fbpx

Ducati Panigale V2 ma zamiar dumnie kontynuować tradycje sportowych Dukatów z widlastymi dwójkami. Jednak żeby to się udało, konstruktorzy nie mogli podejść do tematu po macoszemu. Simpson pojechał zatem na tor Jerez, by sprawdzić czy nowe „Baby Panigale” jest godnym dziedzicem!

Zawsze bawiło nas określenie „Baby Panigale” używane w stosunku do modeli Panigale 859 czy 959. No bo, jak można tak mówić, o motocyklu sportowym z niemalże litrowym silnikiem? Zgłębiając się bardziej w specyfikacje, okazywało się, że można. Przede wszystkim, były słabsze, gorzej wyposażone… generalnie były, co zrozumiałe, przynajmniej o jedną półkę niżej niż Panigale 1199 czy 1299.

Tym razem, Ducati chciało to zmienić. Przede wszystkim, nową nazwą i stylistyką, więc na pierwszy rzut oka wygląda dokładnie jak V4, a nie jego „tańsza wersja”. Po drugie, V2 dostało dokładnie taki sam pakiet elektroniki jak nowa V4, więc na pokładzie jest wheelie control, kontrola trakcji, kontrola uślizgów, cornering ABS i wiele, wiele innych gadżetów – oczywiście regulowanych. Brakuje jedynie półaktywnego zawieszenia, oraz oczywiście mocy i momentu w porównaniu do V4S. Nie myślcie jednak, że jest jej mało – 155 KM i 104 Nm to wyniki, które jeszcze niedawno były dostępne w salonowych Superbike’ach. Panigale V2 nie zamierza się jednak napinać na walkę o prym w klasie z innymi litrami – odpada z tej zabawy i chcę być po prostu Dukatem, który każdemu da frajdę z jazdy. Jak mu to wychodzi, przekonacie się z pierwszych wrażeń Simpsona!

DANE TECHNICZNE

Ducati Panigale V2

SILNIK

Typ: czterosuwowy, chłodzony cieczą, 

Układ: L-Twin, dwucylindrowy, rozrząd desmodromiczny 4V

Pojemność skokowa: 955 ccm

Średnica x skok tłoka: 100 x 60,8 mm

Stopień sprężania: 12,5:1

Moc maksymalna: 155 km przy 10 750 obr./min 

Moment obrotowy: 104 Nm przy 9000 obr./min

Zasilanie: wtrysk paliwa

Smarowanie: mokra miska olejowa

PRZENIESIENIE NAPĘDU

Silnik-sprzęgło: koła zębate

Sprzęgło: mokre, wielotarczowe

Skrzynia biegów: sześcistopniowa

Napęd tylnego koła: łańcuch

PODWOZIE

Rama: monocoque, aluminiowy

Zawieszenie przednie: widelec Showa BPF Ø43mm, pełna regulacja, skok 120 mm

Zawieszenie tylne: amortyzator centralny Sachs, pełna regulacja

Hamulec przedni: podwójny, tarczowy Ø320 mm, zaciski czterotłoczkowe Brembo M4.32

Hamulec tylny: pojedynczy, tarczowy Ø245 mm, zacisk dwutłoczkowy

Opony przód / tył: 120/70ZR17 /180/60ZR17

ELEKTRONIKA

ABS: tak, regulowany, działający w złożeniu

Kontrola trakcji: tak, regulowana

Inne: quickshifter, kontrola wheelie, kontrola hamowania silnikiem, tryby jazdy

WYMIARY I MASY

Wysokość siedzenia: 840 mm

Rozstaw osi: 1436 mm

Kąt pochylenia główki ramy: 24 °

Masa pojazdu (z płynami): 176 kg (200kg)

KOMENTARZE