fbpx

Piaggio Medley 125S ABS, choć to tylko miejski skuter, oferuje komfort kanapowego maksiskutera. Medley S 125 to włoska nowość ubiegłego roku.

Wyglądem trochę przypomina Liberty, trochę Beverly a tak naprawdę jest zupełnie nowym jednośladem. Im dłużej będziemy kontemplować sylwetkę i dopracowane szczegóły, tym bardziej nam się spodoba. Szlachetność i elegancja linii nadwozia wzbudza sympatię. Chromy występują z umiarem i taktem. Przykładem tego jest śliczny i funkcjonalny zestaw zegarów z wąskim, chromowanym obramowaniem.

Konstruktorzy położyli znaczący nacisk na funkcjonalność i nowoczesność. Medley ma dwa schowki: pierwszy – w panelu przednim (na dokumenty i podobne drobiazgi, z gniazdkiem USB), drugi – duży bagażnik pod kanapą. Zmieścimy w nim dwa kaski, w tym jeden integralny a drugi otwarty. To chyba jedyny skuter na dużych kołach, mający pod kanapą tak duży schowek.

W dużym bagażniku udało się wygospodarować miejsce na aż dwa kaski, w tym jeden integralny.

W Medley 125 zastosowano silnik nowej konstrukcji, nazwany iGet. Jest chłodzony cieczą, ma cztery zawory, a za zasilanie paliwem odpowiada wtrysk. Przy projektowaniu zadbano o jak najmniejsze wewnętrzne opory. Zgodnie z obecną tendencją jest to silnik długoskokowy (skok tłoka w cylindrze jest większy niż jego średnica). Gdy dołożymy rozrząd o spokojnych czasach, otrzymamy bardzo elastyczną charakterystykę silnika.

Podczas jazdy silnik może pracować przy niższych obrotach, dając wyższy moment obrotowy oraz zadowalając się mniejszą ilością paliwa. Ponadto w napędzie zastosowano system start&stop, mający teoretycznie dać większe oszczędności paliwa. W rzeczywistości są one niezauważalne, ale ekolodzy są wniebowzięci.

Układ hamulcowy jest wyposażony w system ABS, który uaktywnia się dopiero wówczas, gdy jest to rzeczywiście konieczne.

Jazda nowością Piaggio to sama przyjemność. Silnik pracuje cicho, a komfort może zadziwić niejednego użytkownika maksiskuterów. Zawieszenie sprawnie łyka większość mniejszych nierówności, a koła o dużej średnicy nie mają tendencji do zwiedzania większych dziur. Pozycja za kierownicą jest typowa dla skuterów miejskich, czyli krzesełkowa. Jednak dzięki dopracowanej ergonomii długotrwała jazda Medleyem nie męczy.

Skuter jest zadziwiająco dynamiczny jak na niewielki silniczek. Prowadzi się lekko i przewidywalnie, więc nadaje się również dla początkujących skuterzystów. Doświadczeni docenią jego doskonałe prowadzenie po zakrętach. Jedyną jego wadą jest cena, ale ta wada dotyczy większości europejskich skuterów.

Piaggio Medley S 125 ABS – dane techniczne
SILNIK
Typ > iGet, czterosuwowy, chłodzony cieczą
Układ > jednocylindrowy
Rozrząd > SOHC, 4 zawory na cylinder
Pojemność skokowa > 124,5 ccm
Średnica i skok tłoka >
52 mm i 58,6 mm
Moc maksymalna > 9 kW (12,24 KM) przy 8250 obr./min
Maksymalny moment > 11,5 Nm przy 6500 obr./min
Zasilanie > wtrysk PFI
Smarowanie > mokra miska
Rozruch > elektryczny
PRZENIESIENIE NAPĘDU
Silnik-sprzęgło > pas klinowy
Sprzęgło > odśrodkowe
Skrzynia biegów > bezstopniowa CVT
Napęd tylnego koła > bezpośredni
PODWOZIE
Rama > rurowa, stalowa
Zawieszenie przednie > teleskopowe, skok 88 mm
Zawieszenie tylne > wahacz wleczony, dwa amortyzatory,
skok 76 mm
Hamulec przedni > tarczowy, 0 260 mm
Hamulec i tylny > tarczowy,
0 240 mm
Ogumienie przód tył > 100/80-16 i 110/80-14
elektronika
ABS > standard
Inne > Start&Stop
wymiary i masy
Dł. i szer. i wys. > 1945 i 690 i 1396 mm
Wysokość siedzenia > 787 mm
Rozstaw osi > 1390 mm
Masa pojazdu gotowego do jazdy > 138 kg

Zasięg testowanej maszyny 292 km
Średnie spalanie w teście 2,4 l/100 km
Prędkość maksymalna w teście 112 km/h
Pojemność Zbiornika paliwa 7 l

Cena 15 400 zł
IMPOrter:
Inter Cars S.A.
ul. Gdańska 15
01-152 Cząstków Mazowiecki
http://piaggio-polska.pl/

KOMENTARZE