Dwa podstawowe, nierozwiązane do dziś problemy pojazdów elektrycznych to stosunkowo niewielki zasięg i długi czas ładowania baterii. Jednym ze sposobów poradzenia sobie z nimi są ustandaryzowane, wyjmowane akumulatory i sieć stacji ich szybkiej wymiany. Taką właśnie drogą idzie Honda, której akumulatory Mobile Power Pack (MPP) mogą być wykorzystywane nie tylko w jednośladach.
W tym roku na rynkach europejskich zadebiutuje EM1 e, nowy elektryczny skuter Hondy. Będzie to pojazd typowo miejski, nastawiony na funkcję, stworzony do sprawnego przemieszczania się do pracy czy na uczelnię. Niewielkie rozmiary, niska masa i płaska podłoga sprawią, że będzie niezwykle praktyczny. EM1 e to nie tylko początek wielkiej ofensywy Hondy w segmencie jednośladów elektrycznych (producent planuje wprowadzenie na rynek do 2025 roku co najmniej dziesięciu nowych modeli z tym napędem), ale też przykład długofalowego myślenia o źródłach energii. 






