Czym są za luzy zaworowe? Dlaczego warto je sprawdzać i korygować? Odpowiedź w kolejnym filmie ekipy Motosapiens.pl!
W tym filmiku przedstawiamy jak wygląda procedura regulacji luzów zaworowych. Okazuje się że to „dość” ważna czynność serwisowa i nie należy jej lekceważyć. Zarówno zbyt luźne, jak i podparte zawory powodują złą pracę silnika, a w skrajnych sytuacjach mogą doprowadzić do uszkodzenia gniazd zaworowych i samych zaworów, co skończyć się może remontem głowicy. Na przykładzie „Klaudiusza” poznacie jedną z wielu, ale za to najbardziej popularną metodę kasowania luzu, jaką są tzw. „płytki”.
Pamiętajcie, że wasze rumaki mogą mieć różne interwały pomiędzy koniecznością kontroli tego elementu, a to, że w SFV 650 robimy to co każde 24 tysiące kilometrów nie jest wykładnią dla innych pojazdów – zerknijcie do waszych serwisówek albo zapytajcie swojego zaprzyjaźnionego mechanika.
Koszt takiej usługi będzie również zróżnicowany, w zależności od metody korekty i współczynnika skomplikowania dobrania się do głowic i napinaczy. Oddając motocykl do serwisu musicie wierzyć, że procedura ta została naprawdę przeprowadzona, ponieważ nie sposób tego potem zweryfikować 🙂
Więcej o sprzęcie motocyklowym przeczytasz na:
KOMENTARZE