fbpx

Testy

Harley-Davidson Road Glide & Street Glide. Posłuszni barbarzyńcy

"Harleyu i Davidsonie, nie idźcie tą drogą" krzyczeli maniakalni miłośnicy marki, gdy ta zaprezentowała V-Roda, owoc współpracy z Porsche. "Harleyu i Davidsonie, nie idźcie tą drogą" krzyczeli, gdy do oferty trafiał XR 1200 X, czy z oferty wypadała platforma Dyna. Najgłośniej krzyczeli po premierze elektrycznego modelu LiveWire. Ewidentnie ekipie z Milwaukee ktoś musiał namiętnie szeptać do ucha "Ale Wy macie silną psychikę", bo ci długo zdawali się być głusi na niezbyt przychylne docinki ze strony klientów. ... Czytaj cały...

Yamaha XSR 900 GP. Motocykl sentymentalny

Historia zatacza koło, moda powraca, a nowe motocykle chcą być stare. Nie ma w tym nic nadzwyczajnego i odkrywczego. A jednak, te mechanizmy czasem potrafią sprawić, że z rzeczy, które już były, powstanie coś nadzwyczajnego, świeżego i starego zarazem. Szanowni państwo, oto Yamaha XSR 900 GP, motocykl sentymentalny.... Czytaj cały...

BMW F 900 GS. Wyjść z cienia 

Dodając pierwiastek ludzki do motocykli BMW, moglibyśmy uznać, że wszystkie modele GS bez silnika boksera cierpią na syndrom starszego rodzeństwa. Czas jednak mija, młodzież dorośleje i pokazuje, że nie chce już gonić starszego „brata”. Nowy F 900 GS obiera własną ścieżkę, a początek tej wędrówki jest naprawdę ciekawy. ... Czytaj cały...

CFMoto 450 MT. Lekkość koncepcji

Można odnieść wrażenie, że w motocyklach Adventure wymyślono już wszystko. Mamy genialne podwozia, świetne silniki i potężne możliwości. Jednak w trendzie superwypasionych turystycznych enduro, zapomniano o tym, że takie motocykle powinny być możliwie najlżejsze i łatwe w jeździe terenowej. A przynajmniej większość producentów o tym zapomniało.... Czytaj cały...

Moto Guzzi Stelvio. (Naj)lepsze Moto Guzzi

Pofantazjujmy. W idealnym świecie garaż motocyklisty wyglądałby mniej więcej tak: do szybkiej jazdy torowej, Ducati Panigale V4. Do trenowania na małych torach, Yamaha R3. Do "brudnej" jazdy, Husqvarna TC 250. Do bulwarowego bujania się po mieście, Triumph Bonneville T120. Do wygodnego teleportowania się do pracy, Yamaha NMAX 125. Do autostradowego nawijania kilometrów, BMW K 1600 GT. Do wygłupów na szutrówkach, Triumph Scrambler 1200. Do tego wszystkiego oczywiście jakiś złom do odrestaurowywania w długie zimowe wieczory. Razem osiem różnych sprzętów.... Czytaj cały...

Motolegendy: Bitwa o 300 km/h

Każdy, która choć trochę lubi dwa koła, bez chwili zastanowienia wskaże, który seryjny motocykl jako pierwszy osiągnął 300 km na godzinę. Oczywiście mowa o Suzuki GSX 1300R Hayabusa. Istotnie Suzuki było pierwsze, ale w bitwie o ten rekord uczestniczyli także inni producenci, między innymi Honda i Kawasaki. Dzisiaj motocykli osiągających ponad 300 km/h jest naprawdę sporo, a wynik ten nie robi większego wrażenia. Pod koniec lat dziewięćdziesiątych była to jednak magiczna bariera.... Czytaj cały...

Wielki test mobilności. A jednak skuter!

Każdy z nas czasem podejmuje złe decyzje. Jedną z najgorszych według mnie jest zawsze moment, w którym wyląduję na przystanku autobusowym, a kolejny autobus przyjedzie dopiero za 20 minut albo kiedy wpakuję się w korek jadąc samochodem. Pytanie, które zawsze nasuwa mi się w takich chwilach, to „czy dało się to zrobić lepiej?”.... Czytaj cały...

Kymco Downtown 350i vs QJMotor Fort 350. Miejski czy turystyczny?

Maxiskutery to kategoria funkcjonująca na rynku już od niemal czterech dekad. Można przyjąć, że moda na takie pojazdy rozpoczęła się od Hondy Helix (1986) i trwa do dzisiaj. To skądinąd dziwne, bo przecież są w pewnym sensie zaprzeczeniem idei skutera — lekkiego, poręcznego pojazdu miejskiego. A przecież maxiskutery są duże, ciężkie i niekiedy wcale niełatwe w obsłudze. Dziwne?... Czytaj cały...