fbpx

Podczas EICMA 2021 Yamaha co prawda nie zaprezentowała całkowicie nowego modelu Ténéré 700, ale za to pochwaliła się prototypem o nazwie Ténéré 700 Raid. Czy będzie to początek nowej wersji tej maszyny?

Jak czytamy w oficjalnej informacji prasowej, „wielu właścicieli włożyło mnóstwo wysiłku w personalizację swojej Ténéré 700. Ich wspólne historie zainspirowały nowe pokolenie do przekraczania własnych granic i odkrywania tego, co znajduje się za następnym horyzontem”.

Ten rosnący trend do modyfikacji zmotywował Yamahę do sprawdzenia, jak jeszcze bardziej ulepszyć Ténéré 700. Ostatecznie, po udanych testach na pustyni w Maroku, Yamaha gotował była zaprezentować prototyp Ténéré 700 Raid. Yamaha Tenere 700 Raid PrototypMaszynę zmodyfikowano w europejskim oddziale Yamahy, wykorzystując części GYTR (Genuine Yamaha Technology Racing). W projekcie wykorzystano także doświadczenia zawodników offroadowych: Alessandro Botturiego i Pola Tarrésa.

„Prototyp Ténéré 700 Raid już wkrótce będzie się ścigał przekraczając kolejne horyzonty i napisze nową historię, która z pewnością umocni legendę Ténéré w oczach nowego pokolenia motocyklistów Adventure” – czytamy w zapowiedzi Yamahy.Yamaha Tenere 700 Raid Prototyp

Dane techniczne Ténéré 700 Raid Prototype:

Silnik:

  • Tytanowy, wyścigowy, pełny układ wydechowy Akrapovič
  • Jednostka sterująca silnikiem ECU GYTR
  • Wysokowydajny airbox i filtr
  • zębatka tylna 48 zębów
  • Chłodnica o zwiększonej wydajności
  • Podwójny wentylator chłodnicy
  • Nowa osłona pompy wodnej
  • Nowa chłodnica oleju
  • Wytrzymałe sprzęgło Rekluse
  • Dwuczęściowa osłona sprzęgła
  • Nowa dźwignia sprzęgła

Zawieszenie

  • Przedni widelec o średnicy rury 48 mm i długim skoku – 270 mm
  • Półki zawieszenia wykonane w technologii CNC
  • Nowy tylny amortyzator o długim skoku – 260 mm
  • Nowy układ dźwigni tylnego zawieszenia

Hamulce

  • Pojedyncza tarcza przednia o wysokiej specyfikacji – średnicy 300 mm
  • klocki hamulcowe typu racing
  • Zmodernizowana przednia pompa hamulcowa
  • Nowa dźwignia hamulca przedniego
  • Tylna tarcza hamulcowa o zwiększonej średnicy – 267 mm
  • Nowy wspornik montażowy zacisku hamulcowego
  • Przednie i tylne przewody hamulcowe w stalowym oplocie

KOMENTARZE