Powodów do radości jest co najmniej kilka. Po pierwsze, cieszy każda nowa marka, która pojawia się na naszym rynku i wzbogaca go. Po drugie, Royal Enfield jest firmą znaną, cenioną i – zaryzykujmy – w pewnych kręgach kultową. Po trzecie, trafią do nas modele z naprawdę nowoczesnej i konkurencyjnej linii. Po czwarte wreszcie, dystrybutorem tych maszyn została firma uznana i poważna, co daje dobre widoki dla klientów i użytkowników.
Na skróty:
Na początek garść suchych informacji. Od marca 2021 dystrybucją motocykli Royal Enfield w Polsce będzie się zajmowała katowicka firma Arrow sp. z o.o., jeden z największych i najbardziej znanych dealerów Harleya-Davidsona. Warunki sprzedaży nowych maszyn są bardzo kuszące – trzy lata fabrycznej gwarancji, trzy lata Road Assistance i dostawa motocykla na całym terenie kraju w cenie. W ofercie znajdą się również atrakcyjne pakiety ubezpieczeń (od 4,5% wartości maszyny) oraz pełna kolekcja oryginalnych ubrań i akcesoriów. Katalog dostępnych u nas modeli Royal Enfield będzie się składał z czterech pozycji – Interceptor 650, Continental GT 650, Himalayan 410 i Meteor 350, czyli motocykli zaprojektowanych i wdrożonych stosunkowo niedawno. Zabraknie niestety najmocniej kojarzonych z indyjską marką legendarnych maszyn z linii Bullet, domyślamy się, że jednym z powodów jest tu nowa norma Euro 5. Sprawdźmy, co o oferowanych modelach pisze sam dystrybutor:
Interceptor 650 – Inspirowany pierwowzorem z lat 60-tych, który cieszył się największą popularnością na zachodnim wybrzeżu Ameryki, idealnie wpisując się w swobodną i zabawną narrację tamtych czasów. Interceptor 650 Twin na nowo przedstawia skąpany w słońcu kalifornijski styl życia. Ten uniwersalny, nowoczesny klasyk jest esencją brytyjskiego roadstera z domieszką California Desert Racer łączącą ponadczasowy styl i współczesne osiągi.
Cena: 31 087 zł brutto.Continental GT 650 – Czerpiąc inspirację z kultury cafe racer lat 50. i 60., nowy Continental GT 650 Twin oddaje ducha klasycznego Continental GT 250. Ikona designu, idealne połączenie tradycji i nowoczesności, z wyrzeźbionym zbiornikiem, entuzjastyczną postawą i dynamiczną pozycją do jazdy – wszystkie cechy typowe dla tradycyjnego café racera. Jest idealny do pokonywania miejskiej dżungli lub prężenia muskułów na bulwarze. Cena: 31 939 zł brutto.Himalayan LS410 – Dziesięciolecia wypraw. Tysiące kilometrów przemierzania najtrudniejszego terenu. Lata życia i ewolucji dzięki maszynie, która reaguje na góry. W ten sposób stworzyliśmy Himalayan, nasz pierwszy motocykl o podwójnym zastosowaniu. Został tak zbudowany, aby był wytrzymały, wszechstronny i przystosowany do każdego rodzaju terenu. Sprawdzony w weekendowych przygodach jak i w samotnych wyprawach dookoła świata. Cena: 22 324 zł brutto.Meteor 350 – Meteor reprezentuje wieczną esencję jazdy i ducha rywalizacji. Dzięki klasycznym konturom i ponadczasowym liniom jest to poręczny, rasowy krążownik, gotowy do jazdy na trasie jak i sprostania wyzwaniom miejskich dojazdów do pracy. Cena: 19 970 zł brutto.
Nasza opinia
Nie ma co się łudzić, że motocykle Royal Enfield, nawet te zbudowane niedawno, w pełni dorównają technologicznie europejskiej i japońskiej konkurencji. Nie to jednak stanowi o ich sile. Jest nią przede wszystkim połączenie niepodrabialnego, analogowego klimatu i legendy marki z atrakcyjnymi cenami.
Które wydają się najciekawsze? Wszystkie! Interceptor i Continental to kapitalnie wystylizowane klasyki z pięknie wyglądającym, rzędowym twinem 650 w brytyjskim stylu. Moc 47 KM i cena niewiele ponad 30 tys. zł czynią z nich bardzo ciekawą propozycję w segmencie na prawo jazdy A2. Meteor to bardzo zgrabnie zaprojektowane połączenie niewielkiego cruisera z nakedem, idealne do codziennej walki w mieście. Z pewnością odnajdzie się w towarzystwie takich konkurentów, jak nowa Jawa 300 CL czy Benelli Imperiale 400. I będzie kosztował poniżej 20 tysięcy zł!Bardzo ciekawym, być może najciekawszym modelem wydaje się Himalayan 410. W segmencie retro adventure praktycznie nie ma konkurencji, przynajmniej w swojej pojemności i półce cenowej. Jego osiągi nie będą raczej powalające – niecałe 25 KM przy 199 kg masy własnej – ale z pewnością wystarczające do terenowej turystyki z naciskiem na zwiedzanie, a nie szaleństwa. Zaletami tej maszyny są świetna stylistyka z okrągłą przednią lampą i pięknym kokpitem, a także turystyczna szyba, gmole, płyta pod silnikiem i bagażnik w standardzie.
Royal Enfield – Gdzie obejrzeć, kogo pytać?
Firma Arrow mieści się w Katowicach przy al. Roździeńskiego 208B. Motocykle sprzedawane będą stacjonarnie oraz w systemie door-to-door, to samo dotyczy serwisu. Informacje o Royal Enfieldach z polskiej dystrybucji możecie śledzić na kanałach w mediach społecznościowych:
Facebook: Royal Enfield Poland
Instagram: Royal_Enfield_Poland
Nowemu przedstawicielowi indyjskiej marki życzymy sukcesów i cóż… nie możemy doczekać się testów tych maszyn!