwy mogły ulec uszkodzeniu.

Dobry kombiak to podstawa dla tych, którzy lubią szaleństwa na pitach, torach czy zdarza im się szybko „latać” po asfalcie. Jak na razie nie wynaleziono nic lepszego więc pozostaje nam tylko dbanie o własną skórę zakładając cudzą.


Motosapiens.pl

KOMENTARZE