fbpx

W piątkowych treningach MotoGP na torze Mandalika w Indonezji nie brakowało zaskakujących rozstrzygnięć – od pobitego o pół sekundy rekordu toru przez Aleixa Espargaro, przez upadki wielu zawodników, a na braku awansu do Q2 lidera mistrzostw Pecco Bagnaii skończywszy!

Po całej masie mniejszych i większych „trzęsień ziemi” przed startem Grand Prix Indonezji, w piątkowej pierwszej sesji treningowej po raz pierwszy od dawna udział wzięli wszyscy etatowi zawodnicy MotoGP. Taki stan rzeczy nie trwał jednak długo, bowiem już po FP1 (i upadku) z dalszą jazdą na torze Mandalika wycofał się Alex Marquez. Hiszpan złamał w Indiach trzy żebra, a potem opuścił też weekend w Japonii. 

Dopiero w piątkowy poranek na tor dotarł z kolei Marco Bezzecchi, który zaledwie kilka dni temu złamał prawy obojczyk i przeszedł operację. Włoch postanowił przylecieć do Indonezji i spróbować jeździć. Po tym, jak dostał zielone światło od lekarzy, już w pierwszej sesji zaliczył on potężny upadek, szczęśliwie nie nabawiając się nowych urazów. Po FP1 medycy ponownie sprawdzili stan zdrowia zawodnika Mooney VR46 Racing i pozwolili mu na dalsze starty.

Ostatecznie najszybszy w piątek był Aleix Espargaro, który zatrzymał stoper na wyniku 1’30.474, dzięki czemu o blisko sześć dziesiątych sekundy pobił dotychczasowy rekord toru Mandalika! Hiszpan w pierwszej części popołudniowej sesji zaliczył co prawda upadek, ale jak się okazało – nie przeszkodziło mu to w uzyskaniu najlepszego czasu. #41 ostatecznie o niecałe dwie dziesiąte wyprzedził swojego team-partnera z Aprilii Mavericka Viñalesa oraz… kontuzjowanego Marco Bezzecchiego.

Czwarty rezultat popołudniowej sesji, decydującej o awansie do Q2, padł łupem Brada Bindera, a czołową piątkę uzupełnił Jorge Martin. Po „drugiej stronie barykady” znalazł się tymczasem główny rywal Hiszpana w walce o tytuł – lider klasyfikacji generalnej Pecco Bagnaia. Po problemach ze znalezieniem odpowiednich ustawień, a potem uślizgu na pomiarowym okrążeniu – ostatecznie był dopiero szesnasty! W efekcie obrońcę tytułu czeka w sobotę walka już w pierwszej części „czasówki”.

Bezpośredni awans do Q2 wywalczyli jeszcze Marc Marquez, typowany na jego zastępcę w Repsol Hondzie w 2024 roku Miguel Oliveira, a także Jack MillerFabio di Giannantonio oraz zdobywca pole position do ubiegłorocznego GP Indonezji – Fabio Quartararo.

Śliska nawierzchnia toru Mandalika sprawiła, że w piątek nie brakowało upadków. Poza wspomnianymi wcześniej Bezzecchim i Alexem Marquezem, na poboczu lądowali też Brad BinderJack MillerAugusto Fernandez, czy Joan Mir. W mniejszych klasach błędów nie ustrzegli się z kolei liderzy mistrzostw – Pedro Acosta w Moto2 i Jaume Masia w Moto3. 

W sobotę nad ranem (naszego czasu) zawodników MotoGP czeka drugi trening wolny oraz kwalifikacje. Start Sprintu zaplanowano na godzinę 9:00 naszego czasu. 

Wyniki piątkowego treningu MotoGP przed GP Indonezji 2023:

(TOP10 awansuje bezpośrednio do Q2, reszta walczy w Q1)

  ZAWODNIK KRAJ TEAM CZAS/STRATA
1 Aleix Espargaro SPA Aprilia Racing (RS-GP23) 1’30.474s
2 Maverick Viñales SPA Aprilia Racing (RS-GP23) +0.154s
3 Marco Bezzecchi ITA Mooney VR46 Ducati (GP22) +0.170s
4 Brad Binder RSA Red Bull KTM (RC16) +0.288s
5 Jorge Martin SPA Pramac Ducati (GP23) +0.400s
6 Marc Marquez SPA Repsol Honda (RC213V) +0.632s
7 Miguel Oliveira POR RNF Aprilia (RS-GP22) +0.725s
8 Fabio Di Giannantonio ITA Gresini Ducati (GP22) +0.733s
9 Jack Miller AUS Red Bull KTM (RC16) +0.742s
10 Fabio Quartararo FRA Monster Yamaha (YZR-M1) +0.755s
11 Pol Espargaro SPA Tech3 GASGAS (RC16) +0.802s
12 Luca Marini ITA Mooney VR46 Ducati (GP22) +0.893s
13 Johann Zarco FRA Pramac Ducati (GP23) +0.983s
14 Raul Fernandez SPA RNF Aprilia (RS-GP22) +1.026s
15 Franco Morbidelli ITA Monster Yamaha (YZR-M1) +1.087s
16 Francesco Bagnaia ITA Ducati Lenovo (GP23) +1.161s
17 Takaaki Nakagami JPN LCR Honda (RC213V) +1.181s
18 Augusto Fernandez SPA Tech3 GASGAS (RC16)* +1.332s
19 Joan Mir SPA Repsol Honda (RC213V) +1.653s
20 Enea Bastianini ITA Ducati Lenovo (GP23) +1.734s
21 Alex Rins SPA LCR Honda (RC213V) +1.952s

Zdjęcie: Aprilia

KOMENTARZE