fbpx

Pytając o duży, luksusowy motocykl klasy Adventure, zazwyczaj ciśnie się na usta jedna odpowiedź – Duży GS. Czy to oznacza, że nie ma innej alternatywy? Otóż są i zebraliśmy w tym artykule, naszym zdaniem najciekawsze z nich.

Duże BMW GS można lubić lub nie, ale nie można odmówić im, że te motocykle są dopracowane, godne zaufania i po prostu jedyne w swoim rodzaju. Jest to tak nietypowa konstrukcja, że po prostu nie da się jej podrobić. Mix autorskich rozwiązań w podwoziu, specyfika boksera i komfort tworzą tutaj dla wielu doskonały motocykl turystyczny. Zresztą najlepszym wyznacznikiem jest fakt, że niemal każdy producent tworząc flagowego, luksusowego ADV, jako głównego konkurenta traktuje właśnie flagowce z serii GS. No dobrze, tylko przecież nie każdy chce jeździć na GS i to jest zrozumiałe. Ewentualnie chce po prostu spróbować czegoś innego niż bawarski ADV. Jakie są zatem alternatywy w klasie dużych i luksusowych ADV? Oto nasze propozycje 5 wygodnych, dużych motocykli, które mogą przypaść Ci do gustu.

Triumph Tiger 1200

Największy Tiger to chyba najbardziej bezpośredni konkurent dla bawarskiej terenowej limuzyny. Komfort na podobnym poziomie, napęd wałem, podobne zdolności terenowe, ale ma też kilka przewag. Żwawszy i bardziej emocjonujący silnik daje lepsze osiągi, a co za tym idzie, Tiger 1200 może okazać się nieco bardziej rozrywkowym wyborem. 

Przeczytaj także:

Suzuki V-Strom 1050

Elektroniczny V-Strom 1050

Jeśli nie odczuwasz potrzeby prestiżu widocznego z kilometra, to V-Strom 1050 może być naprawdę dobrą alternatywą dla GS. Jest nieco lżejszy i mniejszy, ale po pierwsze bardzo komfortowy, silnik pracuje niesamowicie kulturalnie i elastycznie, a przy tym kompletnie się nie psuje. Terenowo nie jest tak uzdolniony jak BMW, ale na lekkie szutry wystarcza. Świetny motocykl jeśli zamiast ekstrawagancji chcesz porządnie jeżdżącego, przyjemnego i niezawodnego motocykla turystycznego.

Przeczytaj także:

Test V-Strom 1050

Honda Crosstourer 1200

Teoretycznie powinna tu wylądować również Honda Africa Twin Adventure Sports, ale to jednak troszkę inny, bardziej terenowy typ motocykla niż duży GS. naszym zdaniem to Crosstourer jest bardziej kompetentnym rywalem dla BMW. Duży silnik V4 gwarantuje świetne brzmienie, osiągi i niezawodność. Przy tym jest bardzo kulturalny, choć trochę bardziej grzeje w tyłek. Właściwości jezdne też nie zawodzą i po zakrętach ten motocykl tnie aż miło, a na autostradzie zostaje stabilny przy wysokich prędkościach. Jeśli szukasz ADV na szosę i delikatne szuterki, a jednocześnie chcesz mieć coś nietuzinkowego co nie jest wynalazkiem, to Crosstourer jest godny uwagi.

Przeczytaj także:

Test Honda Crosstourer 1200

Kawasaki Versys 1000

Stricte szosowy motocykl, który z ADV ma wspólnego tylko sylwetkę i lekko podniesione zawieszenie. Czterocylindrowa rzędówka ma mnóstwo pary i kultury pracy, co w dalekich wyjazdach nie tylko zwiększa tempo i frajdę, ale też gwarantuje wysoki komfort podróży. Zawieszenia również zestrojone są na modłę komfortową, ale nie jest to tapczan. W nowszych modelach (2020+) dostępne są też półaktywnie sterowane amortyzatory.

Przeczytaj także:

Yamaha Super Tenere 1200

Kiedyś między właścicielami Super Tenere 1200 a BMW R 1200 GS panował poważny spór odnośnie wyższości ich motocykli. Serio, nie było wzmianki o Tenerze, by nie pojawił się komentarz dot. GS i na odwrót. A to dlatego, że swego czasu Super Tenere 1200 była jednym z najbardziej luksusowych, bezawaryjnych i realnie terenowych motocykli na rynku. W sumie to nadal tak jest. Ten sprzęt do dzisiaj broni się swoimi właściwościami jezdnymi, jakością i  przyjemnością z jazdy. Jeśli szukasz sprzętu o sporej dzielności terenowej, to z zebranych tutaj modeli, ten wypada prawdopodobnie najlepiej. A przy tym jest bardzo komfortowy w terenowej turystyce.

KOMENTARZE