fbpx

Testy

Lambretta X300 SR. Włoska elegancja

Amerykański pisarz Charles Bukowski powiedział kiedyś: „Styl to odpowiedź na wszystko. (...) Styl to największa naturalność. Joanna D’arc miała styl. (...) Sokrates. Cezar. Garcia Lorca. (...) Styl to różnica, sposób tworzenia, sposób kończenia.” O wracającej na rynek Lambreccie można powiedzieć wszystko, ale nie to, że brakuje jej stylu. Czy to argument wystarczająco mocny, by otworzyć serca i portfele klientów?... Czytaj cały...

Triumph Tiger Sport 800. Tygrys wędrowny

Triumph Tiger Sport 800 to ukłon w stronę motocyklistów, którzy lubią jeździć na zwinnych nakedach, ale szukają lepszej ochrony przed wiatrem i przede wszystkim bardziej wyprostowanej pozycji za kierownicą. Moc na poziomie 115 KM, zwarte podwozie, 17-calowe koła i krótki rozstaw osi połączono tu z podstawowymi atrybutami motocykla turystycznego.... Czytaj cały...

Moto Guzzi Stelvio. (Naj)lepsze Moto Guzzi

Pofantazjujmy. W idealnym świecie garaż motocyklisty wyglądałby mniej więcej tak: do szybkiej jazdy torowej, Ducati Panigale V4. Do trenowania na małych torach, Yamaha R3. Do "brudnej" jazdy, Husqvarna TC 250. Do bulwarowego bujania się po mieście, Triumph Bonneville T120. Do wygodnego teleportowania się do pracy, Yamaha NMAX 125. Do autostradowego nawijania kilometrów, BMW K 1600 GT. Do wygłupów na szutrówkach, Triumph Scrambler 1200. Do tego wszystkiego oczywiście jakiś złom do odrestaurowywania w długie zimowe wieczory. Razem osiem różnych sprzętów.... Czytaj cały...

Benelli Tornado 550. Z dużej chmury mały deszcz

Jeszcze do niedawna miałem wrażenie, że producenci szukający „wyniku sprzedaży” oferują jedynie motocykle klasy ADV. Mój sposób myślenia, na całe szczęście, wyprowadził z tego toku producent z Pesaro, prezentując swoją nową platformę, z którą przedstawił nas sobie podczas prezentacji zorganizowanej na torze. I to nie byle jakim, bo Autodromo di Modena.... Czytaj cały...

Rieju Aventura 125. Diabeł tkwi w szczegółach

Tym razem na warsztat bierzemy Rieju Aventura 125. Motocykl, który od razu przyciąga uwagę swoim nietuzinkowym wyglądem i obiecuje niezłą zabawę w terenie. Już sama nazwa podpowiada, że mamy do czynienia z maszyną stworzoną do przygód i muszę przyznać, że w tej roli sprawdza się naprawdę dobrze.... Czytaj cały...

Yamaha MT-07 2025. Znak czasów

Według Wielkiego Słownika Języka Polskiego mianem „znak czasu” określamy zjawisko szczególne dla danego okresu w dziejach. Nowa, czwarta już generacja Yamahy MT-07 jest znakiem czasu dla dzisiejszego motocyklizmu. Dlaczego? W popularnej zero-siódemce zmienił się niemal każdy podzespół, nawet skrzynia biegów może być (prawie) automatyczna. Wszystko po to, aby utrzymać zainteresowanie "Emtekiem" nowego pokolenia motocyklistów.... Czytaj cały...

Kawasaki Z500 vs. Kawasaki Eliminator 500. Dwa przepisy na Kawę

Lata dziewięćdziesiąte i pierwsza dekada XXI wieku, to dominacja pięćsetek w kategorii motocykli dla początkujących. Zaczęły one wypierać stare MZ i inne tego typu pojazdy pochodzące jeszcze z czasów PRL. Później motocyklowa młodzież zaczęła sięgać po większe maszyny. Od pewnego czasu widzimy jednak powrót popularnych pięćsetek. Kawasaki ma w swojej ofercie trzy modele oparte o ten sam dwucylindrowy silnik. My wzięliśmy na tapet dwa pozornie całkowicie różne modele - Z500 i Eliminator 500. Porównanie to wbrew pozorom ma jednak sens, gdyż wielu początkujących może mieć wątpliwości, która maszyna będzie dla nich lepsza. ... Czytaj cały...

Scrambler Ducati Nightshift. Miejski rozrabiaka

Scrambler Ducati to nie tylko motocykl. To cała filozofia, zwana przez producenta „Land of Joy”, co w wolnym tłumaczeniu oznacza krainę radości. Poszczególne modele, nie licząc dwóch wersji silnikowych, różnią się głównie wykończeniem i stylem. Nightshift ma w sobie najwięcej miejskiego, typowo szosowego charakteru. Niska kierownica i wysmakowane dodatki sprawiają, że ta maszyna puszcza oko do nastawionych na sportową jazdę cafe-racerów.... Czytaj cały...